StoryEditor
Biznisosobni trener

Krešimir Đuderija jamči formu i liniju čak i ako ne dođete u njegovu teretanu: Svaki mjesec sa Splićana skinemo sto kila masti

Piše Silvana Uzinić
21. kolovoza 2020. - 12:47
Krešimir ĐuderijaDuje Klarić/HANZA MEDIA

"Zadužija me za cili život!" "Spasija me!" "Preokrenuo mi je život nabolje." Kad ovo ljudi za nekoga govore, pomislili biste u najmanju ruku da je liječnik ili kakav duhovni guru, kad ono – kineziolog! Ali on je sve samo ne obični mladić s diplomom DIF-a, kako smo oduvijek zvali Kineziološki fakultet, nekadašnji Državni institut za fiskulturu.

Još i prije diplome Krešimir Đuderija (27) počeo je raditi kao osobni trener, ali već nakon četiri godine otvorio je vlastitu teretanu, gdje provodi nadasve originalni pristup prema klijentima s kojima se u pravom smislu te riječi i sprijatelji. Jer on klijenta mjesecima prati u stopu. Iako zajedno u teretani provedu tri puta tjedno po nekoliko sati, Đuderija mu gotovo zaviruje u pjat jer ga porukama preko mobitela podsjeća na obroke.

Otkrio nam je to jedan kolega s kojega je "zgratao" 20 kila viška i kao da je zapušteni izokrenuti pitar postavio ispravno pa sada krasi balaturu. Jednog "poslovnjaka" je oslobodio 55 kila viška u nekoliko mjeseci, ali važnije je to, govori nam, što mu je promijenio odnos prema hrani i stilu života.

- Mi ovdje u teretani svaki mjesec sa Splićana skinemo sto kila masti! Naši klijenti su uglavnom poslovni ljudi koji imaju sjedilački način života i koji nemaju vremena smišljati kakve će vježbe izvoditi na treningu i brinuti se o tome rade li ih pravilno, tako da je za njih idealan način da tu brigu prepuste nekom tko je za to educiran. Istovremeno, ljudi žele i privatnost dok vježbaju jer im vježbanje u pretrpanoj teretani također može izazvati stres. Shvatio sam da jako puno ljudi ima neku vrstu nelagode od klasičnih teretana u kojima vježba masa ljudi, a i odlazak u teretanu u kojoj su okruženi bodybuilderima i profesionalnim sportašima može izgledati zastrašujuće za nekoga tko se prvi put susreće s fitnessom – govori Krešo, koji u prostoru hotela "Pax" na splitskom Trsteniku radi s još trojicom kolega koji su studenti završnih godina kineziologije.

Multifunkcionalne sprave

Godinama je skupljao novac za sprave, kupovao ih jednu po jednu i, kako kaže, nije naišao na neke prepreke prilikom pokretanja vlastitog posla. Teretana mu je besprijekorno čista i prozračna, na prvi pogled, sa sasvim malo "sprava za mučenje". Prije bi se reklo da je riječ o školskoj dvorani za tjelesni.

- No svaka od ovih sprava je multifunkcionalna – pokazuje nam Krešo.

image
Ekipa iz teretane
Privatni album

Dodaje da se radi najviše individualno, ali i u manjim grupama. Osnovni cilj je da klijenti promijene način života, a to je tjelesna aktivnost i prehrana kojom svatko treba unositi manje kalorija nego što će ih potrošiti.

- Zapravo je sve vrlo jednostavno, nema dobre forme niti mršavljenja bez deficita kalorija u odnosu na aktivnost – naglašava mladi fitness guru.

- Svi mi možemo pronaći puno informacija na internetu, počevši od toga kako izgledaju vježbe do savjeta o prehrani. Međutim, po meni je najbitniji faktor u procesu mršavljenja osoba koja će u tom nimalo lakom procesu biti uz vas. Ukratko, podrška i empatija. Jer mršavljenje je složen i težak proces, ljudi znaju često posrnuti, a moja uloga je da ih podignem i da ih razumijem, a ne da im izazivam osjećaj krivnje – govori mladi trener.

Upravo to se traži, uskliknut će svaki debeli grešnik!

Zna to Krešo iako sam, kaže, nikada nije imao većih problema s kilažom osim kraćeg razdoblja u adolescentskoj dobi. Jer u godinama indivudualnog rada s ljudima štošta je naučio, a čini se da je to zato što je prvenstveno znao svakoga saslušati.

U njegovu izrazu lica, osim optimistične mladosti, vidite blagost i uvjerenost u ono što govori. Pomalo je netipičan trener, prije bi se reklo da je kakav programer u Microsoftu. Na neki način i jest, jer nekima od klijenata "podiže server" i online.

- Kako to?

