StoryEditor
SplitBUTKOVIĆ U SPLITU

Potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih 42,6 milijuna kuna za proširenje Obale kneza Domagoja. Radovi započinju krajem prosinca i trajat će 9 mjeseci

Piše Ivana Perković
4. prosinca 2020. - 16:58
Vice Mihanović, Oleg Butković i Tomislav Petric  Nikola Vilić/Cropix

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je u petak s Tomislavom Petricem, ravnateljem Središnje agencije za financiranje i ugovaranje i Vicom Mihanovićem, ravnateljem Lučke uprave Split, potpisao ugovor za dodjelu bespovratnih sredstava za projekt rekonstrukcije i dogradnje Obale kneza Domagoja u Gradskoj luci Split.

Riječ je o projektu vrijednom 42,6 milijuna kuna kojemu je cilj dodatno proširiti postojeću operativnu obalu i pješačku površinu.

- Luka Split je najveća hrvatska putnička luka i 22. putnička luka u Europskoj uniji. U 2019. godini imali smo promet od 5,6 milijuna putnika, što je tri i pol puta više od prometa ostvarenog prije 20 godina. Kroz Gradsku luku prošlo je u prethodnoj godini 830 tisuća vozila.

U prosjeku je porast prometa godišnje oko pet posto. Nismo imali značajnijih problema jer smo operativne površine povećali s 23 tisuće kvadrata, na 43 tisuće. I ovaj projekt koji ćemo danas potpisati, će značajno doprinijeti budućem funkcioniranju prometa u Gradskoj luci.

Ova obala je u prvom redu namijenena brzobrodskim linijama, odnosno katamaranskom prometu. Od 2016. do 2020. godine smo imali porast tog prometa za čak 60 posto, a ova investicija će omogućiti da se i dalje odvija neometano - kazao je Vice Mihanović te dodao da je ovaj projekt tek početak revitalizacije Istočne obale.

Prvo ulaganje nakon 150 godina

Ovo je prvo veliko ulaganje u Obalu kneza Domagoja nakon 150 godina, kada je i nastala, nasipanjem viška materijala od iskopa željeznice. Planira se rekonstrukcija u cijeloj dužini u dvije faze, od obale Lazareta do gata Svetog Petra i od gata Svetog Petra do gata Svetog Duje.

Dogradnjom će se omogućiti funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana, odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova, od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Zelenim pojasom će se odvojiti dio operativne površine kojom se služe automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.

image

 
Paun Paunović/Cropix

Trenutno je obala široka oko četiri metra, a bit će proširena na devet i pol metara prema moru. Ukupna duljina je 260 metara. Bit će i popločana kamenom te opremljena komunalnom opremom, rasvjetom, opskrbnim ormarićima za brodove, dodatnim zelenim površinama i dekorativnim podnim pločama koje će vizualno razdvajati dio za privez, ukrcaj, iskrcaj i opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Projektom je osigurana i pristupačnosti osobama s invaliditetom.

Ravnatelj Lučke uprave je otkrio i da se početak izgradnje obale očekuje krajem prosinca, a rok za dovršetak radova je devet mjeseci. Tijekom radova se ne očekuju nikakvi problemi u prometovanju kroz gradsku luku, kaže Mihanović, jer ima dovoljno kapaciteta za nesmetan promet, a ukoliko ipak dođe do smetnji, radovi će biti u prekidu tijekom sezone.

Izabran izvođač

Natječaj za izvođača za građevinske radove je okončan, stigle su dvije ponude, a odmah nakon potpisa ugovora u Narodnim novinama je objavljeno da je odabrana zajednica ponuditelja "Pomgrad inženjering" i "Građevno Zec" s najpovoljnijom ponudom u iznosu od 30,6 milijuna kuna.

Kako je spomenuto, ukupna vrijednost projekta je nešto manja od 42,6 milijuna kuna, od čega je 36 milijuna financirano iz Kohezijskog fonda, a preostali iznos iz državnog proračuna.

Projekt proširenja Obale kneza Domagoja je financiran kroz projekt "Renesansa na hrvatskoj obali" kojeg je prošle godine pokrenulo Ministarstvo mora, kazao je Oleg Butković.

- Mi smo pomorska zemlja koja je okrenuta moru i od njega živi, a možemo se pohvaliti i da su naši pomorci jedan prepoznatljiv brend, pa mi je zadovoljstvo da smo baš ovdje, na Pomorskom fakultetu u Splitu, potpisali ugovor za projekt dogradnje Istočne obale. Ovo je četvrti EU projekt koji provodimo u Splitsko-dalmatinskoj županiji, čija je ukupna vrijednost preko 200 milijuna kuna.

Ti se projekti financiraju 85 posto iz europskih sredstava, a 15 posto daje Ministarstvo, pa je i za ovaj projekt osigurano stopostotno financiranje – kazao je ističući da je u posljednjih nekoliko godina kroz projekt "Renesansa na hrvatskoj obali" za obnovu luka i riva na hrvatskoj obali osigurano oko milijardu kuna.

Natječaj za tunel Kozjak za par dana

 

Ministar Butković je ovom prilikom najavio i natječaj za izgradnju tunela Kozjak.
- Za tunel Kozjak natječaj će biti raspisan za nekoliko dana.

Budući da se Hrvatske ceste financiraju iz trošarina za gorivo, ovu godinu su imali manjak prihoda, a imat će i iduću, no to neće utjecati na ove velike infrastukturne projekte na području Splitsko-dalmatinske županije – kazao je Butković.

Opara: ‘Dok drugi gradovi grabe naprijed, mi debatiramo‘


Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je naglasio da je ponosan i zadovoljan jer je država počela aktivno financirati uređenje Istočne obale koja je obuhvaćena i Masterplanom.
- O Masterplanu se puno govorilo, ali zanemarilo se da ako Grad ne krene u rekonstruiranje Kopilice i Istočne obale, ostat će gdje je bio i do sada, u zaostatku u odnosu na druge gradove koji su dobro isfinancirali svoju infrastrukturu u prethodnom financijskom razdoblju.

Prije svega mislim na Zadar, Rijeku i druge priobalne gradove koji grabe naprijed, dok se u Splitu ljudi premišljaju i debatiraju. Bitno je krenuti na pravi način – zaključio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. siječanj 2021 12:21