StoryEditorOCM
Splitrespect&enjoy

Popričali smo sa splitskim dizajnerima o znakovima za turiste: ‘Ton je pomalo nadmen. Ono s Poljudom je posebna priča‘

Piše Marin Prvan
8. srpnja 2023. - 08:36

Infoploče s pravilima ponašanja za splitske turiste napokon su stupile na funkciju. Doduše, vjerojatno nekoliko godina prekasno, ali bolje ikad nego nikad.

Splićani – kakvi već jesu – ovim su komunikacijskim plakatima već našli nekoliko primjedbi. Najglasnija među njima bila je ona o glasnoći glasanja u centru gdje “ljudi još uvijek žive”. A dokad će, ovisit će i o uspješnosti spomenutih znakova.

Stoga, kako bi stanari jezgre, ali i šire građanstvo, dobili procjenu o tome što mogu očekivati nakon instalacije bontonske signalizacije, upitali smo struku za komentar.

image
Paun Paunovic/Cropix

– Dizajn? Ništa posebno. Pitanje je koja je funkcija. Ton je pomalo nadmen, što se tiče ovoga s Dioklecijanom. Mislim da je ono s Poljudom nepotrebno... Doduše, vidio sam da turisti primijete, tako da nekog efekta ima. Pogotovo jer se išlo na masu. Sad, je li to rješenje problema...

Osobno mislim da i nije. Potez s intenziviranjem redarske službe će, po meni, ipak biti nešto efektniji. Da ne govorim da mi je uopće smiješno da se odrasle ljude treba upozoravati na takve stvari.

image
Paun Paunović/Cropix

Nažalost, kao stanovnik Geta na svoje oči gledam svakakve scene, od uriniranja po palači do seksa u javnosti. Jednostavno, prevelik je priljev ljudi. Ne znam što se, s obzirom na sve skupa, uopće toliko iščuđavamo.

Potpuno je očekivano da će se ovakve stvari događati. Naročito ako se ljudi, kao što je sada, ne disperziraju van centra. Znate, Get je kao ogroman hotelski kompleks, a hotelski kompleksi imaju WC-ove – govori nam Mišo Komenda, dizajner i glazbenik.

image

Mišo Komenda

Duje Klarić/Cropix

Ton je dobar

Splitski dizajner Ivan Milas, koji također živi u centru, smatra pak kako je ovim rješenjem, koje smatra dobrim balansom autoritarnosti i humora, pogođen karakter grada. Ipak, ima i neke primjedbe.

– Kao prvo, za ovaj projekt trebalo se vizualno osloniti na projekt iz 2006., kad je zadnji put rađen sustav signalizacije u staroj gradskoj jezgri. Trebalo je kontaktirati isti autorski tim (ako je to moguće) ili zatražiti autorizaciju ako bi se dizajnom oslanjalo na postojeće ploče.

image

Ivan Milas

privatni album

Tako bismo dobili konzistentniju signalizaciju te bi se na taj način omogućilo postavljanje ploča i unutar same jezgre, dok ovako one mogu biti postavljene isključivo na obodu.

Što se tiče samih informacija na pločama, ton komunikacije kojim su formulirane informacije je dobar jer se izbjeglo suhoparno nabrajanje i naglašavanje zabrana. Iz perspektive dizajnera nešto sam manje zadovoljan. Grafičko rješenje nije kvalitetno, ikone su generičke, moglo se i tu poigrati.

Tipografija je nespretno postavljena, forsiranjem teksta u verzalu postiže se kontraefekt. Nije dano na značenju informacijama, nego su čak učinjene teže čitljivima.

Sve u svemu, ostaje dojam da je sve urađeno na ho-ruk i u zadnji čas, u svrhu gašenja požara... Opća situacija sa splitskim turizmom je neodrživa i skeptičan sam oko njezina poboljšanja kroz ovakve metode - kazao je.

Ovom problematikom bi se ipak trebalo pozabaviti na nekoj višoj razini, možda čak državnoj. Što se tiče Splita, tek kad odlučimo ukinuti low budget aviokompanije, onda će se i automatski promijeniti i sama slika naših gostiju.

Inače, Stjepko Rošin redizajnirao je dosadašnji plakat Respect & Enjoy na način da poruke budu eksplicitnije. Iz Banovine su također prihvatili i idejno rješenje gradskog vijećnika Marka Matijevića, inače predsjednika Vijeća za provedbu programa prevencije kriminaliteta, što je njihov dar Gradu. Oba rješenja su implementirana u cjelovitu kampanju provedenu na razini Grada i Turističke zajednice grada Splita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 01:32