stdClass Object ( [id] => 208417 [title] => Lukas Nola: Volim kad publici moj film nije ugodan [alias] => lukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Šest zlatnih arena osvojio je na minuloj Puli najnoviji film Lukasa Nole “Šuti” – najbolja sporedna ženska uloga Lane Barić, debitantica Tihana Lazović, montaža, glazba, maska i ton. Kako se za Arenu natjecalo 13 filmova, Nola je dosta zadovoljan učinkom ovog filma koji na prilično mučan način prikazuje problem nasilja u obitelji.

- Nije da sad više patim za nagradama, riješio sam to odavno sa sobom. Svaki žiri ima svoj ukus, no drago mi je da je prepoznato nešto. Osobito mi je drago zbog Tihane, zato što mislim da je napravila zbilja veliki posao za jednu debitanticu, te zbog Lane koja je povukla izvrsnu ulogu. Zapravo, najviše mi je drago kad glumci dobiju nešto.

» Mnogima nije po volji što su, takoreći, samo dva filma dominirala u nagradama, “Šuti“ i “Obrana i zaštita“, umjesto da svaki dobije po nešto...

- Kako rekoh, svaki žiri ima svoj način. Već sam bio sto puta na Puli. Nekad dobiju svi pomalo, nekad jedan sve. To je do žirija, kako se dogovori. Veseli me da smo dobili ocjenu publike 3,81 za jedan ovako mučan film, tako da su očigledno ljudi prepoznali tu neku emociju i tugu osim mučnine. Stalno govorim da se ljudi ne bi samo trebali smijati na filmove, nego i plakati. Znam da sam, kad je završila projekcija u Areni, vidio jako puno suznih lica u publici, i to mi je bilo drago, s obzirom na temu koja je teška i mučna.

» Posljednjih sezona svjedočimo trendu lake komedije, a vi ste u Arenu uletjeli s teškom dramom. Uvijek kontra?

- Sjećam da su, kad sam imao film “Sami“, te godine također bile uglavnom komedije. Meni je drago da se rade komedije, filmovi koje će publika prigrliti. Drago mi je i da posljednjih godina hrvatski film ima gledanost. No, volio bih da publika prigrli i filmove koji nisu komedije. Mislim da je najbitnija stvar na filmu za nas redatelje i scenariste ljudima isporučiti emociju. E, sad, ako se publika samo želi smijati, nama koji se bavimo ozbiljnim temama puno je teže. Ipak, mislim da će doći vrijeme s ovom politikom Hrvatskog audiovizualnog centra, i svime time, da će se mic po mic stvari kretati nabolje.

» “Šuti” je predzadnje večeri Pule prikazan u kasne sate kao drugi po redu nakon komedije “Kauboji”, a publike je bilo...

- Da, s obzirom na to da je film krenuo u ponoć, mislio sam da će svi ljudi otići kućama. Na nekim scenama nasilja nekliko ljudi je otišlo, no iznenadio sam se koliko ih je ostalo. Dakle, postoji publika u Hrvatskoj koja ne žele samo komediju nego i zahtjevniji film, koliko god komedija kao žanr isto bila zahtjevna. Ljudi žele ozbiljnu temu, tragičnu, mučnu. Mislim da postoji publika za to i na nama je da to promoviramo. Sad nam je ured za ravnopravnost spolova već pomogao, valjda će i ženske aktivističke udruge. Tema je vrlo bitna i treba je promovirati.

» Jeste li očekivali da će gledatelji odlaziti zbog prizora nasilja?

- Jesam, mislio sam da će i više ljudi otići. Dečki koji su mi u Sloveniji radili ton i sliku rekli su da cijeli film šamara, šamara, šamara, pa na kraju zakuca. Neki ljudi jednostavno ne mogu podnijeti tu dozu nasilja. Jedno je kad se nasilje radi u kriminalističkom filmu, akcijskom ili trileru, a nešto sasvim drugo kad je unutar obitelji. To je potpuno druga konotacija. Moj se film bavi više posljedicom nasilja nego samim nasiljem, ali nekima je i to previše. S druge strane, neki ljudi su rekli da sam mučninu pretvorio u tugu i to mi je najveći kompliment - da je film mučan, ali da ostaje tuga na kraju.

