StoryEditorOCM
Splituloži da se množi

Kako se troši novac u splitskoj kampanji: Puljku žena donirala sto kuna, Matijević kvarat budžeta potrošio na čokoladice protukandidata, a Kerumu reklama ne treba

Piše Milena Budimir
21. lipnja 2022. - 18:50

Sedam dana prije izbora - kandidati su dužni dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu izvještaj o donacijama koje su primili, o troškovima koje su imali tijekom kampanje, kao i detaljno izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta za medijsko oglašavanje izborne promidžbe.

Prijevremeni izbori za gradonačelnika i zamjenike gradonačelnika Splita zakonom su obvezali svih devet kandidata da dostave izvještaj, što su svi na vrijeme i uradili. Nezavisni je Ante Franić nešto malo kasnio, jer je, kako nam je kazao - imao problema s prijavom, zaštekale su lozinke.

Dostupni su ovi podaci svima, javni su, objavljeni na mrežnim stranicama DIP-a, mi smo ih detaljno proučili, usporedili donacije, provjerili reklamne "izlete", popratili troškove. A usput smo i popričali malo s kandidatima, želeći doznati njihovo mišljenje o tome koliko je novac bitan u ovoj političkoj "igri".

Na tri dokumenta koja su dostavili DIP-u tri su kandidata upisala - nulu. Ni Aris Zlodre, ni Željko Kerum, ni Josip Markotić od 9. do 18. lipnja nisu dobili ni lipe, a isto tako nisu ni uložili kune u propagandu.

- Najboljem novci ne trebaju - kazao nam je Zlodre.

Opstaju najsnalažljiviji

Da je novac u kampanji bitan, ali ne i presudan, kazao nam je kandidat za dogradonačelnika HGS-a Igor Stanišić. Bez vizije i ideje to je samo papir.

- Silan novac ne vrijedi ništa ako nemate ideje i ako ne poznajete materiju. Kada bi novac bio najbitniji, onda bi prošli put pobijedila Branka Ramljak, jer je iza sebe imala najveći kapital, ali ipak to nije tako, nego je dobila svega dva vijećnika. I zato su kampanje i sama politika zanimljive.

Za dobar rezultat moraju se poklopiti brojni čimbenici, konkurencija, politički moment, životna situacija i još dosta toga na što ne možete utjecati - kazao nam je Stanišić, dodavši kako opstaju oni najsnalažljiviji, koji se mogu prilagoditi svakoj situaciji. Krenut će žešće u kampanju ovoga tjedna, reklamama na portalima i na radiju.

Ante Franić donacija nema, potrošio je 33 tisuće kuna u kampanji, većinom na oglašavanje na portalima. Slična je situacija i s Kristinom Vidan, bez donacija, sa 30-ak tisuća kuna troškova. Tamara Visković je u promidžbu uložila dvije tisuće i sto kuna.

- Društvene mreže pomažu puno, ali nipošto nisu gratis, i pare pomažu, naravno, ali kao i kod drugih stvari u životu, presudne su ako ih nema ili ako ih je puno.

Kad ih se uloži puno, dolazi do takve impregnacije komunikacijskog prostora da se stvori ta iluzija značaja, marketinška opsjena dovoljna da "odradi" posao i za kandidata sasvim ispražnjenog od sadržaja. No, za većinu nas koji smo financijski negdje u sredini, više će "odigrati" distinkcija kandidata i politički i lokalni kontekst u kojem se odvijaju izbori nego nijanse u količini oglašavanja - pojasnila nam je Visković.

HDZ potrošio 317 tisuća

SDP-ov Davor Matijević "potrošio je" 20 tisuća kuna, od čega čak 5,5 tisuća na čokolade kupljene u političkog "konkurenta" Marinka Biškića.

- Ta čokolada je definitivno najbolja na tržištu. On je jako drag čovjek prema kojem ne osjećam ni najmanju vrstu rivalstva iako je protukandidat. Naprotiv, jako su mi dragi i on i Tamara Visković i to neće promijeniti nijedni izbori - kazao nam je Matijević.

Jedini koju su od kandidata dobili donacije su Ivica Puljak i Zoran Đogaš. HDZ-ovac je na taj način priskrbio 62 tisuće kuna, čak 30 tisuća mu je darovao "Cestar", a "Spegra" dva put po 15 tisuća. Puljak je dobio na dar 75.300 kuna, od čega mu je supruga Marijana uplatila sto kuna. Od 45 njegovih donatora osim već spomenutih stotinjak kuna - možete naći i uplate "teške" i do deset tisuća kuna. Centar je potrošio 292.687, premda je po zakonu dopušteno uložiti 480 tisuća kuna. Đogašev tim je potrošio 317 tisuća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. siječanj 2023 14:19