StoryEditor
Splitza njih je split metropola hrvatske

Najveći svjetski hotelski lanac Marriott useljava u splitski Westgate: bit će to 28 katova čistog luksuza, a zapošljavat će stotinu ljudi, uskoro kreću natječaji

31. ožujka 2017. - 23:20
Westgate_tornjevi

Sada više nema nikakve dileme - najveći svjetski hotelski lanac "Marriott International" dolazi u Split!
Vijest nam je ekskluzivno potvrdio Josip Komar, predsjednik Uprave "Westgate Grupe", ističući kako su izuzetno ponosni što će se u njihovu drugom, sjevernom tornju kompleksa uz Ulicu Domovinskog rata, uskoro udomaćiti prestižni brend koji ostvaruje godišnje prihode od impozantnih 20 milijardi dolara.

Ono što posebno laska jest činjenica da "Marriott", kada prvi put ulazi u neku državu, svoja vrata otvara isključivo u glavnom gradu. U Hrvatskoj je napravljena iznimka; za njih je Split metropola Hrvatske.

- Pregovori su dosta dugo trajali, ali naši su partneri u konačnici došli do zaključka kako je naš grad danas najbolje odredište za njih. Smjestit će se u objektu koji će nakon izgradnje biti najveća građevina u Hrvatskoj. Ne moramo posebno isticati što to znači za naš grad, kao i za ogromnu turističku promociju. Upravo smo potpisali predugovor, a konačni posao trebao bi biti zaključen za dva mjeseca, i to nakon lokalnih izbora. Čekamo novoga gradonačelnika - kazao nam je Komar i otkrio pojedinosti turističkog objekta koji bi trebao biti spreman za rezanje crvene vrpce do početka ljetne sezone 2018. godine.

- Hotel će biti izgrađen na dvadeset i sedam katova, dok će na dvadeset i osmom biti novi vidikovac - velika terasa i sky bar koji će pružati jedinstven ugođaj za sve goste. U objektu će biti 193 sobe, velika kongresna dvorana, odlična spa zona..., a krasit će ga četiri zvjezdice.

Radovi napreduju odlično, tako da ne bi trebalo biti nikakvih problema. Ono što je također jako važno jest da će se u hotelu zaposliti i 100 ljudi, a natječaji bi trebali biti raspisani vrlo brzo - naglasio je naš sugovornik.

Budući da su upravo radi povećanja broja etaža bile zatražene izmjene GUP-a koje ipak nisu usvojene na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća, zanimalo nas je na temelju kojih će se "papira" podignuti najviši neboder u Lijepoj našoj.

- Zapravo, uopće i nismo bili dužni podnositi zahtjev za dodatne katove jer visina objekta nije GUP-om niti predviđena, to smo napravili čisto zbog formalnosti. Imamo stručno mišljenje nadležnog ministarstva koje je "blagoslovilo" naš projekt, naša pravna služba također ne vidi ni u čemu ništa sporno.

Ne ulazimo u obalnu zonu, ne ugražavamo zelenu površinu ni parkirališni prostor. Mi gradimo objekt u sjevernom, neizgrađenom dijelu grada i nadam se da će naš objekt biti najbolja pozivnica i drugim investitorima da nam se pridruže i revitaliziraju taj splitski potencijal. Jer ako je ovu lokaciju prepoznao čuveni svjetski brend, onda će vjerojatno i lokalni poduzetnici uvidjeti njene prednosti - ustvrdio je investitor i dodao kako je vrijednost izgradnje oba tornja 600 milijuna kuna.

Objekti zauzimaju površinu od 55.000 metara četvornih, a u južni neboder s 13 katova, visok 55 metara, nedavno se uselilio šeststotinjak djelatnika Splitske banke. Sjeverni toranj prvobitno je trebao imati osamnaest katova, ali u konačnici se povećao na 27 katova i 110 metara visine.

Prema najnovijim podacima, u gradu su registrirana 2934 hotelska kreveta. Koliko će "Marriottov" hotel značiti za dodatni razvoj turizma i koliki bi bio optimalan broj hotelskih postelja u našem gradu pitali smo u "Bookingu".

- Dodatne hotelske smještajne jedinice u Splitu su dobrodošle zbog činjenice da u strukturi smještaja sada dominira privatni smještaj. Na razini grada i države hotelski smještaj je iznimno tražen i utječe na produženje ljetne sezone zbog veće raznovrsnosti ponude - kazao nam je Goran Pleše, "Bookingov" regionalni menadžer.

Milijun soba u 110 zemalja​


Hotelski lanac "Marriott International" preuzeo je za 13 milijardi dolara kompaniju "Starwood Hotels & Resorts Worldwide". Tako su spojene "Marriottove" marke "Courtyard", "Ritz Carlton" i "Marriott" sa "Starwoodovim" portfeljem koji čine "Sheraton", "Westin" i "W and St. Regis", čime je lanac postao najveći na svijetu.
Pod brandom "Marriott" nalazi se ukupno 30 hotelskih brendova s oko 5700 objekata i 1,1 milijun soba u više od 110 zemalja. Stručnjaci su izračunali kako će oni imati svaku petnaestu hotelsku sobu u svijetu, "prešišavši" "Hilton" koji ima 773.000 soba i grupu "InterContinental Hotels" sa 766.000 smještajnih prostora.

'Spasili smo Splitsku banku'

- Možemo reći da smo mi zadržali Splitsku banku u Splitu. OTP banka, koja je postala njihov novi vlasnik, nema sjedište u Splitu, već u Zadru, i da nije ove nove zgrade u koju su se smjestili, tko zna što bi bilo sa šeststo djelatnika Splitske banke - smatra Komar.

 

Izdvojeno

31. srpanj 2020 14:14