StoryEditor
Splitdragocjeni savjeti

Potrošači, oprez! Kad kupujete online, imate rok od 14 dan za vraćanje proizvoda. Problem je što i na vaša leđa može pasti trošak povrata

Piše Merien Ilić
19. prosinca 2020. - 18:21

Ove subote u prostorijama Gradskog kotara Lučac-Manuš, savjetnici Udruge "Splitski potrošač" održali su nekoliko predavanja.

Udruga najviše upita dobila putem e-maila, a i smanjen je broj upita jer su se potrošači očito bolje informirali u međuvremenu. Svakako, najproblematičnije je područje trgovine i telekomunikacija, kao i ovrhe.

- Reklamacije neispravnih proizvoda, čekanje na popravke, akcije, internet trgovina koja je u porastu...To su najčešći problemi potrošača. Savjet je paziti na opće uvjete poslovanja i s kakvim trgovcima ulazite u posao. Sve treba raditi pisanim putem zbog dokaza i jer tržišna inspekcija može postupiti tek tim tragom. Treba paziti na rok od 14 dana u kojem se potrošači mogu javiti, odnosno predomisliti. Treba paziti tko snosi troškove povrata - kazao je Vlado Biljarski koji je pričao o općim pravima potrošača.

image
Na fotografiji: Vlado Biljarski.
 
Vladimir Dugandžić/Cropix

O pravima potrošača korisnika elektroničkih komunikacija je govorila Zagorka Krvavica koja se najviše susreće s problemima ugovora na daljinu.

- Ljudi smatraju da ako nisu ništa potpisali nemaju ni obveza. Operator mora poslati prethodnu obavijest o paketu i da imate pravo u roku od 14 dana da se predomislite. Sada treba i pisani potpis da pristajete na ugovor. Treba znati da je i potpisani zahtjev dio ugovora. Prije nego ulazite u nešto treba otvoriti stranicu toga operatora i pogledati sve detalje i vaša prava, a to ljudi ne gledaju - upozorila je Krvavica.

image
Na fotografiji:Zagorka Krvavica.
 
Vladimir Dugandžić/Cropix

"Prava potrošača korisnika financijskih usluga" tema je o kojoj je govorila Iskra Maras. Od Nove godine odvjetnici imaju manju šansu za zaradom putem ovrha jer sve kreće preko obrazaca.

- Procedura sad ide preko javnih bilježnika, troškovi su manji, ali to se odnosi na nove ovrhe, a sve stare primjenjuju se po starim propisima. Pitanje OIB-a je diskutabilno, tu se ne razlikuju obrti od fizičkih osoba, pa kad je obrt u blokadi zbog poslovanja, nastrada njegov OIB odnosno čovjek kao pojedinac što nije u redu, pa se bježi u firme.

Kod ovrha se uglavnom radi o malim dugovima, rezultati nemoći pojedinaca da podmire svoje elementarne režije. Posebno sada u doba nezaposlenosti, ljudi prvo plate prehranu, goli život, a režije su na zadnjem mjestu i te režije je masovno pojavljuju kao razlog za ovrhu. To je onaj naš princip 'lako ćemo'. - kazala je Maras upozorivši kako ovrha uvijek košta duplo više od osnovnog duga. U tom procesu svi uzimaju svoj dio kolača, pa dug raste, pa se recimo pričuva od 150 kuna popne na dug od 300 kuna i to bez kamata.

image
Na fotografiji: Iskra Maras.
 
Vladimir Dugandžić/Cropix

Ova predavanja se odvijaju u okviru projekta "Savjetovanje i edukacija potrošača na području grada Splita u 2020. godini" koji financira Grad Split. Projekt bi se trebao nastaviti radi bolje informiranosti građana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. srpanj 2021 14:42