» Uglavnom, po Vama o temi filma “Šuti” treba govoriti naglas?

- Tako je. Drago mi je da sam progovorio o temi o kojoj se kod nas govori utiho, osim kad je neki veliki skandal, pa je popularno to u novinama. Ovo što se događa u obiteljskom nasilju je sada i ovdje, pokraj mene i vas, pokraj vrata u stanu do vašeg i mog. Ako uzmemo statistike da je svako peto dijete zlostavljamo u Hrvatskoj, onda ajmo vidjeti koliki je to problem i kakav je to tihi rat kojeg nismo svjesni, a koji formira društvo u kojem živimo.

» U razdoblju Vašeg “Ruskog mesa” uspoređivali su vas s Tarantinom. Sad se, pak, čini da ste se nagledali filmova Gaspara Noea (“Nepovratno”)?

- Ja gledam sve žive filmove. Meni ne prođe dan da ne pogledam jedan ili dva filma. Osim toga, čak mogu reći da i moji studenti sad imaju utjecaja na mene sa svojim senzibilitetom, poimanjem poetike i estetike. Mogu Bogu zahvaliti da sam profesor na Akademiji. Dolaze nove generacije koje potpuno drukčije razmišljaju. Zapravo, veći utjecaj imam od njih nego od nekih starijih režisera i scenarista. Hrvatska kinematografija se ne treba bojati za svoju budućnost jer postoje nevjerojatno daroviti mladi ljudi.

» Znači, ne biste rekli da je Noe utjecao na vas?

- Zaista, nema jednog redatelja koji je utjecao na mene, već njih 250. To je možda podsvjesno nešto, ali uvijek sam išao iz sebe. Naravno da je cijela filmska baština utjecala na mene. Zanimljivo je da mi je došao sin nekidan i kazao da je gledao “Događaj” Vatroslava Mimice i da mu je to fenomenalan film. Rekao sam mu da sam ga gledao prije “sto” godina i naravno da je fenomenalan. Ovo spominjem jer bih se prije referirao na neke hrvatske redatelje poput Mimice, koji su mi puno bliži od nekih stranih. Ukratko, učim od svih. Uči se dok si živ.

» Kako bilo, s kolegama sam pričao da se ne sjećamo kad smo vidjeli toliko nasilan hrvatski film kao “Šuti”. Mislite li da će vam dežurni dušebrižnici zamjerati količinu?

- Taj film je teško izdržati, ali tema je tako stravična. Sad kad bih vam ispričao što sam sve pročitao i do čega došao u istraživanju filma, rekli biste mi da sam “sissy” i da je ovo kamilica kako je moglo biti. Te priče su puno strašnije, a mi ih uglavnom vežemo za neke socijalne skupine, Rome ..., no to nema nikakve veze sa životom. Ovo se događa u bogatijem dijelu društva, srednjem sloju, siromašnijem. Nije to samo problem u Hrvatskoj i naša ekskluziva, ima ga i u Finskoj. To je jedan tihi rat koji određuje ovo društvo u budućnosti, a mi se dovoljno ne borimo protiv toga i ni ne znamo kako će utjecati na nas u danima koji dolaze. Ljudi su traumatizirani za cijeli život. Zato sam i snimio film stilizirano.

» Stiliziranom režijom sugerirate da je ovo ipak - film?

