StoryEditor
StilPRVI KILOMETRI

SUV za po šumama i gorama

Piše PSD.
21. travnja 2015. - 14:31

Subaru je novinarima u Bologni i okolici Modene predstavio kultni SUV Forester u izdanju u kojem je najnovijoj generaciji, lansiranoj prije nekoliko godina, još nedostajao spoj dizelaša i varijabilnog mjenjača Lineartronica. Subaru je dugo odolijevao napasti zvanoj dizelski agregat u svojim vozilima, no na kraju je popustio. Napravio je vrhunski boxer motor zapremine 2.0 litre sa 147 KS i 350 Nm okretnog momenta. Danas je sve zajedno još dorađeno, tako da se korisnicima omogućava maksimalnu sigurnost uz naraslu ekološku osviještenost. Prosječna potrošnja dizelaša s Lineartronicom je 6,1 l/100 km uz emisiju CO2 od 158 g/km, što je za jedan svemogući SUV težine 1,7 tona sasvim prihvatljivo. Što se tiče mjenjača, zapravo vozač ni ne zna da postoji. Varijabilni mjenjači, istina, nemaju stupnjeva prijenosa, ali znaju biti vrlo bučni, naporni jer se katkad stječe dojam kako se muče. Kod Lineartronica ni traga tome, iznimno je efikasan i nenametljiv. U svim uvjetima, od autoceste do bespuća.

Nakon pedesetak klasičnih kilometara od Bologne do Modene, dočekao nas je jedan od najtežih crossparkova, La Barbaiola u Levizzanu di Castelvetro gdje smo se uvjerili da Forester prolazi gdje ni koze ne idu. U brdovitom zaleđu Modene, u jednom od prirodno, zbog klizišta, stvorenih amfiteatara, splet je ekstremno strmih staza koje pretežito koriste vozači motocrossa. Automobili? Teško, ali kad već instruktori kažu kako je moguće – idemo. Najprije je na redu uspon čiji je nagib – 45 stupnjeva. Forester ga svladava bez ikakve muke.

Slijedi jednak takav pad, po poprilično nestabilnoj podlozi. No, tada na scenu stupa – X-mode, sustav koji, osim što idealno raspoređuje snagu na pojedine kotače u najtežim uvjetima, potpuno autonomno kontrolira i spuštanje. Nije potrebno kočiti, sustav sam određuje brzinu. Istina, dodirom pedale kočnice spust se usporava, pritiskom “gasa” ubrzava. Na kraju je uslijedio još niz testova na potpuno deformiranoj podlozi kroz koju se, bez dozvole instruktora, sami nikad ne bismo usudili zaputiti, uvjereni kako je s jednim “običnim” SUV-om nećemo moći svladati.

Brutalni se poligon nastavio off road vožnjom dugom 15 kilometara. Uz potoke i izlokane terene, strme uspone i – klasična bespuća. Vožnja terenima bez ikakve podloge. Adrenalin je također tekao u potocima, međuigra straha i uživanja. A u kabini, potpuna ugoda. Nije unutrašnjost raskošna, ne ona je maksimalno kvalitetna sa svim onim što je potrebno, ali bez razbacivanja i kićenja. Osnovni favoriti Subarua su kvaliteta, mehanička superiornost, dugovječnost.

Subaru Forester je jedan od pionira SUV svijeta koji, za razliku od većine što se u toj klasi nalazi samo zahvaljujući “kroju”, ne izdaje prave vrijednosti: eleganciju vožnje klasičnim asfaltnim prometnicama, ali i pouzdanost kad se čovjek nađe u nezavidnoj situaciji. I zato je omiljen kod znalaca. Oni drugi... oni ipak preferiraju vanjski sjaj koji se na Foresterove poligone niti smije, niti može zaputiti.

Godišnji plan prodaje za Forestera u Hrvatskoj je 12 primjeraka, ali s obzirom na “egzotičnost” ovog SUV-a u našim krajevima, te na početnu cijenu od 253.000 kuna, nije prenapuhan, a kada se tome pridoda oprema modela koje smo testirali gdje se treba dodati još – poprilično, i do 100.000 kuna, sve je jasno.

Iz Bologne Zdravko Juričko

Dimenzije

Ovako dobre terenske rezultate Forester može zahvaliti i činjenici da je od tla odignut 22 centimetra, po prilici pet više od onih koji bi samo željeli biti SUV-ovi, ali to realno nisu, a ulazni i izlazni kut na teške terenske prepreke mu je 25 posto. Inače, dužina Forestera je 4595 mm, širina 1795, visina 1735 te međuosovinski razmak 2640 mm, što ga, baš kao i volumen prtljažnika od 505 litara, svrstava u izdašnije primjerke razreda kompaktnog SUV-a.

Izdvojeno