stdClass Object ( [id] => 207221 [title] => VIS-A-VIS Nevio Marasović pogodio metafilm [alias] => vis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm [catid] => 258 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Film: VIS-A-VIS; drama; Hrvatska, 2013.
Režija: Nevio Marasović
Uloge: Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić
Ocjena: **** 1/2

Minulo je vrijeme kad su hrvatski filmovi bili isključivo financirani od strane države i njihov se proračun cijenio na nekoliko milijuna kuna. Danas hrvatski filmovi nastaju u nezavisnoj, niskobudžetnoj, ponekad i “no budget“ produkciji, izvan sustava koji ponekad ne pokazuje sluha za mlade ljude s kamerom. U takvim uvjetima rada, s nenormalno malom svoticom kunića, vještiji filmaš je kadar pokazati da nije sve u lovi, već ima nešto u ideji, talentu i strasti kojom će se ona pretočiti na veliki ekran. Evo, Nevio Marasović, na primjer.

Redatelj rođen 1983. proslavio se prvijencem “The Show Must Go On“ (2010.), svježe koncipiranim SF filmom u formi “reality“ apokalipse, izvorno nastalim kao diplomski rad na Akademiji. U međuvremenu je Marasović pokušao odmoriti od snimanja reklama i (državnim proračunom) zarolati svoj drugi dugometražni projekt, lako moguće komediju o dalmatinskim klapama, ambijentiranu dakako u Dalmaciju, koju je vašem kritičaru i najavio u intervjuu iz travnja 2011. godine. To mu nije pošlo za rukom, no “the show must go on“.
Proces oko (ne)snimanja nesuđenog drugijenca Marasoviću je bio nadahnjujuć i promišljeno ga je uobličio u priču dvoznačno naslovljena filma “Vis-a-Vis“. Marasović je u odnosu na prethodno ostvarenje promijenio žanr, ton, ako ne i sveukupni “indie“ pristup, što se dopalo kritici - ako se ne varamo, “Vis-a-Vis“ je jedini u protekle tri godine Pule dobio srdačan pljesak od novinara na kraju projekcije. “Vis-a-Vis“ je hrvatski film snimljen na američki “sundanceovski“ način. Pripada tzv. metafilmu, vrsti koja je modernoj domaćoj kinematografiji uglavnom nepoznanica, načas rasvijetljena tek od strane Damira Čučića u prošlogodišnjem “Pismu ćaći“.

“Jesi razmišljao da ne snimaš na Visu? Ovaj tvoj diplomski je dobro prošao, ali ti si za njih debitant“, savjetuje producentica (Daria Lorenci) pri početku filma mladog redatelja (Rakan Rushaidat), spominjući manjak para za putne troškove, lokacije itd., pa i glumca iz sapunica (Janko Popović Volarić) kojeg je odabrao za glavnu ulogu, kao otegotne okolnosti. Zbog toga bi se moglo dogoditi da film ne prođe kod “njih“, na državnom natječaju, a to nije strano ni puno starijim i iskusnijim režiserima od njega. No, redatelj želi snimati baš na Visu.
“Otok je super jer izolira likove“, tvrdi. Očito, Rushaidatov lik je Marasovićev alter-ego, dvojnik, “stand-in“. On je režiser kojemu se “dogodio“ diplomski, studentski film, tip koji jako dobro poznaje Vis jer mu “stari ima kuću tamo“, baš kao i Marasović(u). Za novi film bezimeni redatelj ima dobru ideju, međutim mora još raditi na scenariju. Za ručkom mu, s visoka, to veli i glumac (Krešimir Mikić) planiran za ulogu oca glavnog junaka. Jer, “ovo je nešto drugo“, nije studentska vježba.

Stoga, redatelj nakon Nove godine odluči poći na Vis s glavnim glumcem kako bi tamo poradili na njegovu liku, organizirali čitaće probe, skratili scenarij i doveli ga u red. Tamo dvojac uopće neće raditi na tekstu, već će se suočavati sa svojim unutarnjim demonima, no izolacija će ih dovesti do zbližavanja, kako je i trebalo biti “u filmu“. Intrigantno je da je radni naslov filma unutar filma “Comic Sans“, prema pisaćem fontu koji “svi mrze“, jamačno još više oni koji pate od kreativne blokade.


