StoryEditor
BiznisLIJEPA NASHA 2.0

ISTINA JE...Geodetske kupole bolje su od šatora

Piše Jozo Vrdoljak
22. srpnja 2021. - 13:00

Zagrebačku tvrtku "Kupole bolje od šatora" osnovali su, nakon tri godine istraživanja i razvoja proizvoda, dva prijatelja i poslovna partnera Marko Matošić i Jakša Borić, čiji su dotadašnji poslovi bili vezani uz event industriju. Osnovali su je 2011. godine i od tada se bave proizvodnjom, iznajmljivanjem i prodajom geodetskih kupola. Jedini su proizvođači geodetskih kupola u svijetu, čiji svi modeli mogu biti sastavljeni kao cjelovita zatvorena kupola, ali i kao poluotvoreni koncertni krov, što je posebno primjenjivo tijekom ljeta.

Suvlasnici tvrtke dugogodišnji su prijatelji koji se poznaju od malih nogu i prijatelji su. Povezivali su ih i dotadašnji poslovi kojima su se bavili. Marko Matošić je poznat i kao pokretač rada poznatog zagrebačkog kluba "Močvara", a neposredno prije osnivanja tvrtke bio je pred napuštanjem tog posla, dok je Jakša Borić imao produkcijsku tvrtku za TV reklame, evente. Ideju za pokretanje proizvodnje dobili su sasvim slučajno. Naime, Matošić je bio tehnički direktor jednog festivala koji se organizirao na Bundeku, na kojem je gostovala jedna plesna skupina iz Izraela, koja je za scenski nastup koristila geodetske kupole. Budući da su prije tog nastupa u Zagrebu imali nastup na Dalekom istoku, brodski prijevoz te konstrukcije bio je preskup, tako da je njihov tehnički direktor predložio Boriću i Matošiću da sami naprave takvu kupolu. Konstrukcija je drvena i nije niti malo složena niti zahtjevna za izradu. Pogotovo što su dobili nacrt po kojem su napravili tu kupolu. Borić i Matošić su složili i napravili konstrukciju, a slučajnost je htjela da je na sam dan predstave počela padati kiša, tako da je tu kupolu trebalo natkriti. To je i učinjeno stretch folijom.

„Nije bilo baš bilo estetski, ali je bilo funkcionalno tako da je predstava odigrana unatoč kiši. Marko i ja smo sjedili, pili piće i pričali kako bi slična konstrukcija mogla biti zgodan šator. Tako je i bilo. Istina, nije posao krenuo odjedanput jer smo se tri godine istraživački bavili ovim poslom kao hobijem dok nismo odlučili da bi se time mogli baviti i profesionalno. Nakon tri godine uobličili smo kupole kako bi sličile na proizvod. Tako da smo prije deset godina osnovali tvrtku i krenuli“, prepričava nam početak rada Jakša Borić, suvlasnik i direktor prodaje tvrtke "Kupole bolje od šatora", čije je i samo ime zanimljivo tako da na neki način više podsjeća na kreativan slogan. Borić kaže da je sve to istina jer su njihove kupole doista bolje od šatora.

Sedam različitih modela

Borić se prisjeća da je na samom početku poslovanja tvrtka imala dva proizvoda, odnosno dvije kupole. Jednu su zvali velika kupola, a drugu mala. Velika je bila promjera 14 metara, a mala devet. Posao su, dakle, počeli s te dvije kupole, ali su vrlo brzo shvatili, kako nam otkriva Borić, da je velika kupola bila premala a mala prevelika. „Klijenti koji su tražili veliku kupolu tražili su puno veću od naše, koja je zauzimala 150 metara četvornih, a oni koji su tražili malu tražili su manju od 70 metara četvornih, kolika je bila naša mala kupola. Zato smo počeli razvijati druge modele. Sada, nakon više od deset godina poslovanja, imamo sedam različitih modela po veličini, a svaka od njih ima nekoliko inačica, ovisno o tome na koji način se montira konstrukcija. Tu su još naši specijalni proizvodi, poput kupole za glamping koja je potpuno opremljena luksuznim namještajem, kupaonicom, klimatizacijskim uređajima,... Radi se o prvoj hrvatskoj glamping kupoli koja nosi ime KingDome. Čvrstoća, mogućnost sklapanja na gotovo bilo kojoj lokaciji, vrhunski dizajn i visoka dorađenost svih funkcionalnih i estetskih detalja samo su neke od prednosti ovog proizvoda u glamping turizmu. Imamo i specijalne proizvode na bazi kupola namijenjene za ugostiteljstvo, barove, festivale, dvorišne sjenice,...“, pojašnjava Jakša Borić.