- Pa da, sveprisutni dokumentarizam i realizam na filmu mene jednostavno ne zanima. Volim svoj izričaj postaviti baš tako da se vidi da je film i da iza njega stoji autor koji želi nešto reći. Mene realizam ne zanima i nikad neće. Preferiram da čovjek koji dođe u kino gleda igrani, a ne dokumentarni film. “Šuti” je neka stilizirana noćna mora. Iako su mi u Puli zamjerali, namjerno sam to napravio. Situacije nalik onima iz filma su noćne more koji ljudi potiskuju i ne žele, stoga je imalo smisla da “Šuti” bude neka vrsta košmara. Frendica koja je gledala film rekla mi je da je to gotička bajka s lošim završetkom.

» Priču filma ste postavili retrogradno. Da ste išli na drukčiji način, bi li imala jednak efekt?

- Puno sam se mučio s tim u glavi. S tim scenarijem se bakćem sedam godina. Svaki put kad sam ga drukčije postavljao bilo mi je nekako kilavo. Odlučio sam se da priča ide unazad, a opet da to bude narativni film. Nije veliki eksperiment, niti nešto premoderno. No, tako se bolje iščitala tragedija te mlade žene, kroz što je ona prolazila. I upoznavali smo na jedan čudan način likove koji su u prvom dijelu grozni, a onda vidimo da su nekoć bili relativno okej. Proučavao sam i istraživao - strahovito se puno mladih cura iz zlostavljanih obitelji udaje za zlostavljače i to se ponavlja. To je krug koji je strašan i zato o tome treba govoriti. Htio sam napraviti film o začaranom krugu iz kojeg se ne može izići.

» Začarani krug pakla. Onda je Milan Pleština ćaća iz pakla?

- Sigurno, najgori negativac. Nisam dugo u hrvatskom filmu vidio takvog negativca. Ima nešto sotonsko u sebi.


» Fotografija filma je jako mračna, jedva da grane sunce tu i tamo, čime “Šuti” podsjeća na darkersku poetku prvog “Terminatora”, “Sedmice”, “Rekvijema za snove”...

- Da, u filmu nemate tople boje, sve je u kostimu i fotografiji. Snimatelj Mirko Pivčević i ja smo jako dugo pripremali film. Nekih dva mjeseca smo mozgali kako će izgledati. Bila je to jedna dugotrajna priprema i ovo je moj jedini film koji je točno to što smo se dogovorili dva mjeseca prije. Imamo kameru iz ruke, s krana, sve živo smo koristili. Dogovorili smo se u milimetar kako treba izgledati. Za sve što je eventualno loše kriv sam ja.

» S “Ruskim mesom“ imali ste oko 35.000 gledatelja. Kakvu gledanost prognozirate filmu “Šuti” kad ujesen krene u kina?

– Vući ćemo se uz rub dječjih filmova i komedija, pa valjda bude ostalo nešto i za nas. Mislim da bi nam mogle pomoći društvene mreže aktivista, jer ovo je relevantana društvena tema. Htio bih da film bude gledan koliko god mučan bio. Uz drukčiji marketinški način, možda bismo mogli naći publiku.

» Odobreno je mnogo novih projekata, na Puli je bilo prikazano 14 hrvatskih filmova... Je li to sve zalog za bolju budućnost hrvatskog filma?

- Mislim da jest. Gledam po zemljama iz regije, Bosni, Srbiji... Svi se počeli ugledavati na nas. HAVC je zaista napravio jedan sustav. Ni jedan vid kulture u Hrvatskoj nema tako dobro riješen sustav kao što ima film. Poticaj za scenarij, kratki, eksperimentalni... Kad sam ja počeo raditi, toga ničeg nije bilo. Snimalo se “Vrijeme za...” i to je bilo to.

MARKO NJEGIĆ
ivo ravlić/cropix

Bez pitanja u vezi skidanja

Kad ste radili audiciju za “Nebo sateliti“, prvo pitanje bilo je “Imaš li problema sa skidanjem?“. Kako sad izgleda audicija Lukasa Nole?
- Mlađa generacija više ne postavlja pitanje u vezi skidanja. Predani glumci to rade i nije im više veliki problem. No, u mom novom filmu nema seksa, tek se nešto malo skidaju.

