Mozaik Zdravlje

Za nagradu - fit!

'Bućkanje' i zdravlje: kako pretvoriti omiljenu ljetnu rekreaciju u aktivnost za dušu i tijelo; Pomaže i kod kronične bolesti, evo o čemu je riječ

Za nagradu - fit!

Trčanje na traci i dizanje utega može biti zabavan oblik vježbanja, no ne može se usporediti s brojnim korisnim učincima plivanja koje istodobno pomaže u učvršćivanju trbušnih i leđnih mišića te ubrzava metabolizam.

Donosimo deset najvažnijih razloga zbog kojih je plivanje rekreacija koju bi trebalo svakodnevno prakticirati, ako je to ikako moguće.

Uključuje cijelo tijelo

Plivanjem se ojačavaju sve mišićne skupine, od leđa do trbušnih mišića i ruku. Umjesto da planirate ciljano ojačati određeni dio tijela, jednostavno odaberite jednu od četiri tehnike plivanja - budući da sve one uključuju cijelo tijelo.

Ugodno za zglobove

Ako se oporavljate od ozljede i morate ojačati ili ste strastveni trkač i želite se razgibati, ali tako da ne opterećujete koljena, svoje redovito vježbanje upotpunite plivanjem.

Produžava mišiće

Nemojte se brinuti da će vaši mišići ojačati previše - plivanje je kombinacija aerobnog treninga i treninga za jačanje mišića, tako da se istodobno ubrzava metabolizam i pomaže u izgradnji mišićne mase. U isto vrijeme uključeni su pokreti koji će pomoći vašim mišićima da ostanu fleksibilni i dugi.

Pomaže kod astme

Mnogi plivači odlučuju se za ovaj sport kako bi ublažili simptome astme koji se javljaju tijekom vježbanja jer disanje vlažnog zraka može biti vrlo korisno. Također moraju naučiti kontrolirati disanje, što povećava kapacitet pluća.

Bez skupe opreme

Ne morate trošiti puno novca na opremu za plivanje. Dovoljni su vam kupaći kostimi, kapa za plivanje (ne nužno) i naočale. Čak i ako se naknadno odlučite nabaviti dodatnu opremu (npr. dasku za plivanje, peraje...), to također nije preskupo.

Izgara kalorije

Sigurno ste čuli da plivači moraju svakodnevno konzumirati mnogo kalorija. To je zbog toga što dok plivamo umjerenim intenzitetom, trošimo oko 500 kalorija na sat, ali u isto vrijeme vježba ubrzava metabolizam pa energiju trošimo i nakon izlaska na suho.

Raznovrsne vježbe

More i bazen nude bezbroj mogućnosti za vježbanje, od četiri tehnike plivanja (kraul, prsno, leđno, leptir) do bućkanja, podizanja trupa iz vode, hodanja u vodi i intervalnog treninga.

Kombinirani trening

Svoj redoviti trening možete povremeno zamijeniti plivanjem i tako izbjeći monotoniju zbog koje ljudi često odustaju. Povremeni skok u bazen može vam dati određenu prednost ako se pripremate za maraton ili neki drugi sportski događaj.

Poboljšava izdržljivost i kondiciju

Plivanjem možete u malo vremena postići bolje rezultate. To je jedan od najučinkovitijih oblika aerobnih vježbi jer morate imati bolju kontrolu disanja nego što je to prilikom trčanja, a ujedno više naprežete mišiće.

Odlično osvježenje

Skok u vodu može biti izuzetno osvježavajući. Ne morate postati profesionalac da biste imali koristi od plivanja; najvažnije je da uživate u vremenu koje provodite u vodi, a za nagradu ćete postati fit i biti sretniji.

Naslovnica Zdravlje