StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK U KINU

‘Resident Evil Početak‘: Milla si nam ti jedina

2. prosinca 2021. - 17:03

"Dušo, čudovišta ne postoje." – "Resident Evil Početak: Racoon City" (2021.)

Reboot (reset) se rimuje s "root" (korijen). Resetiranje serijala "Resident Evil" s filmom izvorno podnaslovljenim "Welcome To Raccoon City" označava upravo to – povratak korijenima. Povratak korijenima prvog dijela serijala Paula W.S. Andersona i starih videoigara. Najkraće, "Resident Evil Početak: Racoon City" trampio je akciju za horor. To je hororski film zombi vrste s rafalima akcije, umjesto blockbusterski (SF) akcijski spektakl koji povremeno brizne u zombijevsku stravu i užas.

Serijal težak preko 1.2 milijarde dolara u svjetskim kinima bio je akcijski intoniran od drugog "Resident Evila" Alexandera Witta nadalje, naročito u Andersonovom četvrtom, petom i šestom dijelu ("Drugi svijet", "Osveta", "Konačno poglavlje") koji su toliko bili popularni da su njihov trag slijedile i videoigre transformiravši se iz "survival" horora u pucačinu.

FILM: Resident Evil: Welcome To Raccoon City; (animirana) akcijski SF horor; SAD, 2021. REŽIJA: Johannes Roberts ULOGE: Kaya Scodelario, Hannah John-Kamen DISTRIBUCIJA: Con Film OCJENA: ** ½

Izgledali su otprilike kao da se "Resident Evil" videoigra zaigrala u tehnoidnoj akciji "Matrixa", s pustim usporenim pokretima, sunčanim naočalama, kožnim mantilima i Millom Jovovich u dvojnoj ulozi Nea i Trinity, uz kratki susret s Pobješnjelim Maxom u "trojki" Russella Mulcahyja podnaslovljenoj "Istrebljenje".

Prizor Millina repetiranja sačmarice na kraju nastupnog filma serijala postavio je akcijske temelje kinematografskog "Resident Evila" koje hororski (i gejmerski) ljulja "Welcome To Raccoon City", adaptirajući prve dvije videoigre, s naglaskom na "RE2", vjernije nego ijedan Andersonov hit dosad.

"Resident Evil Početak: Racoon City" više je film za fanove ranih videoigara nego poklonike Andersonovih kasnijih blockbustera. Fanovi će ubrati referencije na videoigre i prepoznati likove, od Claire Redfield (Kaya Scodelario; "Orkanski visovi", serijal "Labirint", "Pirati s Kariba 5") do njezinog brata-policajca Chrisa (Robbie Amell; rođak Stephena Amella, zvijezde serije "Arrow").

Prepoznat će i ostalu policijsku ekipu The Raccoon Police Departmenta/RPD-a poput Jill Valentine (Hannah John-Kamen; "Ant-Man i Wasp", "The Stranger"), Alberta Weskera (Tom Hopper; "Saga o Vikinzima", "Igra prijestolja") i Leona S. Kennedyja (Avan Jogia).

Primjerice, fanovima definitivno ne treba "marvelovski" dodatna "after credits" scena na polovici odjavne špice da skuže tko je zapravo Wesker, odnosno tko će postati, mada bi se i gledatelji filmova trebali sjetiti njegove buduće inačice koju je od četvrtog do šestog "Resident Evila" glumio Shawn Roberts, oponašajući Huga Weavinga kao agenta Smitha iz "Matrixa".

"Welcome To Racoon City" se odvija zadnjeg dana rujna 1998. godine, baš u vrijeme objave videoigre "Resident Evil 2", kad je gejmerska franšiza postajala fenomen. Vrijeme radnje je tempirano nekoliko sati prije nego što su eksperimenti najveće farmaceutske tvrtke na svijetu, korporacije "Umbrella", doveli do virusne apokalipse, a film započinje scenom košmara Claire Redfield.

Ona se prisjeća djetinjstva (tad je glumi Lily Gail Reid) u sirotištu ambijentiranom u podzemlju Racoon Cityja, američkog gradića na srednjem Zapadu. Prisjeća se i susreta s poremećenim "Umbrellinim" znanstvenikom Williamom Birkinom (vječni negativac Neal McDonough, zadnji put viđen u "Monsters Of Men") koji je radio pokuse na djeci i ljudima, "božje djelo", te naizgled unakaženom djevojčicom Lisom Trevor (Janet Porter); nosi tuđe lice kao masku.