Nije za mlađe od 15

Nisam za to da mlađi od 15 gledaju “Šuti“. Ne bi im to preporučio, jer je potencijalno traumatično iskustvo. Najveći problem bio je naći djecu koja će glumiti u filmu, ali ga neće smjeti gledati. Morali smo s pravobraniteljicom proći test za djecu, sa školskim predagozima, roditeljima. Imamo sve crno na bijelo da pristaju, to je veliki put, ali Kinorama i Ankica Tilić striktno se drže propisa pa smo to riješili - veli Nola.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Veseli me da smo dobili ocjenu publike 3,81 za jedan ovako mučan film, tako da su očigledno ljudi prepoznali tu neku emociju i tugu osim mučnine. Stalno govorim da se ljudi ne bi samo trebali smijati na filmove, nego i plakati... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Redatelj drame ‘Šuti’ nagrađene sa šest Zlatnih arena [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-08-04 11:06:17 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-08-04 12:04:13 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-08-04 12:19:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5932 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/08/03/spektar/LUKAS_NOLA16-310713.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38233087 Threads: 3 Questions: 7087835768 Slow queries: 3298042 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608096052 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/lukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan-208417 [printLink] => /kultura/lukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan-208417?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 222568 [name] => pulafilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Veseli me da smo dobili ocjenu publike 3,81 za jedan ovako mučan film, tako da su očigledno ljudi prepoznali tu neku emociju i tugu osim mučnine. Stalno govorim da se ljudi ne bi samo trebali smijati na filmove, nego i plakati... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Redatelj drame ‘Šuti’ nagrađene sa šest Zlatnih arena [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Lukas Nola: Volim kad publici moj film nije ugodan [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-23-50-06-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/08/03/spektar/LUKAS_NOLA16-310713.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/08/03/spektar/LUKAS_NOLA16-310713.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Šest zlatnih arena osvojio je na minuloj Puli najnoviji film Lukasa Nole “Šuti” – najbolja sporedna ženska uloga Lane Barić, debitantica Tihana Lazović, montaža, glazba, maska i ton. Kako se za Arenu natjecalo 13 filmova, Nola je dosta zadovoljan učinkom ovog filma koji na prilično mučan način prikazuje problem nasilja u obitelji.

- Nije da sad više patim za nagradama, riješio sam to odavno sa sobom. Svaki žiri ima svoj ukus, no drago mi je da je prepoznato nešto. Osobito mi je drago zbog Tihane, zato što mislim da je napravila zbilja veliki posao za jednu debitanticu, te zbog Lane koja je povukla izvrsnu ulogu. Zapravo, najviše mi je drago kad glumci dobiju nešto.

» Mnogima nije po volji što su, takoreći, samo dva filma dominirala u nagradama, “Šuti“ i “Obrana i zaštita“, umjesto da svaki dobije po nešto...

- Kako rekoh, svaki žiri ima svoj način. Već sam bio sto puta na Puli. Nekad dobiju svi pomalo, nekad jedan sve. To je do žirija, kako se dogovori. Veseli me da smo dobili ocjenu publike 3,81 za jedan ovako mučan film, tako da su očigledno ljudi prepoznali tu neku emociju i tugu osim mučnine. Stalno govorim da se ljudi ne bi samo trebali smijati na filmove, nego i plakati. Znam da sam, kad je završila projekcija u Areni, vidio jako puno suznih lica u publici, i to mi je bilo drago, s obzirom na temu koja je teška i mučna.

» Posljednjih sezona svjedočimo trendu lake komedije, a vi ste u Arenu uletjeli s teškom dramom. Uvijek kontra?

- Sjećam da su, kad sam imao film “Sami“, te godine također bile uglavnom komedije. Meni je drago da se rade komedije, filmovi koje će publika prigrliti. Drago mi je i da posljednjih godina hrvatski film ima gledanost. No, volio bih da publika prigrli i filmove koji nisu komedije. Mislim da je najbitnija stvar na filmu za nas redatelje i scenariste ljudima isporučiti emociju. E, sad, ako se publika samo želi smijati, nama koji se bavimo ozbiljnim temama puno je teže. Ipak, mislim da će doći vrijeme s ovom politikom Hrvatskog audiovizualnog centra, i svime time, da će se mic po mic stvari kretati nabolje.