Priča o filmašu koji muku muči sa scenarijem i složenom konstrukcijom filma kao takvog, kakav bi isti trebao biti/izgledati, Marasoviću je poslužila za inteligentnu, autoironičnu i prilično ambicioznu studiju metatekstualnosti na granici fikcionalnog i autobiografskog diskursa, ilustraciju filma i života koji se zrcale i prepliću u crticama aktera (na scenariju je redatelj radio s glumcima, Rushaidatom i Popovićem Volarićem), pa i psihoanalizu ljudi iza i ispred kamere. Lik glumca napose bi publici mogao biti interesantan.

Dekoncentriran je, “neš ga jebe“, non-stop “drka po mobitelu“. Iako “na filmu ne vrijedi sve kao u životu“ i na snazi su “neka druga pravila“, kad se ispostavi da se rastavio od žene i da ga to još uvijek mori, iole upućeniji sinefil kuži još jedan “meta“ momenat i povezuje Volarićev lik s njegovom javnom personom iz stvarnosti, odnosno razvodom od Jelene Veljače. U jednom dobrom, iskrenom monologu, na tragu Milivoja Beadera u “Pismu ćaći“, Marasović dopušta Popoviću Volariću da izađe iz filma kao bolji glumac, moguće i čovjek.

MARKO NJEGIĆ
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-07-21 18:00:17 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-07-22 16:38:25 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-07-22 09:02:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 41 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 258 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 0 [menu-meta_description] => Saznajte što kolumnisti slobodne kaže o aktualnim događanjima u hrvatskoj i svijetu [menu-meta_keywords] => kolumne, mišljenja, kolumnisti slobodne, aktualno [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Kolumne [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/07/22/Panorama/vis00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x430" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 104 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 258 [name] => Kolumne [alias] => kolumne [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 21 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15061335 Threads: 10 Questions: 3156313183 Slow queries: 7052915 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235080026 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 44 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kolumne ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura ) [1] => stdClass Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura ) ) [link] => /kolumne/vis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm-207221 [printLink] => /kolumne/vis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm-207221?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 213467 [name] => cinemark [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => cinemark [link] => /tag/cinemark ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => VIS-A-VIS Nevio Marasović pogodio metafilm [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-16-53-10-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/07/22/Panorama/vis00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/07/22/Panorama/vis00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Film: VIS-A-VIS; drama; Hrvatska, 2013.
Režija: Nevio Marasović
Uloge: Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić
Ocjena: **** 1/2

Minulo je vrijeme kad su hrvatski filmovi bili isključivo financirani od strane države i njihov se proračun cijenio na nekoliko milijuna kuna. Danas hrvatski filmovi nastaju u nezavisnoj, niskobudžetnoj, ponekad i “no budget“ produkciji, izvan sustava koji ponekad ne pokazuje sluha za mlade ljude s kamerom. U takvim uvjetima rada, s nenormalno malom svoticom kunića, vještiji filmaš je kadar pokazati da nije sve u lovi, već ima nešto u ideji, talentu i strasti kojom će se ona pretočiti na veliki ekran. Evo, Nevio Marasović, na primjer.

Redatelj rođen 1983. proslavio se prvijencem “The Show Must Go On“ (2010.), svježe koncipiranim SF filmom u formi “reality“ apokalipse, izvorno nastalim kao diplomski rad na Akademiji. U međuvremenu je Marasović pokušao odmoriti od snimanja reklama i (državnim proračunom) zarolati svoj drugi dugometražni projekt, lako moguće komediju o dalmatinskim klapama, ambijentiranu dakako u Dalmaciju, koju je vašem kritičaru i najavio u intervjuu iz travnja 2011. godine. To mu nije pošlo za rukom, no “the show must go on“.
Proces oko (ne)snimanja nesuđenog drugijenca Marasoviću je bio nadahnjujuć i promišljeno ga je uobličio u priču dvoznačno naslovljena filma “Vis-a-Vis“. Marasović je u odnosu na prethodno ostvarenje promijenio žanr, ton, ako ne i sveukupni “indie“ pristup, što se dopalo kritici - ako se ne varamo, “Vis-a-Vis“ je jedini u protekle tri godine Pule dobio srdačan pljesak od novinara na kraju projekcije. “Vis-a-Vis“ je hrvatski film snimljen na američki “sundanceovski“ način. Pripada tzv. metafilmu, vrsti koja je modernoj domaćoj kinematografiji uglavnom nepoznanica, načas rasvijetljena tek od strane Damira Čučića u prošlogodišnjem “Pismu ćaći“.

