StoryEditor
SplitIn memoriam

Odlazak Srećka Petričevića, prvoga direktora Zračne luke Split i zaljubljenika u letenje koji je prvi sletio na stazu u Resniku

Piše Jadran Kapor
20. srpnja 2021. - 14:57

Tiho, u 88. godini života napustio nas je Splićanin Srećko Petričević, od djetinjstva zaljubljenik u letenje. Diplomirao je na projektu Zračne luke Split, koja tada ne samo da nije bila izgrađena, nego još nije bila dovršena ni na papiru.

Čim je završio fakultet, zaposlio se u tvrtki Aeroinženjering i sudjelovao u izgradnji Zračne luke Brnik u Ljubljani. A usporedno s tim, temu svog diplomskog rada razrađivao je profesorom Milošem Lukićem. Tako je nastao projekt izgradnje aerodroma Resnik, čiju će izgradnju Petričević kao direktor projekta voditi sve do njenog otvaranja 1966. godine.

Splitski aerodrom Resnik još nije bio sasvim dovršen kad je Petričević iz Sinja poletio i nekoliko minuta poslije s avionom Aero-3 sretno sletio na Resnik. Na mjestu kopilota sjedio je prof. Lukić i tako su njih dvojica prvi koji su ikad sletjeli u splitsku, ili ako vam je draže, kaštelansku zračnu luku kroz koju u normalnim godinama danas prolazi više od dva milijuna putnika. Možda je u današnje doba, kad izdavanje obične građevinske dozvole traje unedogled, važno spomenuti da je izgradnja ovog aerodroma trajala samo godinu dana. Nakon otvorenja 1966. godine, Srećko Petričević je bio direktor ovog aerodroma sve do 1969. godine.

Poslije je Petričević postao član državne komisije za nabavu komercijalnih zrakoplova. U tom je poslu upoznao i sprijateljio se s konstruktorom Andrejem Tupoljevim čije je avione (TU-134) tada kupovao Aviogenex.

Dalmatinsko zrakoplovstvo ostalo je ovih dana bez jednog od svojih najznačajnijih ljudi ikad, no najbolje se osjećao u društvu sportskih pilota, koji s njime dijele ljubav i strast prema letenju. Obuku za pilota jedrilice završio je s 15 godina. Sudjelovao je u izgradnji dviju jedrilica tima Vrabac, od kojih se jedna danas nalazi izložena u Zračnoj luci  Dubrovnik.

S prvim splitskim jedrilicama Petričević je polijetao s tzv. Vukovog igrališta, nogometnog terena koji se nalazio na današnjem Trgu Emanuela Vidovića. Početkom 50-ih položio je i za motornog pilota, godinama bio tajnik i predsjednik Aerkoluba Split. Dio svog života proveo je s obitelji u Italiji, ali se po odlasku u mirovinu 1992. opet vratio u Split i nastavio letjeti i podržavati svoje klupske kolege. Zbog godina, nije više mogao produžavati letačku dozvolu, ali uvijek bi se našao netko s kime bi se digao u visine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. srpanj 2021 23:04