» “Šuti” je predzadnje večeri Pule prikazan u kasne sate kao drugi po redu nakon komedije “Kauboji”, a publike je bilo...

- Da, s obzirom na to da je film krenuo u ponoć, mislio sam da će svi ljudi otići kućama. Na nekim scenama nasilja nekliko ljudi je otišlo, no iznenadio sam se koliko ih je ostalo. Dakle, postoji publika u Hrvatskoj koja ne žele samo komediju nego i zahtjevniji film, koliko god komedija kao žanr isto bila zahtjevna. Ljudi žele ozbiljnu temu, tragičnu, mučnu. Mislim da postoji publika za to i na nama je da to promoviramo. Sad nam je ured za ravnopravnost spolova već pomogao, valjda će i ženske aktivističke udruge. Tema je vrlo bitna i treba je promovirati.

» Jeste li očekivali da će gledatelji odlaziti zbog prizora nasilja?

- Jesam, mislio sam da će i više ljudi otići. Dečki koji su mi u Sloveniji radili ton i sliku rekli su da cijeli film šamara, šamara, šamara, pa na kraju zakuca. Neki ljudi jednostavno ne mogu podnijeti tu dozu nasilja. Jedno je kad se nasilje radi u kriminalističkom filmu, akcijskom ili trileru, a nešto sasvim drugo kad je unutar obitelji. To je potpuno druga konotacija. Moj se film bavi više posljedicom nasilja nego samim nasiljem, ali nekima je i to previše. S druge strane, neki ljudi su rekli da sam mučninu pretvorio u tugu i to mi je najveći kompliment - da je film mučan, ali da ostaje tuga na kraju.

» Uglavnom, po Vama o temi filma “Šuti” treba govoriti naglas?

- Tako je. Drago mi je da sam progovorio o temi o kojoj se kod nas govori utiho, osim kad je neki veliki skandal, pa je popularno to u novinama. Ovo što se događa u obiteljskom nasilju je sada i ovdje, pokraj mene i vas, pokraj vrata u stanu do vašeg i mog. Ako uzmemo statistike da je svako peto dijete zlostavljamo u Hrvatskoj, onda ajmo vidjeti koliki je to problem i kakav je to tihi rat kojeg nismo svjesni, a koji formira društvo u kojem živimo.

» U razdoblju Vašeg “Ruskog mesa” uspoređivali su vas s Tarantinom. Sad se, pak, čini da ste se nagledali filmova Gaspara Noea (“Nepovratno”)?

- Ja gledam sve žive filmove. Meni ne prođe dan da ne pogledam jedan ili dva filma. Osim toga, čak mogu reći da i moji studenti sad imaju utjecaja na mene sa svojim senzibilitetom, poimanjem poetike i estetike. Mogu Bogu zahvaliti da sam profesor na Akademiji. Dolaze nove generacije koje potpuno drukčije razmišljaju. Zapravo, veći utjecaj imam od njih nego od nekih starijih režisera i scenarista. Hrvatska kinematografija se ne treba bojati za svoju budućnost jer postoje nevjerojatno daroviti mladi ljudi.

» Znači, ne biste rekli da je Noe utjecao na vas?

- Zaista, nema jednog redatelja koji je utjecao na mene, već njih 250. To je možda podsvjesno nešto, ali uvijek sam išao iz sebe. Naravno da je cijela filmska baština utjecala na mene. Zanimljivo je da mi je došao sin nekidan i kazao da je gledao “Događaj” Vatroslava Mimice i da mu je to fenomenalan film. Rekao sam mu da sam ga gledao prije “sto” godina i naravno da je fenomenalan. Ovo spominjem jer bih se prije referirao na neke hrvatske redatelje poput Mimice, koji su mi puno bliži od nekih stranih. Ukratko, učim od svih. Uči se dok si živ.