image
Matija Vuri

Neposredno prije pandemije, otkriva nam Borić, bili su pred potpisom ugovora za opremanje jednog kampa na Havajima. „Posao je iz razumljivih razloga prolongiran, ali budući da smo u stalnom kontaktu s agentom investitora, nadamo se da ćemo ga ipak realizirati u sljedećoj godini. Imali smo dogovoren posao opremanja glampinga na otoku Mišjaku u šibenskom arhipelagu. Međutim, taj kamp je zbog pandemije zatvoren i ne radi“, otkriva Borić.

Borić dodaje da većina prihoda tvrtke "Kupole bolje od šatora" dolazi od iznajmljivanja kupola na raznim događanjima. „Naravno da koristimo ugled koji smo stekli u tom segmentu posla jer nas organizatori događanja poznaju kao profesionalce. Imamo puno kontakata tako da dosta poslova dobivamo na taj način. Posljednjih pet godina raste nam i segment prodaje naših proizvoda. Prodajemo ih turističkim tvrtkama, proizvođačima piva, auto kućama. Dakle, imamo opciju prodaje i opciju najma kupola“, pojašnjava Borić, koji dodaje da su u poslu jako prilagodljivi.

Teška godina

Sjedište tvrtke "Kupole bolje od šatora" nalazi se u Lučkom, a pogon je smješten u Ježovcu. Ured uprave je u blizini Kvaternikova trga. Tvrtka ima 11 stalno zaposlenih radnika, a u sezoni u normalnim godinama taj broj naraste na 16. „Ove godine zbog poznate situacije nismo zapošljavali sezonske radnike jer je situacija neizvjesna. Prošlu godinu smo uspjeli nekako izgurati, mada je bilo dosta teško. Uspjeli smo zadržati zaposlenike zahvaljujući potpori Vlade RH za očuvanje radnih mjesta te tome što nam je 2019. godina bila jako uspješna i što smo već na početku 2020. godine, prije izbijanja pandemije, imali odličnu godinu. To nam je pomoglo da opstanemo. Imali smo značajne investicije u 2019. godini i sreća je da smo je završili pozitivno jer bismo u suprotnom ostali bez potpora. Da nije bilo takvog rezultata, pitanje je kako bi se situacija razvila. Sve što smo bili zaradili u 2019. godini, to smo i investirali. Očekivali smo da će 2020. godina biti još bolja i da će to trajati niz godina. Uostalom, sve je na takvo nešto i ukazivalo“, kaže Borić.

Borić naglašava da prošle godine nisu sjedili skrštenih ruku, nego su osmislili dva nova proizvoda.

„Od jednog smo odustali, a drugi proizvod ima potencijal na tržištu. Proizveli smo najmanju kupolu u našem asortimanu, koja je u stvari vrtna sjenica. Namijenjena je ugostiteljima za terase, za plaže, za bazene, ali i za individualne kupce. Prodali smo ih oko 40 u zadnjih mjesec i pol dana tako da možemo reći da je pronašla put do kupaca. Nešto se, dakle, u ovoj krizi i izrodilo pozitivno“, ističe Jakša Borić.

Planovi suvlasnika tvrtke "Kupole bolje od šatora", kada dođe normalno vrijeme, vezani su uz nastavak projekata koji su zaustavljeni zbog pandemije. "U ovom trenutku razvijamo dvije inačice glamping kupole. Radi se o dvije manje kupole s nešto drukčijim interijerom. Izrađujemo web stranicu za novi glamping program. To nam je kratkoročni plan. Od dugoročnih i srednjoročnih planova smo odustali, dok se sve ne smiri i normalizira. Dosta toga ovisi o event industriji i oporavku turizma. Naše poslovanje je, nažalost, vezano uz segmente koji su najviše pogođeni pandemijom, a to su event industrija i turizam. Istina je da nešto rade ali su odgodili sve investicije. Sve što se moglo otkazati otkazalo se. Da ne govorimo o situaciji u kojoj se nalaze ugostitelji“, pojašnjava Jakša Borić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. srpanj 2021 23:39