
NOVIJE
Na web stranici Javne ustanove za upravljanje park-šumom Marjan večeras je objavljeno kako se poništava postupak jednostavne nabave za “Izvođenje pripremnih radova - izrada traktorskih vlaka privremenog karaktera, unutar zaštićenog područja park-šume Marjan zbog otvaranja pristupa do potkornjakom zaražene drvne zalihe, a prema odobrenom Elaboratu izvođenja šumarskih radova, sječe i izrade, te izvlačenja metrice i višemetrice, cjelokupan postupak nabave, evidencijski broj nabave br. 0112019”.
- Naručitelj poništava ovaj postupak zbog izmijenjenih okolnosti, koje bi da su se znale prije pokretanja postupka jednostavne nabave značajno izmijenile Poziv na dostavu ponuda - stoji u šturom obrazloženju Odluke o poništenju koje potpisuje ravnatelj JU Damir Grubšić.
Ravnatelj Grubšić o svemu će detaljnije izvijestiti na sjednici Gradskog vijeća koje će se održati u utorak ujutro. Podsjetimo, za utorak je najavljena i prosvjedna šetnja građana ispred Banovine.
RANIJE OBJAVLJENO
Raspisana javna nabava za izradu traktorskih vlaka na Marjanu pokazala je više "falingi", pa je pitanje hoće li se poništiti ili će unatoč svemu ići dalje.
Kao prvo, projektni zadatak za izradu šumskih putova u kojem se od izvođača traži da pneumatskim čekićem razbijaju stijene, izravnavaju teren i nasipaju trase u park-šumi poziva se na navodni dopis Marije Vuković, vršiteljice dužnosti županijske pročelnice za okoliš, datiran 2. siječnja ove godine. No, ona se kategorički ogradila da je na bilo koji način dala naputak za takav projekt.
Naime, pročelnica nam je u više navrata potvrdila kako je Javnoj ustanovi za upravljanje Marjanom napominjala upravo suprotno od onog za što su raspisali natječaj, a oni u natječajnoj dokumentaciji sugeriraju kako je projekt nastao po njezinu naputku.
Nadalje, pitanje je jesu li autori projekta za izradu traktorskih vlaka i pratećeg elaborata uopće ovlašteni da planiraju kilometre traktorskih vlaka u park-šumi? Naime, Ivan Ljubić i Branimir Stošić su diplomirani inženjeri šumarstva, ali nisu ovlašteni inženjeri za šumske prometnice.
Predsjednica Hrvatske komore inženjera šumarstva i drvne tehnologije Silvija Zec na naše pitanje citirala je Zakon o šumama koji kaže da "traktorske vlake spadaju u sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu", te da se "šumske prometnice planiraju, projektiraju te njihovu izgradnju i održavanje vode i nadziru ovlašteni inženjeri odgovarajućeg stručnog smjera Komore".
– Sukladno Statutu Komore, to je stručni smjer: ovlašteni inženjer šumarstva za šumske prometnice i šumarsko graditeljstvo – kazala je čelnica Komore, uz napomenu da dodatno tumačenje propisa potražimo u Ministarstvu poljoprivrede.
No, u resornome su ministarstvu Komoru proglasili mjerodavnom i uputili nas da kod njih potražimo tumačenje, koje smo i dobili.
Dakle, jesu li stečeni uvjeti da se natječaj poništi ako su projekt za traktorske vlake radile neovlaštene osobe, te projekt nije sukladan onom što Županija tvrdi da je dostavila Javnoj ustanovi?
Ravnatelj gradske institucije Damir Grubšić nije nam se ni ovaj put javio na mobitel, niti je odgovorio na SMS kojim smo mu poslali pitanja.