
Komad je režirala Nenni Delmestre, scenografiju, kostimografiju i glazbu potpisuje Lina Vengoechea a u ovoj duodrami nastupaju ravnatelj PlayDrame Elvis Bošnjak i njegova mlada kolegica, studentica glume Lana Helena Hulenić. Djelo je preveo Belmondo Miliša
Za ovu, ali i za sve buduće glazbeno-scenske prigode, obavljena je adaptacija pozornice nikada završenog amfiteatra u Domu mladih, i to, kako Bošnjak ističe, bez troškova - samo na prijateljskoj osnovi.
U suradnji s Multimedijalnim kulturnim centrom i kazalištem projekt pozornice izradili su arhitekti Dinko Peračić i Miranda Veljačić, bravar Vinko Romić obavio je potrebne radove, a u sklapanju scene sudjelovali su svi zajedno.
Malo novca i puno energije
Pozornica je sad okružena konstrukcijom s tamnim pločama koje će se dodatno prekrivati zastorom i time stvoriti potreban oblik manje ili veće “kutije” pogodne za igru, jer je u dosadašnjem stanju scena bila akustički vrlo loša. Da je ovaj zahvat naplaćen, koštao bi barem 150 tisuća kuna, drži Bošnjak.
PlayDrama će tako u četvrtak testirati poboljšanu pozornicu, a samu izvedbu već su testirali pred publikom: ovoga ljeta održano je diljem Dalmacije te u Zagrebu čak devet pretpremijera “Picassa”.
- Publika je odlično reagirala a pretpremijere su i nama poslužile da se dobro spremimo, uigramo i u hodu korigiramo neke detalje izvedbe - kaže Bošnjak.
Redateljica Nenni Delmestre veli kako je u predstavu, budući da su sredstva za realizaciju bila minimalna, trebalo uložiti veliku energiju.
Sam komad bavi se odnosom umjetnika i represivne vlasti, koja ga pokušava diskreditirati. Elvis Bošnjak igra Picassa koji se zatekao u okupiranom Parizu 1941. godine. Nacisti organiziraju izložbu “Degenerirane umjetnosti” na kojoj kane i njega “predstaviti”, a dan kasnije sve radove s izložbe spaliti.
U posjet umjetniku dolazi nacistkinja, gospođica Fischer, koja mora pripaziti da joj Picasso ne podvali krivotvorinu svog djela. Odana je svom režimu, ali, privatno, kao povjesničarka umjetnosti, obožava slikarov rad...
- Ovaj komad je veliki svjetski hit, našao se na pozornicama od Broadwaya do onih u Londonu, Madridu, Pragu... svugdje. Duhovit je, pametan, i odnos dvaju likova odlično je razrađen, kazala je redateljica dodavši da su Picassov Pariz iz 1941. i naš današnji prostor teško usporedivi, sila represije možda nije tako brutalna, ali svi umjetnici koji se bore za svoje pravo na postojanje znaju da moć silnika nije bezazlena.
Elvis Bošnjak: Preživjeli smoGradska donacija za PlayDramu u ovoj godini je 20 tisuća kuna. Samo autorska prava za “Picassa” koštala su nas 25 tisuća, ali učvrstili smo dramski studio sa 150 polaznika, sada nas je u kazalištu troje zaposlenih a uskoro ćemo zaposliti još nekoga. Sada smo sigurni da PlayDrama može preživjeti, kaže Bošnjak. |