“Jesi razmišljao da ne snimaš na Visu? Ovaj tvoj diplomski je dobro prošao, ali ti si za njih debitant“, savjetuje producentica (Daria Lorenci) pri početku filma mladog redatelja (Rakan Rushaidat), spominjući manjak para za putne troškove, lokacije itd., pa i glumca iz sapunica (Janko Popović Volarić) kojeg je odabrao za glavnu ulogu, kao otegotne okolnosti. Zbog toga bi se moglo dogoditi da film ne prođe kod “njih“, na državnom natječaju, a to nije strano ni puno starijim i iskusnijim režiserima od njega. No, redatelj želi snimati baš na Visu.
“Otok je super jer izolira likove“, tvrdi. Očito, Rushaidatov lik je Marasovićev alter-ego, dvojnik, “stand-in“. On je režiser kojemu se “dogodio“ diplomski, studentski film, tip koji jako dobro poznaje Vis jer mu “stari ima kuću tamo“, baš kao i Marasović(u). Za novi film bezimeni redatelj ima dobru ideju, međutim mora još raditi na scenariju. Za ručkom mu, s visoka, to veli i glumac (Krešimir Mikić) planiran za ulogu oca glavnog junaka. Jer, “ovo je nešto drugo“, nije studentska vježba.

Stoga, redatelj nakon Nove godine odluči poći na Vis s glavnim glumcem kako bi tamo poradili na njegovu liku, organizirali čitaće probe, skratili scenarij i doveli ga u red. Tamo dvojac uopće neće raditi na tekstu, već će se suočavati sa svojim unutarnjim demonima, no izolacija će ih dovesti do zbližavanja, kako je i trebalo biti “u filmu“. Intrigantno je da je radni naslov filma unutar filma “Comic Sans“, prema pisaćem fontu koji “svi mrze“, jamačno još više oni koji pate od kreativne blokade.


Priča o filmašu koji muku muči sa scenarijem i složenom konstrukcijom filma kao takvog, kakav bi isti trebao biti/izgledati, Marasoviću je poslužila za inteligentnu, autoironičnu i prilično ambicioznu studiju metatekstualnosti na granici fikcionalnog i autobiografskog diskursa, ilustraciju filma i života koji se zrcale i prepliću u crticama aktera (na scenariju je redatelj radio s glumcima, Rushaidatom i Popovićem Volarićem), pa i psihoanalizu ljudi iza i ispred kamere. Lik glumca napose bi publici mogao biti interesantan.

Dekoncentriran je, “neš ga jebe“, non-stop “drka po mobitelu“. Iako “na filmu ne vrijedi sve kao u životu“ i na snazi su “neka druga pravila“, kad se ispostavi da se rastavio od žene i da ga to još uvijek mori, iole upućeniji sinefil kuži još jedan “meta“ momenat i povezuje Volarićev lik s njegovom javnom personom iz stvarnosti, odnosno razvodom od Jelene Veljače. U jednom dobrom, iskrenom monologu, na tragu Milivoja Beadera u “Pismu ćaći“, Marasović dopušta Popoviću Volariću da izađe iz filma kao bolji glumac, moguće i čovjek.

MARKO NJEGIĆ
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kolumne/vis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm-207221 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=fc3f7642e76d388c1a5d7d03704970087633cce3 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=VIS-A-VIS+Nevio+Marasovi%C4%87+pogodio+metafilm&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkolumne%2Fvis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm-207221 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkolumne%2Fvis-a-vis-nevio-marasovic-pogodio-metafilm-207221 )
Array ( [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM

VIS-A-VIS Nevio Marasović pogodio metafilm

Piše PSD.
22. srpnja 2013. - 11:02
Film: VIS-A-VIS; drama; Hrvatska, 2013.
Režija: Nevio Marasović
Uloge: Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić
Ocjena: **** 1/2

Minulo je vrijeme kad su hrvatski filmovi bili isključivo financirani od strane države i njihov se proračun cijenio na nekoliko milijuna kuna. Danas hrvatski filmovi nastaju u nezavisnoj, niskobudžetnoj, ponekad i “no budget“ produkciji, izvan sustava koji ponekad ne pokazuje sluha za mlade ljude s kamerom. U takvim uvjetima rada, s nenormalno malom svoticom kunića, vještiji filmaš je kadar pokazati da nije sve u lovi, već ima nešto u ideji, talentu i strasti kojom će se ona pretočiti na veliki ekran. Evo, Nevio Marasović, na primjer.

Redatelj rođen 1983. proslavio se prvijencem “The Show Must Go On“ (2010.), svježe koncipiranim SF filmom u for...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 18:53