Na taj način bi se ukinula diskriminacija umirovljenika koji se po važećem zakonu nakon 65. godine prilikom produljenja dozvole moraju podvrgnuti zdravstvenom pregledu, ako je to utvrđeno zdravstvenim uvjerenjem na temelju kojeg je vozačka dozvola izdana.
Sindikat smatra da je neosnovano pretpostaviti rizičnost starijih osoba od 65 godina u prometu, dok je istodobno Zakonom o mirovinskom osiguranju utvrđeno da su zaposlenici sposobni i dužni raditi do 67. godine.
Produžujemo radni vijek na 67 godina, životni vijek je sve duži, a dobnu granicu s 80 godina diskriminacijski spuštamo na 65 godina života, upozorava sindikat MUP.
"Poznato je, temeljem istraživanja, da osobe starije od 65 godina nisu rizičnije u prometu (vozači stariji od 65 godina sudjeluju u samo 8,5 posto nesreća), već su to mladi, osobe bez vozačke dozvole, motociklisti, biciklisti, pijanci i narkomani".
Vozačima starijim od 65 godina neosnovano se na teret stavljaju troškovi pregleda, biljega i prijevoza u vrijeme kada prosječna mirovina iznosi samo 2.240 kuna, a 60 posto umirovljenika prima nižu mirovinu od prosjeka.
Liječnici opće opće prakse jedini su koji kontinuirano imaju uvid u zdravstveno stanje svojih pacijenata, pa bi im trebalo preciznije odrediti zadaću da iniciraju zdravstvene preglede osobama svih dobi pri produljenju vozačke dozvole, ako takve indikacije postoje, predlaže sindikat.
(H)
FOTO: CROPIX