Mozaik Gastro

Za imunitet

Poznata nutricionistica razbija predrasude o 'hrani koja deblja': otkriva 5 dobrih razloga da vratite kruh, tjesteninu i krumpir na meni

Za imunitet

Većina onih koji su u godinu ušli nezadovoljni brojem koji im pokazuje vaga, vjerojatno su već na izmaku snaga - siječanj je, standardno mjesec u kojemu svi "paze", neki malo previše...

Budući da je općepoznato da najviše "debljaju" ugljikohidrati, na tu se skupinu prehrambenih namirnica gleda s oprezom, neki ju čak u potpunosti brišu s jelovnika i odlučuju za proteinsku, tzv. "keto" dijetu. Tu je i vrlo popularna LCHF (low carb, high fat) dijeta, koja u doslovnom prijevodu znači "malo ugljikohidrata, puno masti".

No iako brojni nutricionisti upozoravaju na opasnosti prilikom eliminiranja određenih grupa hrane s menija, oni koji pokušavaju smršavjeti još uvijek zaziru od kruha, tjestenine, pa čak i krumpira. Melissa Meier, dijetetska stručnjakinja, za Body and Soul otkriva 5 razloga zbog kojih je to potpuno - pogrešno.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

What weekends are made for 💓

A post shared by Sydney Dietitian (@honest_nutrition) on

 

Krivi pristup, kaže ona, dolazi od uobičajene zablude da su ugljikohidrati jedina prijetnja mršavljenju. No tako ne treba biti, a ona to objašnjava u 5 koraka.

Zašto ne biste trebali izbaciti ugljikohidrate iz prehrane?

1. Podižu vam energiju

U potpunosti se baciti na kozumaciju proteina mogla bi biti odluka koja će poražavajuće djelovati na razinu vaše energije tijekom dana, tvrdi Meier.

"Slanutak, leća i grah grahorice su pune ugljikohidrata i proteina na biljnoj bazi, a opskrbit će vas energijom i potaknuti oporavak mišića", objašnjava nutricionistica.

2. Znanost kaže da ne biste trebali

"Jedenje cjelovitih žitarica pokazalo se značajnim u smanjenju rizika od srčanih oboljenja, dijabetesa, pa čak i raka", napominje svima onima koji su se odlučili na keto i ostale dijete bez ugljikohidrata.

Uz to dodaje kako nije pametno izbaciti ni jednu vrstu hrane iz jelovnika - najbolje je jesti raznovrsno i ne pretjerivati u količinama.

 

3. Čine dio uravnotežene dijete

Iako možda imaju više kalorija od nekih drugih skupina, ugljikohidarti imaju svojih posebnosti koje su potrebne ljudskome tijelu. Preporuča umjerenu konzumaciju kvalitetnih mliječnih proizvoda, sira, jogurta i mlijeka, koji obiluju i proteinima te kalcijem.

4. Voće podiže imunitet

Voće je jedan od najboljih izvora ugljikohidrata, a oni koji su ove namirnice izbacili zbog "viška šećera" koji sadrže, čine veliku grešku, smatra Melissa Meier.

"Da, voće sadrži prirodne šećere, ali još uvijek je nevjerojatno hranjivo - ne postoje vrste voća bolj ili gore od drugih", napominje kako je poželjno jesti sve - puno je antioksidansa, stoga i podiže imunitet.

5. Krumpiri su puni vlakana

Povrće puno škroba, poput krumpira, jedno je od prvih na listi ljudi koji žele izgubiti koje kilo. No oni su puni vlakana, a ona su vrlo važna za probavu.

Bilo da se radi o običnom krumpiru ili batatu (slatkom), Meier savjetuje da se svakako vrati na vaše tanjure.

Naslovnica Gastro