- Lijepo. Pokrenuo sam i online program mršavljenja u kojem pomažem ljudima koji zbog pretrpanosti poslom ne stignu vježbati u teretani. Dakle, preko Skypea ili Zooma čovjek radi doma pod mojim nadzorom. Prvi tjedan jedno, drugi tjedan drugo... Dajemo im svaki tjedan zadatke uz koje će oni dugoročno skinuti kilograme i promijeniti navike. S njima se čujem bar dva do tri puta tjedno, ne možeš čovjeku samo reć "jedi to i to" ili "nemoj to", ljudima je bitno da s njima popričaš. Nekad si mekan, nekad strog. Kod mršavljenja je jako bitno da imaju nekoga tko će im doslovno „disati za vratom“ - pojašnjava i dodaje kako uspjeh na svakoga ima i određeni spiritualni efekt.

hrana kao droga

- Kad čovjek pobijedi sebe to mu daje duhovnu snagu, jer ljudi su ovisni o hrani kroz koju kompenziraju neke emocije ili stres pa misle da će se njome izbalansirati i nagraditi. A hrana nije crno-bijela ovisnost u smislu da jednom s njom treba prekinuti zauvijek, kao primjerice, s cigaretama. Moramo jesti svaki dan, ali nipošto ne smijemo dopustiti da ima efekt ovisnosti i da se s hranom ponašamo kao narkomani. Kad netko vidi čokoladu ili masnu hranu ima isti efekt kao kad ovisnik vidi drogu... - slikovit je trener.

- Od početka rada teretane napravili smo dvadeset transformacija u kojima je, pojedinačno, izgubljeno 15 ili više kilograma. Trudimo se da proces mršavljenja radimo na profesionalan način, poštujući sve zakonitosti fiziologije, ali istovremeno rušimo puno mitova o mršavljenju i debljanju – govori Krešo.

- Kojih to mitova?

- Pa na primjer mit da ugljikohidrati ili jedenje iza osam navečer debljaju ili da treba raditi cardio vježbe kako bismo izgubili kilograme... Evo i nekoliko principa po kojima radimo s klijentima: odredimo koliko hrane, odnosno kalorija treba unositi da bi mršavljenje bilo efikasno, ne i prebrzo zbog usporavanja metabolizma i povećanja apetita, a ne ni presporo jer je pad na vagi bitan za motivaciju klijenta. Zatim objasnimo kolike su to količine, u koje vrijeme i koje omjere makronutrijenata trebaju unositi, jesu li su to proteini, ugljikohidrati ili masti... Mi pripremimo mjere za kontrolu apetita i pronađemo koji i kakvi triggeri su najčešći uzrok prejedanja. Na primjer stres na poslu, pretjerano opuštanje vikendom, okruženost slatkišima ili nekom drugom hranom kojoj teško mogu odoljeti. Fokus je potom na vježbe snage kako bi izgradili mišiće koji će također ubrzati metabolizam - pojašnjava.

Krešo napominje da ima ljudi koji žele dobiti kilažu i da dijeta ne znači samo redukciju, već promjenu prehrambenog režima. On nipošto ne podržava gladovanje. Isključivo podržava brojanje kalorija.

- Kako ćemo to mjerit i brojat svaki dan, to je tlaka – pitamo ga.

- Nikakva tlaka, imamo danas i aplikaciju, izvažeš, ukucaš i dobiješ brojku. Nekome kome je stalo nije problem izgubiti nekoliko minuta u danu, a nakon dolaska na željenu kilažu to više neće biti potrebno za održavanje. Ljudi brzo nauče taj sistem i ne moraju uvijek iznova računati – odgovara nam i dodaje kako je to jedini način da se čovjek suoči s količinom onoga što jede.

- Puno puta sam od ljudi čuo: 'Ne jedem ja puno, samo sam malo...' A to nisu mjerne jedinice. Ljudi sebi lažu. Meni, recimo, ljudi često kažu: 'Imam usporeni organizam' ili 'to je genetika'. A to nije točno. Zato ih tjeram da mjere hranu. Što ti vrijedi da si izbacio kruh ako si se najeo pečenih krumpira? Izbacio si šećer i slatkiše, a pojeo tri banane navečer ili napravio voćnu salatu koja ima sedamsto kalorija! Izbacivanje pojedinih namirnica nije rješenje, nisu ugljikohidrati zlo niti je ijedna namirnici štetna ako je konzumiramo u određenim količinama. Nikad kao trener nisam ljudima zabranio neku hranu jer oni se onda osjećaju kao da su na robiji. Mi na Mediteranu se socijaliziramo uz hranu. Meni klijent govori 'šta će mi sve ako ne mogu vikendom popit dvi čaše vina uz večeru'. Slažem se s njim, to mora moći dugoročno biti dio tvoje prehrane ako je se želiš pridržavati. Ali taj dan malo manje jedeš za ručak i stvar je riješena... - "crta" vam Krešimir Đuderija tako jednostavno i vjerno da ti dođe da mu se odmah objesiš oko vrata i vikneš: "Heeelp! Preokreni me nabolje, učini od mene Sharon Stone!"

Pet prioriteta za bolju Hrvatsku:


1. Pomogao bih mladima da imaju više optimizma i hrabrosti u ostvarivanju svojih ciljeva.
2. Uložio bih sve napore da zadržim u Hrvatskoj što više inovativnih, kreativnih i odlučnih osoba.
3. Pokušao bih stvoriti atmosferu u društvu i obrazovnim ustanovama da su znanje, poduzetnost, rad i produktivnost isplativi.
4. Omogućio bih napredak onima koji to najviše zaslužuju svojom sposobnošću i tu bih isključio političku obojenost ili bilo kakva druga uvjerenja.
5. Iako je situacija u Hrvatskoj ekonomski teška, smatram da je jedini način da se pojedinac izdigne iz toga potpuno preuzimanje odgovornosti za svoju budućnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. rujan 2020 13:59