
Damir Barbir, predsjednik GK Trstenik navodi kako je stanovnike ovog kvarta ovog vikenda neugodno iznenadilo zatvaranje dijela parcele koju su stanari koristili kao parking uz sjevernu stranu niza zgrada Papandopulove ulice pored zgrade "Uzora".
- Radi se o približno 80 parking mjesta! Zatvaranje prilaza parceli uz najam zaštitara nije toliko iznenadilo, ipak se radi o privatnoj parceli, koliko pisano upozorenje i objašnjenje da je za predmetnu parcelu ishođena građevinska dozvola novoplaniranog trgovačkog centra Kaufland, što prema javno dostupnim informacijama nije točno.
Čak da je i informacija točna, smatramo da je Grad Split kao ugovorni partner projekta nadležan da nađe rješenje koje bi olakšalo građanima novonastalu situaciju - navodi Barbir.
Podsjeća kako se ovdje radi o pojedinačnom zahvatu P11 iz GUP-a Splita (grafički dio 4.b Urbana pravila, tekstualni dio čl.65) gdje je omogućena gradnja poslovnih sadržaja (u ovom slučaju trgovački centar), te javne garaže i javno-prometnih površina (prometnica 2 –Poljička i 3-Velebitska).
- Za isti pojedinačni zahvat su provedeni potrebni arhitektonsko urbanistički natječaji i temeljem toga zatražene odgovarajuće dozvole. Trenutno stanje po pitanju trgovačkog centra je takvo da je predan zahtjev za građevinsku dozvolu, ali je predmet još u postupku.
Što se tiče Poljičke, također je predan zahtjev za građevinsku dozvolu, ali je predmet još u postupku. Za drugu prometnicu su prethodni zahtjevi odbijeni ili poništeni.
Za javnu garažu trenutno nema nikakvog zahtjeva dok je za priključak na državnu cestu (Poljička) kojeg su investitor Hrvatske ceste poništena građevinska dozvola - ističe prvi čovjek kotara Trstenik.
Nadalje navodi kako je na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća izglasano da Grad sklopi novi sporazum (prvi je potpisao bivši gradonačelnik Andro krstulović Opara) s Kauflandom gdje reguliraju međusobne odnose.
- Prema sporazumu Javna garaža se mora izgraditi prije ili istovremeno sa Prometnicom 2, a glavni projekti za javnu garažu još nisu ni izrađeni (prema sporazumu ih financira Kaufland, a izvodi Grad Split).
Gradu i Gradskom kotaru Trstenik je u cilju dobiti novu javnu garažu koja će zajedno s Kauflandom brojiti 440 parking mjesta.
Kako sada stvari stoje, prije će se izgraditi centar, a javnu garažu u najboljem slučaju možemo očekivati za tri godine. Postavlja se pitanje gdje će stanari parkirati iduće tri godine? U slučaju Javne garaže Sućidar, dio voznih traka u Vukovarskoj i Velebitskoj bio je prenamijenjen u parkiralište, a u slučaju Blatina igralište i dio ceste je bilo prenamijenjeno u parkiralište.
Zahtijevamo da Grad Split kao ugovorni partner na čelu s gradonačelnikom Ivicom Puljkom i u ovome zahvatu P11 na Trsteniku omogući stanovnicima barem neko privremeno rješenje za izgubljena parking mjesta ili omogući daljnje parkiranje na predmetnoj parceli do početka projekta javne garaže!
Nadam se brzom odgovoru gradonačelnika Puljka po navedenom pitanju i nadam se usprkos tome što se već nije oglasio na ekocid na Trsteniku, da će mu parking mjesta građana Trstenika kojih kronično nedostaje biti u fokusu kako bi građani Trstenika prevladali ovu za njih neugodnu i nepremostivu situaciju.
Prema studiji parking generationa i prije ovog incidenta je nedostajalo njih 1500 parking mjesta. Dobra praksa iz prije navedenih slučajeva izgradnje javnih garaža (Sućidar i Blatine) pokazuje da je potrebno samo malo dobre volje da se zadovolje interesi građana - zaključuje Barbir.