StoryEditor
Auto motoNISSAN QASHQAI

Treća generacija popularnog SUV-a dolazi s blagim hibridnim pogonskim izvedbama postojećeg turbobenzinca, ali i inovativnim čistim hibridom

25. veljače 2021. - 06:32
Nissan

Nissan je, naravno virtualnim putem, predstavio najnoviju, treću generaciju megapopularnog SUV-a Qashaqija koji je u prethodna dva generacijska izdanja, od 2007. godine, prodan u tri milijuna primjeraka u Europi te ukupno pet milijuna u svijetu. Dizajn posve novog Qashqaija, kao i njegova prethodnika, osmišljen je u Nissanovu europskom studiju za dizajn u Londonu.

Iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o novom Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija. Izvana, Qashqaijev je novi stav zreliji, s istaknutijim linijama ramena, produljenim međuosovinskim razmakom i impozantnim 20-colnim aluminijskim naplatcima, prvi put dostupnim u ovom SUV-u. Poneki detalj je izveden kao varijacija na temu Jukea i Nissanov potpis s maskom u karakterističnoj V formi. Dozu modernizma daju mu detalji poput samoregulirajućih, pametnih LED Matrix svjetala, 11 karoserijskih boja, pet dvobojnih kombinacija...

Novi Qashqai je narastao u svim smjerovima tako da mu je dužina 4425 mm (+35 mm), širina 1838 mm (+32 mm), visina 1635 mm (+10 mm). Međuosovinski razmak automobila povećan je na 2666 mm (+20 mm) zahvaljujući većoj korporacijskoj Renault-Nissan platformi CMF-C, koja je lakša 60 kilograma. Rezultat je tri centimetra više mjesta za koljena suputnika na stražnjem sjedalu (u maksimumu 61 cm), centimetar i pol veći prostor za glave i osjetno više mjesta na prednjim sjedalima. Povrh svega narastao je i prtljažnik, za čak 50 litara, za ovu klasu na prikladnih 480 litara, pri čemu je ulazni prag snižen za dva centimetra radi lakšeg pristupa.

Unutrašnjost je izrađena osjetno boljim materijalima, među kojima će se naći i nappa koža. Povezana, udobna i dominantna kabina novog Qashqaija postavlja nove standarde u klasi u pogledu premium osjećaja, prepoznatljivog dizajna i praktičnosti. Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam. Ručica automatskog mjenjača malo je umjetničko djelo, uzorak kožnih sjedala također, a pozornost privlače i digitalne animacije velikog vozačkog i središnjeg info ekrana.

Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući integraciju s pametnim telefonima. Veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Novi, potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se pomoću novog okretnog gumba na upravljaču.

Jedna od značajnijih novosti je elektrifikacija pogona uz potpunu eliminaciju dizelaša. Radi se o 12-voltnom blagom hibridnom sklopu ukomponiranom u poznati 1,3-litreni turbobenzinski agregat oznake DIG-T, koji je unaprijeđen u 50 komponenti. Blaga hibridizacija ne utječe na promjenu nominalne snage koja se zadržana na 140 i 158 KS uz okretni moment od 240 i 260 Nm, ali imat će pozitivne efekte na smanjenje potrošnje i na funkciju davanja dodatnog impulsa snage i okretnog momenta prilikom ubrzanja.

Slabiji turbobenzinac ima prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač. Isti je slučaj i sa snažnijim agregatom, s tim da uz njega kao opcija dolazi pogon 4x4 s pet načina rada (Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road) i automatski X-tronic mjenjač (CVT) nove generacije. S automatskim mjenjačem okretni moment raste na 270 Nm, ali i 22 kilograma težine koje donosi hibridni sustav.

U Qashqai s pogonom na prednje kotače i 19-colnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina. Inačice s 20-colnim naplatcima i pogonom na sve kotače opremljene su naprednim multi-link stražnjim ovjesom. Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje. Novi Qashqai je opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT, koji je s navigacijom Navi-link dostupan samo s mjenjačem X-tronic.

Ovaj sustav pomaže ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. Poboljšani sustav novog Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti, kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.

Treća generacija Qashqaija stiže na tržište u lipnju, a cijene još nisu poznate.

Hibridna verzija e-Power

Novi Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni sustav e-Power. Karakterističan je po nesvakidašnjem principu rada, u kojem 1,5-litreni turbobenzinski motor ima sekundarnu ulogu u odnosu na elektromotor. Ukupna izlazna snaga je 190 KS, a priča je donekle obrnuta u odnosu na klasične hibride.

Benzinac u osnovi ne služi za pogon, već prvenstveno za punjenje snažne baterije i prijenos snage elektromotoru koji sam pokreće kotače, pa vožnja uvelike podsjeća na vožnju električnog auta. Motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Qashqai dobiva i sustav kočenja i gasa jednom papučicom e-Pedal, poznat iz električnog Leafa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. svibanj 2021 13:19