Claire je ustopirala nekog kamiondžiju i vraća se u Racoon City kako bi provjerila glasine da se tu nešto naopako događa zaslugom "Umbrelle" i upozorila brata Chrisa. Rečenica "Mislim da ovdje nešto ozbiljno nije u redu" bit će izgovorena s razlogom. Da su glasine istinite Claire će shvatiti kad kamiondžija, zbog slabe vidljivosti uvjetovane mrklim mrakom i jakom kišom, obori neku djevojku na cesti, da bi se ova nedugo potom podigla i odšetala s poprišta nesreće.

Kamiondžijin pas poliže njezinu krv s asfalta, postane "zombie dog" i ugrize gazdu, a ovaj krene cisternom prema Racoon Cityju, čiji stanovnici djeluju sve bolesniji i zombijevskim izgledom sugeriraju skoru zlu kob grada koji će se naći pod "lockdownom" i biti uništen u katastrofi, u filmu uspoređenoj s Černobilom.

Tu je jasna "potreba" za novim "Resident Evilom" sada i ovdje, u doba pandemije, premda korona ne pretvara ljude u oružje/krvožedne zombije za razliku od genetski modificirajućeg virusa iz filma. A kad doznamo da je cijeli grad otrovan zahvaljujući otpadu koji truje vodu, teško je, u kontekstu Racoon Cityja i "Umbrelle", ne sjetiti se michiganskog Flinta i tamošnje korporacije odgovorne za "water crisis", čega se u dokumentarcu "Fahrenheit 11/9" dotaknuo Michael Moore.

"Resident Evil: Welcome To Raccoon City" načas subverzivno koketira sa stvarnosti i zato je velika šteta da je potentni redatelj i scenarist Johannes Roberts ("Pakao pod morem", "Stranci 2", "Pakao pod morem 2") odustao od produbljivanja subverzije nauštrb nizanja fino zamišljenih, no većinski generički izvedenih scena horora s iskrama akcije i trilera, potenciranog natpisima koliko je sati ostalo do samodestrukcije grada koji će biti uništen u 6 ujutro.

Naime, Roberts pokušava snimiti "Napad na policijsku stanicu" sa zombijima, ali napade živih mrtvaca krasi prebrza montaža i pretamna fotografija inače pouzdanog snimatelja Maximea Alexandrea ("Zrcala", "Annabelle: Početak", "Časna", "Shazam", "Plijen", "Odbrojavanje", "Igra strave", "Kisik"). Jedno je prenijeti strah od mraka, osvijetljenog, primjerice, tek upaljačem, a nešto sasvim drugo da se na momente ne zna tko tu koga jede, ako već ne i zašto.

Roberts se trudi osvježiti "Resident Evil Početak" praktičnim efektima grotesknih kreatura i humornim referencijama na devedesete, tipa da soundtrackom odzvanja hit grupe 4 Non Blondes s vrištećim upitom "What's Going On?" i zapaljeni zombi uleti u policijsku stanicu uz taktove pjesme "Crush" Jennifer Paige, jedan lik ne opaža opasnost igrajući "Snake" na "Nokiji", a i šef policije (Donal Logue; "Blade", "Pljačka stoljeća") kao da je parodija sličnih likova u onomad popularnim "buddy" akcićima, s time da spominje i rentanje filmova iz "Blockbuster Videa".

No, protiv filma radi i manjak osobnosti, tj. nečeg pamtljivog, ekstraordinarnog, što je Roberts više pokazao u "47 Meters Down" i nastavku "Strangersa", u stilu scene kad je, recimo, Milla, kao heroina Alice, letećim kružnim udarcem nogom udarila zombijevskog psa. Scene tog tipa Anderson i Jovovich su preselili u "Monster Hunter".

Mnogi kritičari će skrušeno priznati da Milla nedostaje "Resident Evilu", ako ne i Anderson, jer s njom je nestao i faktor "kick-ass" zabave koju nedovoljno zainteresirana Scodelario ne ni ne pokušava nadoknaditi, iako je bila dojmljiva u aligatorskom hororu "Crawl", dok je Hannah John-Kamen dobila premalu minutažu kao Jill, manju od Sienne Guillory u "RE2". Pitanje koje se nadvija nad "Racoon Cityjem" ima li "Resident Evila" bez Mille dobiva konačan odgovor. Milla si nam ti jedina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. ožujak 2023 07:31