StoryEditor
Splitprojekt od 30 milijuna kuna

Hoće li gužve na ulazu u Split do idućeg proljeća biti prošlost? Odabrani izvođači za izgradnju druge rampe, čekaju se građevinske dozvole

Piše Ivana Perković
10. travnja 2021. - 21:43

Završen je postupak odabira izvođača za izgradnju druge rampe na izlazu iz Splita i takozvane "mravinačke" rampe na denivelaciji križanja DC8 i DC432.

image
Projekt Hrvatskih cesta s ciljem smanjenja gužvi na ulazu i izlazu iz Splita
Hrvatske Ceste

Za izgradnju rampe s deniveliranog kolnika DC8 na zapadni servisni kolnik, neposredno iz čvorišta s Ulicom Domovinskog rata u Splitu je odabrana zajednica ponuditelja "Colas Hrvatska" i "Degal tehnika" s ponudom od 30.158.926,16 kuna s uključenim PDV-om.

Procijenjena vrijednost radova iznosila je 36 milijuna i 250 tisuća kuna, a ponude su stigle i od zajednice ponuditelja "Cestar" i "Hering" u iznosu od 38 milijuna kuna te "Strabaga" s iznosom od 31,1 milijuna kuna.

Izgradnja ove rampe je nastavaka projekta Hrvatskih cesta kojim se nadaju riješiti dugogodišnji problem gužvi na ulazu i izlazu iz Splita.

- Raskrižje Ulice Zbora narodne garde i Ulice Domovinskog rata je već neko vrijeme prepoznato kao jedna od kritičnih prometnih lokacija na području Splita i okolice, a što je posebno vidljivo u jutarnjem i popodnevnom vršnom periodu kada se na ovom ulazu u Split stvaraju velike gužve i zastoji. Osim iznimno velike količine prometa koja gravitira ovom raskrižju problem je i u tome što na raskrižju dolazi do nepotrebnog preklapanja prometnih tokova vozila koje izlaze iz grada s prometnim tokovima vozila koja ulaze u grad u smjeru juga (Poljičke ceste).

Poboljšanje prometnog stanja na ovom raskrižju uvelike će se riješiti izgradnjom predmetne rampe, odnosno preusmjeravanjem vozila koja se kreću od sjevera prema jugu (u smjeru Poljičke ulice) na gornji denivelirani kolnik DC 8, a što bi značajno rasteretilo ovo prometno iznimno opterećeno raskrižje - kaže Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Objašnjava i na koji način će rampa biti izvedena.

- Izvodi se kao silazna rampa velike duljine i formira se na cestovnom zemljištu, a predviđena je i izgradnja još jedne paralelne trake nadvožnjaka Ravne Njive. Rampa je planirana kao jednosmjerna, sa smjerom gibanja sjever- jug. Denivelacija i slobodni profil donjeg kolnika se postiže izgradnjom podvožnjaka. Nakon podvožnjaka rampa se tlocrtno uklapa na desni kolnički trak donjeg kolnika od kojeg je zbog visinske razlike odvojena potpornim zidom. Treba naglasiti da donji kolnik koji se sastoji od dva prometna traka u zoni denivelacije prelazi u jednotračnu prometnicu obzirom da se desni trak rezervira za planiranu rampu - objašnjava Pajić.

image
Planirana rampa s deniveliranog kolnika DC8 na zapadni servisni kolnik, neposredno iz čvorišta s Ulicom Domovinskog rata u Splitu
Hrvatske Ceste

U isto vrijeme odabran je izvođač i za "mravinačku" rampu. Radovi su procjenjeni na 10,5 milijuna kuna. Tvrtka "Colas" je ponudila cijenu od gotovo 13,8 milijuna, zajednica ponuditelja "Cestar" i "Hering" 14,6 milijuna kuna, a kao najpovoljnija odabrana je zajednica ponuditelja "Lavčević" i "Lavčević inženjering" s ponudom od 12.448.247,73 kune s uključenim PDV-om.

- Izgradnjom denivelacije 2018. godine je promijenjen režim odvijanja prometa na rotoru Bilice, ukinut je pravac D8-Ž6270 u smjeru Mravinaca, što je za posljedicu imalo stvaranje kolona unutar kružnog toka Bilice - obrazlažu iz Hrvatskih cesta. Ovaj probem planiraju riješiti dodavanjem desne izvozne trake paralelno s D8 na koju će se nastaviti novi nadvožnjak preko rotora Bilice i pripadajuća rampa za smjer Solina.

image
Planirana dodatna rampa na denivelaciji križanja DC8 (obilaznica Splita) i DC432
Hrvatske Ceste

Iako su natječaji za odabir izvođača okončani još 15 i 22. veljače, a građevinske dozvole zatražene krajem prošle godine i još nisu izdane, iz Hrvatskih cesta kažu da nema nikakvih zastoja u realizaciji ovog projekta. Napominju tek da javna nabava nije okončana odabirom izvođača, preostaje sačekati rok od 10 dana za eventualne žalbe, dok je rok mirovanja 15 dana od dana donošenja odluke (8. travnja).

- Po završetku postupka javne nabave, koji je još uvijek u tijeku, kao i po zadovoljenju ostalih formalno-pravnih uvjeta u vidu ishođenja građevinske dozvole stvorit će se preduvjeti za mogućnost početka radova za oba navedena projekta. Po stjecanju svih navedenih preduvjeta, dogovoriti ćemo s gradom Splitom sve dinamičke aktivnosti vezane uz radove budući da su lokacije zahvata unutar samog grada te će zasigurno utjecati na prometovanje - poručuju.

Nakon što izvođači budu uvedeni u posao, predviđeni rok završetka radova za "splitsku" rampu je 12 mjeseci, a za "mravinačku" devet.

item - id = 1090361
related id = 0 -> 1143507
related id = 1 -> 1145179
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2021 21:52