» Kako bilo, s kolegama sam pričao da se ne sjećamo kad smo vidjeli toliko nasilan hrvatski film kao “Šuti”. Mislite li da će vam dežurni dušebrižnici zamjerati količinu?

- Taj film je teško izdržati, ali tema je tako stravična. Sad kad bih vam ispričao što sam sve pročitao i do čega došao u istraživanju filma, rekli biste mi da sam “sissy” i da je ovo kamilica kako je moglo biti. Te priče su puno strašnije, a mi ih uglavnom vežemo za neke socijalne skupine, Rome ..., no to nema nikakve veze sa životom. Ovo se događa u bogatijem dijelu društva, srednjem sloju, siromašnijem. Nije to samo problem u Hrvatskoj i naša ekskluziva, ima ga i u Finskoj. To je jedan tihi rat koji određuje ovo društvo u budućnosti, a mi se dovoljno ne borimo protiv toga i ni ne znamo kako će utjecati na nas u danima koji dolaze. Ljudi su traumatizirani za cijeli život. Zato sam i snimio film stilizirano.

» Stiliziranom režijom sugerirate da je ovo ipak - film?

- Pa da, sveprisutni dokumentarizam i realizam na filmu mene jednostavno ne zanima. Volim svoj izričaj postaviti baš tako da se vidi da je film i da iza njega stoji autor koji želi nešto reći. Mene realizam ne zanima i nikad neće. Preferiram da čovjek koji dođe u kino gleda igrani, a ne dokumentarni film. “Šuti” je neka stilizirana noćna mora. Iako su mi u Puli zamjerali, namjerno sam to napravio. Situacije nalik onima iz filma su noćne more koji ljudi potiskuju i ne žele, stoga je imalo smisla da “Šuti” bude neka vrsta košmara. Frendica koja je gledala film rekla mi je da je to gotička bajka s lošim završetkom.

» Priču filma ste postavili retrogradno. Da ste išli na drukčiji način, bi li imala jednak efekt?

- Puno sam se mučio s tim u glavi. S tim scenarijem se bakćem sedam godina. Svaki put kad sam ga drukčije postavljao bilo mi je nekako kilavo. Odlučio sam se da priča ide unazad, a opet da to bude narativni film. Nije veliki eksperiment, niti nešto premoderno. No, tako se bolje iščitala tragedija te mlade žene, kroz što je ona prolazila. I upoznavali smo na jedan čudan način likove koji su u prvom dijelu grozni, a onda vidimo da su nekoć bili relativno okej. Proučavao sam i istraživao - strahovito se puno mladih cura iz zlostavljanih obitelji udaje za zlostavljače i to se ponavlja. To je krug koji je strašan i zato o tome treba govoriti. Htio sam napraviti film o začaranom krugu iz kojeg se ne može izići.

» Začarani krug pakla. Onda je Milan Pleština ćaća iz pakla?

- Sigurno, najgori negativac. Nisam dugo u hrvatskom filmu vidio takvog negativca. Ima nešto sotonsko u sebi.


» Fotografija filma je jako mračna, jedva da grane sunce tu i tamo, čime “Šuti” podsjeća na darkersku poetku prvog “Terminatora”, “Sedmice”, “Rekvijema za snove”...

- Da, u filmu nemate tople boje, sve je u kostimu i fotografiji. Snimatelj Mirko Pivčević i ja smo jako dugo pripremali film. Nekih dva mjeseca smo mozgali kako će izgledati. Bila je to jedna dugotrajna priprema i ovo je moj jedini film koji je točno to što smo se dogovorili dva mjeseca prije. Imamo kameru iz ruke, s krana, sve živo smo koristili. Dogovorili smo se u milimetar kako treba izgledati. Za sve što je eventualno loše kriv sam ja.

