StoryEditor
SplitRAĐA PO ŽEGI

Pa dobro, zašto se najfrekventnije križanje u gradu mora asfaltirati usred bijela dana na plus 30 stupnjeva, pitaju se mnogi. Evo što je odgovorio ‘Cestar‘

23. kolovoza 2021. - 13:36

Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je temperatura asfalta koji se postavlja na neku prometnicu, u trenutku postavljana između 160 i 170 stupnjeva Celzijusevih.

I takav asfalt tolike temperature u pravilu djelatnici "Cestara" postavljaju preko dana, kao što je to slučaj danas i sutra na križanju Ulice slobode i Domovinskog rata pored zgrade "Slobodne Dalmacije", ispred poznatog kafića "Krom".

Zašto se asfalt mora postavljati gotovo uvijek po danu, na temperaturama zraka od 30 ili više stupnjeva i to na jednom od najfrektventnijih raskrižja u Splitu, upitali smo djelatnika "Cestara", koji je želio ostati anoniman.

- Iz prostog razloga jer u noćnim satima takav posao ne možemo obavljati. Prvenstveno zbog toga jer strojevi buče, glasni su, pa bi to ometalo normalan san ljudi, a s druge strane, kada bi nam se dogodio kvar nekog stroja po noći, bili bismo nigdje, opet bismo morali čekati jutro da ga popravimo.

image
Joško Ponoš/Cropix

Djelatnici "Cestara" bojaju kolnike preko noći, jer ti strojevi kudikamo manje buče od ovih za asfaltiranje, pa opet imamo prigovore građana da ne mogu spavati. Zbog toga asfaltiramo po danu - kazuje nam.

Ipak, tijekom dana je redakciju Slobodne Dalmacije nazvalo nekoliko naših sugrađana kojima je očgledno "pukao film" čekajući u koloni iz smjera bivše vjenčaone, na križanju pored "Kroma".

- Po svim pokazateljima, usprkos tome što se radi o jednom od najfrekventnijih raskrižja u Splitu, brojke su pokazale da od 15. kolovoza do 1. rujna na tom raskrižju i nije toliki intezitet prometa, odnosno da su gužve nešto manje.

image
Joško Ponoš/Cropix

Zbog toga smo i počeli sada sanirati asfalt na tom raskrižju, jer će početkom školske godine i gužve će postati manje - pojašnjava naš sugovornik.

Jedna prometna traka bila je gotova jučer, a druga će biti danas.

- Molimo vozače da se malo strpe, jer ovakve radove ne možemo raditi po noći. Gužve jesu nastajale ispred "Kroma", ali bi se sve raščistilo za pet do sedam minuta, zaključuje djelatnik Cestara.

Dakle, malo strpljenja, jer u gradu u kojemu nikada nikome, ništa ne valja, jer ne valja kada se radi po noći, ali ni po danu, asfalt se mora promijeniti zbog sigurnosti svih sudionika u prometu.

image
Joško Ponoš/Cropix

Najteže je onima koji asfaltiraju kada ih grije vanjska temperatura od 30 i više stupnjeva i još temperatura asfalta od 160-170 stupnjeva.

Na svu sreću, nikada do sada nijedan djelatik "Cestara", kako nam je rekao našu sugovornik, nije imao zdravstvenih problema zbog enormnih temperatura prilikom postavljanja asfalta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. kolovoz 2022 04:31