Split'Poludin do grada'

Splićanima puna kapa 'umiranja od vrućine' u pretrpanim autobusima bez klime, a iz Prometa odgovaraju: Vozni park nikada nije bio u gorem stanju, ne znamo hoćemo li pojačati linije

Piše Silvija Melić
8. kolovoz 2017. - 23:58

I u petak je na Pazaru opet zadimilo iz "Prometove osamneaestice". Već smo naviknuli. Svako malo izvještavamo o požarima i eksplozijama starih buseva javnog gradskog prijevoznika, pa smo sretni kad dođemo sretno od točke A do točke B, pod uvjetom i da dočemao autobus. U toj prijevozničkoj firmi se pravdaju da im ne idu na ruku ni ove visoke temperature, kao ni gotovo neprekidni rad njihovog ionako bijednog voznog parka.

Ali, putnici koji se oslanjaju na usluge autobusa, a takvih je u turističkoj sezoni, višestruko više, i nemaju baš razumijevanja za rijedak vozni red i užasno stanje buseva, naročito što cijena vozne karte i nije najjeftinija.

Ajme, oće li više doći – pitanje je koje korisnici "Prometovih" usluga u iščekivanju autobusa gradskih i prigradskih linija postave svakih nekoliko sekundi. Čekanje na stanicama, nervozno treskanje nogom, Baltazarov hod lijevo-desno, manijakalno gledanje na sat, sjedenje na kovčezima, uzastopno paljenje cigareta – djelić je atmosfere na autobusnim stanicama, na kojima putnici svakodnevno proživljavaju isto. Njihova nervoza, beštimanje i nevjerica su i opravdani jer, kako nam kažu, polude dok im ne dođe "kočija". Osim kašnjenja zbog prometnog kolapsa koji se stvara na ulicama grada i u njegovoj okolici, autobusne su linije tako rijetke, a kad uzmemo u obzir da je srce sezone, to je apsolutno nedopustivo.

Osim "našima", povremeno prekipi i strancima, koji u bunilu pitaju domaći svit voze li još koje linije na neku od destinacija. To pitanje još češće postave oni koji kreću iz smjera Omiša, kojima je put do Splita pravi pustolovni pothvat. Popularna "šezdesetka" vozi svakih pola sata, a na relaciji Omiš – Split toliko je autobusnih ugibališta da jedan autobus nije dovoljan za sve putnike. Oni koji se odluče krenuti put grada oko sedam, osam navečer tek su tada nagrabusili jer će upasti u kilometarsku automobilsku kolonu. Još ako nisu bili te sreće da uhvate koje slobodno sjedalo, ili ako je zakazala klima – mogu se slikat...

– Poludin dok dođen do grada. Zimi je stanje koliko-toliko dobro, ali liti, kad je puno stranaca, bude za ugušit se. Tad ni klima ne pomaže, a još kad nas dopadne neki stari autobus koji nema klimu, onda je to prava tortura. Izgubin volju za ić do centra – kazala nam je korisnica "šezdesetke".

– Ljudi moji, pa ja posijedim dok čekam taj autobus. Linije su stvarno rijetke i mislim da bi ih trebalo uvesti više. Pogotovo ove noćne, da se mlađarija može vraćat doma. Evo, recimo, ja koristim autobus broj 26, linija Kamen – Šine, koji vozi samo pet ili šest puta na dan, a nedjeljom uopće ne vozi. Umjesto da samo dođem na stanicu i uđem u neki od autobusa, kao što bi to trebalo biti, ja moram dan prije isplanirati svoj dolazak u centar grada. Stvarno zvuči malo žalosno, s obzirom na to da me od grada dijeli samo nekoliko kilometara – kazao nam je sugrađanin Petar.

Gnjevni su i korisnici prometove "dvanaestice", koja isto vozi svake prijestupne. Ako se odlučite zaputiti se prema Žrnnovnici, također morate imati sreće jer njihove linije isto nisu baš česte.

Evo što nam je o ovoj problematici kazao Tomislav Vojnović, direktor "Prometa".

– Razumijem nezadovoljstvo građana i mi smo svjesni toga stanja. Vozni park, nažalost, nikada nije bio u gorem stanju. Osim manjka vozila, čest prizor su i kvarovi, zbog starosti pojedinih autobusa. Radimo na tome da se stanje poboljša, a trenutno ne možemo kazati hoćemo li pojačati linije jer stvarno nedostaje vozila. Ljeti uvedemo neke noćne linije i popodnevne koje voze put gradskih plaža. Nastojat ćemo pojačati najkritičnije linije. Osim građanima, i nama je u interesu da se ovaj problem riješi – kazao je Vojnović.

#PROMET#SPLIT#TOMISLAV VOJNOVIć