Matulić: Zato jer Crkva brani život, ne može prihvatiti umjetnu oplodnju

Piše Joomla\CMS\User\User
O razlozima zašto ne podržati medicinsku oplodnju govorili su 25. listopada u dvorani uz crkvu Sv. Mati slobode na zagrebačkom Jarunu dr. Albert Despot iz Klinike za ženske bolesti i porode iz Petrove i profesor moralne teologije i bioetike na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu dr. Tonči Matulić.

Dr. Despot govorio je o Zakonu o umjetnoj oplodnji, stručnim aspektima umjetne oplodnje i tzv. bijeloj kugi, odnosno depopulaciji hrvatskoga naroda. Istaknuo je da je u srpnju ove godine donesen Zakon koji je nepotpun, nedovoljan i nelogičan, te da se oko umjetne oplodnje okreću milijuni kuna, zbog čega mnogi liječnici šutke podržavaju te postupke. Spomenuo je da se u Hrvatskoj čuva oko četiri i pol do pet tisuća zamrznutih zametaka.

"Na svjetskoj razini taj broj dosiže i pet milijuna, a njihova sudbina je nepoznata", rekao je dr. Despot. Kao četiri glavna razloga ženske neplodnosti naveo je, pak, spolne bolesti, pobačaje, dob žene i stres.

Čitajući magistarski rad dr. Branimira Petera o usporedbi poroda djece začete naravnim putem ili "in vitro" oplodnjom, dr. Despot istaknuo je da je udio mrtvorođene djece značajno veći u skupini začetoj IVF-om (umjetnom oplodnjom) nego u skupini začetoj prirodnim putem (4,4% prema 1,26%), da značajno veći broj poroda završava carskim rezom i da je dvostruko veći broj djece s malformacijama, da je kod IVF-a udio višeplodnih trudnoća 40,2 posto, a samo 1,53 posto kod naravnoga načina, te da je omjer prijevremenih poroda 57,5 posto prema 8,5 posto.

Istaknuo je da u Hrvatskoj postoji dvanaest ustanova u kojima se "liječi" neplodnost i omogućuje medicinski potpomognuta oplodnja, a samo šest onih u kojima se liječe žene koje boluju od, primjerice raka grlića maternice ili raznih tumora.

Zanimljiv je i podatak da ovim zakonom svakoj ženi, pa i do 60. godine života, država jamči i do šest pokušaja umjetne oplodnje po cijeni od 2000 eura, premda je dokazana uspješnost zahvata nakon 40. godine samo 2,18 posto.

Govornici su istaknuli da nikada neće i nisu pravili razliku između djece začete "in vitro" ili naravnim putem, ali da postupak medicinski potpomognute oplodnje ostaje moralno i stručno neprihvatljiv.

Dr. Matulić podsjetio je da Ivan Pavao II. u enciklici "Evanđelje života" upozorava na zavjeru protiv života, koja se na društvenoj razini pretvara u kulturu smrti, te istaknuo da je Crkva narod života. Upozorio je da se mediji često koriste zamjenom teza.

Njome se članove Crkve optužuje da su protiv života, protiv sretnih roditelja koji se radosno igraju sa svojom djecom, jer zastupaju moralnu neprihvatljivost medicinski potpomognute oplodnje. "Naprotiv, upravo zato što branimo život, ne možemo prihvatiti te postupke", rekao je dr. Matulić.

Prema njegovim riječima, svetost ljudskog života, dostojanstvo ljudskog života u nastajanju kao temeljno i neotuđivo pravo ljudskog života, svetost braka kao zajednice jednog muškarca i jedne žene, glavni su razlozi zašto je katolička moralna tradicija i Crkva kao narod života protiv zahvata i postupaka, metoda i tehnika medicinski potpomognute oplodnje u ovakvom, kakav je sada formuliran, tzv. konačnom Zakonu o medicinski potpomognutoj oplodnji u Republici Hrvatskoj od 17. srpnja 2009.

Tristotinjak posjetitelja, uglavnom mladih, pokazalo je veliko zanimanje za temu tribine u organizaciji Obiteljske zajednice župe Duha Svetoga, koja je najavila i gostovanja u drugim župama.

ika
#UMJETNAOPLODNJA