StoryEditor

SLAGALICA STRAVE 7 Klanje kroz gusto granje²

Piše PSD.
6. studenog 2010. - 16:58

Film: SAW 3D; horor; SAD, 2010.
Režija: Kevin Greutert
Uloge: Costas Mandylor, Tobin Bell
Distribucija: Discovery
Ocjena:  * 1/2

Krvavi trag odsiječene noge Caryja Elwesa u prvim minutama filma “Saw 3D” sugerira očito. U (n)ovoj “Slagalici strave” bit će krvi, kako je upozoravao još i plakat za “Saw II”. A s krvi u ovakvom tipu filma u paketu redovito dolazi i meso. Kakav je to tip filma, dosad već znate. Ili ste barem čuli.

Dakle, “torture porn”, po naški pornografska tortura, horor s jednim ili više likova koji “uzimaju život zdravo za gotovo” i bude se uhvaćeni u stupicu/labirint nekog psihopata/sociopata. U slučaju najkomercijalnijeg horor serijala svih vremena, to je ozloglašeni Jigsaw koji “voli predstave” i “želi se igrati”. Okruženi sićušnim Jigsawovim okidačima što pokreću smrtonosni niz događaja, likovi potom moraju posložiti prioritete i riješiti zagonetku kako bi se oslobodili i ostali živi, ponovno se rodili pod uvjetom da ih čisti trenutak potpuna užasa na neki način “prosvijetli”, a publici priuštili zadovoljstvo voajerizma, namirivanje sadističkih apetita.

Vratimo se na spomenuti krvavi trag protagonista prve “Slagalice strave” i uvedimo gledatelja u pokolj. U nekakvoj staklenoj kutiji s golemim cirkularom zapela su dvojica muškaraca i jedna žena, djevojka prvog i ljubavnica drugog. Jigsaw postavlja pitanje “tko je alfa mužjak”. Živ, jasno, može ostati samo jedan ili obojica ukoliko žele da strada ona koja ih je pravila “budalama”, dok su “kršili zakon da je zadovolje materijalno”.

Scena se događa usred bijela dana, na nekakvom trgu gdje je postavljena ostakljena klopka. “Što buljite, učinite nešto”, dere se utamničena trojka, ali ekipa vani nastavlja gledati. To je najbolja (zapravo, jedina dobra), metafilmska i samorefleksivna scena “Slagalice strave 7” koja nadilazi puko “klanje kroz gusto granje”, otkriva motive “atrakcije” podžanra “torture porna” i upire prstom u kinogledatelja govoreći mu “ti si pravi voajer u ovoj igri”.

No, to je premalo da bi “Saw 3D”, kojeg potpisuje redatelj šestog nastavka Kevin Greutert, bio pročitan kroz optiku kritike “našeg vremena” u smislu opčinjenosti perverznim nasiljem i bolesnom zabavom u internetskim i inim krugovima. Ostatak filma sveden je upravo na to: “sick entertainment”, probijanje očiju i usta, odnosno gomilanje trupala s odrubljenim udovima (“Ima komada da složiš četiri”, dometne šjor policajac na poprištu zločina).

Uzmimo za primjer mučan prizor Jigsawova dokazivanja rasistima kako smo “svi isti ispod kože” ili scenu u kojoj jedan lik mora nekoj nesretnici izvući udicu duboko iz njezina želuca (!), a ukoliko joj bolni krikovi nadvise frekvenciju šapta, sprava će se aktivirati i četiri šiljka zabosti u grlo, jer kod Jigsawa “ništa ne ide bez žrtava”.

Osjećaj koji kola tijelom tijekom ovog horora nije strava nego užas. Poput Jigsawa, “Slagalica strave 7” svojim “žrtvama” polako uzima duševni danak, ako ne tjelesni, iako je osjećaj gledanja filma bolan na tragu čupanja zubi bez anestezije. Upozorenje: mlađi od 18 (ma što 18, 28!) i labilnije osobe u ovom bi 3D-u doista mogli “izgubiti živu glavu”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. svibanj 2022 00:13