» S “Ruskim mesom“ imali ste oko 35.000 gledatelja. Kakvu gledanost prognozirate filmu “Šuti” kad ujesen krene u kina?

– Vući ćemo se uz rub dječjih filmova i komedija, pa valjda bude ostalo nešto i za nas. Mislim da bi nam mogle pomoći društvene mreže aktivista, jer ovo je relevantana društvena tema. Htio bih da film bude gledan koliko god mučan bio. Uz drukčiji marketinški način, možda bismo mogli naći publiku.

» Odobreno je mnogo novih projekata, na Puli je bilo prikazano 14 hrvatskih filmova... Je li to sve zalog za bolju budućnost hrvatskog filma?

- Mislim da jest. Gledam po zemljama iz regije, Bosni, Srbiji... Svi se počeli ugledavati na nas. HAVC je zaista napravio jedan sustav. Ni jedan vid kulture u Hrvatskoj nema tako dobro riješen sustav kao što ima film. Poticaj za scenarij, kratki, eksperimentalni... Kad sam ja počeo raditi, toga ničeg nije bilo. Snimalo se “Vrijeme za...” i to je bilo to.

MARKO NJEGIĆ
ivo ravlić/cropix

Bez pitanja u vezi skidanja

Kad ste radili audiciju za “Nebo sateliti“, prvo pitanje bilo je “Imaš li problema sa skidanjem?“. Kako sad izgleda audicija Lukasa Nole?
- Mlađa generacija više ne postavlja pitanje u vezi skidanja. Predani glumci to rade i nije im više veliki problem. No, u mom novom filmu nema seksa, tek se nešto malo skidaju.

Nije za mlađe od 15

Nisam za to da mlađi od 15 gledaju “Šuti“. Ne bi im to preporučio, jer je potencijalno traumatično iskustvo. Najveći problem bio je naći djecu koja će glumiti u filmu, ali ga neće smjeti gledati. Morali smo s pravobraniteljicom proći test za djecu, sa školskim predagozima, roditeljima. Imamo sve crno na bijelo da pristaju, to je veliki put, ali Kinorama i Ankica Tilić striktno se drže propisa pa smo to riješili - veli Nola.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/lukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan-208417 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a6987c9976afefd2efa20e669ea719020a14d6ec [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Lukas+Nola%3A+Volim+kad+publici+moj+film+nije+ugodan&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Flukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan-208417 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Flukas-nola-volim-kad-publici-moj-film-nije-ugodan-208417 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Veseli me da smo dobili ocjenu publike 3,81 za jedan ovako mučan film, tako da su očigledno ljudi prepoznali tu neku emociju i tugu osim mučnine. Stalno govorim da se ljudi ne bi samo trebali smijati na filmove, nego i plakati... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Redatelj drame ‘Šuti’ nagrađene sa šest Zlatnih arena [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaRedatelj drame ‘Šuti’ nagrađene sa šest Zlatnih arena

Lukas Nola: Volim kad publici moj film nije ugodan

Piše PSD.
4. kolovoza 2013. - 14:19
Šest zlatnih arena osvojio je na minuloj Puli najnoviji film Lukasa Nole “Šuti” – najbolja sporedna ženska uloga Lane Barić, debitantica Tihana Lazović, montaža, glazba, maska i ton. Kako se za Arenu natjecalo 13 filmova, Nola je dosta zadovoljan učinkom ovog filma koji na prilično mučan način prikazuje problem nasilja u obitelji.

- Nije da sad više patim za nagradama, riješio sam to odavno sa sobom. Svaki žiri ima svoj ukus, no drago mi je da je prepoznato nešto. Osobito mi je drago zbog Tihane, zato što mislim da je napravila zbilja veliki posao za jednu debitanticu, te zbog Lane koja je povukla izvrsnu ulogu. Zapravo, najviše mi je drago kad glumci dobiju nešto.

» Mnogima nije po volji što su, takoreći, samo dva filma dominirala u nagradama, “Šuti“ i “Obrana i z...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 01:50