StoryEditor

Nissan Micra: globalno izdanje japanskog nindže

Piše PSD.
5. travnja 2011. - 13:03

Micra četvrte generacije pravi je svjetski automobil, odnosno globalni proizvod, s obzirom da će se Nissanov gradski mališan prodavati u čak 160 zemalja svijeta. Osim toga, nova Micra je prvi Nissanov automobil koji se ne proizvodi ni u Japanu, ni u Europi, nego u četiri tvornice u Indiji, Tajlandu, Kini i Meksiku.

Automobili namijenjeni europskom tržištu dolazit će iz Indije, iz Nissanove nove tvornice u Chennaiju, i to jedino u verziji s pet vrata, dok se prethodnik radio u engleskom Sunderlandu.

Na hrvatsko tržište Micra dolazi s tri paketa opreme: Visia, Acenta i Tekna, te za sada sa samo jednim benzinskim motorom snage 80 KS, doznali smo na nacionalnoj prezentaciji ovog automobila u Zagrebu.

Četvrta generacija

Micra četvrte generacije napravljena je na potpuno novoj V-platformi koja je znatno lakša i svestranija, a u budućnosti će se uvelike koristiti za druge automobile, pri čemu je odmah istaknuto da će se na njoj temeljiti nova limuzina i MPV-i.

Premda se nova Micra produžila u odnosu na staru za šest centimetara (378 cm), te joj je povećan međuosovinski razmak za dva centimetra (245 cm), a uz to je puno bolje opremljena, četvrta generacija je 35 kilograma lakša od prethodne, koja je imala 950 kilograma. Prtljažnik je obujma 265 litara, a preklapanjem stražnje klupe dobiva se 605 litara korisnog prostora.

Što se tiče izgleda, nova Micra je izgubila osobnost koju je imala prethodna generacija japanskoga gradskog šerifa. Međutim, usprkos novom dizajnu, zadržana je odlična preglednost iz unutrašnjosti u svim smjerovima. Paleta modela je jednostavna: samo jedan karoserijski model s pet vrata, dvije inačice motora i dva prijenosa – peterostupanjski ručni mjenjač ili vrlo napredan mjenjač sa stalno promjenjivim prijenosom (CVT).

Novi benzinski motor ima tri cilindra i 80 KS uz okretni moment od 110 Nm, te emisiju CO2 od 115 g/km. Prosječna potrošnja mu je 4,8 l/100 km, što je uz nisku emisiju ugljikova dioksida u razini dizelaša sličnih kvaliteta.

Na jesen na hrvatsko tržište stiže i druga benzinska inačica s kompresorom i izravnim ubrizgavanjem čija je snaga povećana na 99 KS, s okretnim momentom od 142 Nm, sa smanjenom emisijom CO2 od 95 g/km, uz prosječnu potrošnju od 4 l/100 km. Zbog odličnih karakteristika benzinaca, male potrošnje i emisije ugljikova dioksida, u Europi se neće prodavati dizelska verzija.

Precizni mjenjači

Oba benzinca kao u standardnoj opremi opremljeni su preciznim peterostupanjskim ručnim mjenjačem s pogonom na prednje kotače, kao i vrlo profinjenim CVT mjenjačem. To je prvi CVT mjenjač na svijetu sa sustavom subplanetarnih zupčanika koji pruža iznimno glatke prijenose.

Nova Micra s osnovnim paketom opreme Visia i ručnim mjenjačem košta 76.900 kuna, a paket sadrži šest zračnih jastuka plus dvije zračne zavjese, ABS, ESP, klimu, radio s CD-om...

iz zagreba zdravko juričko

Parking Slot Measurement

Iznad Visie dolazi Acenta koja je, opremljena automatskim klima-uređajem, tempomatom i limitatorom brzine. Najviša razina opreme Tekna uvodi tehnologiju koja se rijetko viđa i na većim automobilima.

U standardnoj opremi nudi sustav mjerenja slobodnog parkirnog mjesta (Parking Slot Measurement) zajedno sa sustavom Nissan Connect, koji objedinjuje satelitsku navigaciju i sustav za zabavu.

Odlična aerodinamika

Aerodinamika je imala veliku ulogu u određivanju cjelokupnog oblika nove Micre. Krov ima ugrađene utore u obliku bumeranga koji posebno pri visokim brzinama smanjuju rezonanciju u kabini.

Gladak krov zajedno s izraženim stražnjim spojlerom smanjuje otpor zraka i pridonosi manjoj potrošnji goriva i manjoj emisiji štetnih plinova. Micrin koeficijent otpora zraka iznosi pohvalnih 0,33.

Cijena od 76.900 kuna

Osnovni model nove Micre stoji 76.900 kuna, dok je cijena Acente 86.900, odnosno 96.900 kuna ovisno o tome je li riječ o ručnom ili CVT mjenjaču. S paketom Tekna Micra zapada 98.900 kuna.

Prodano 5,6 milijuna Micri

Od početka proizvodnje davne 1983. godine proizvedeno je 5,6 milijuna Micri. Prva generacija maloga gradskog automobila, koja se proizvodila do 1992. godine, nije se prodavala u Europi.

Tek pojavom druge generacije 1992. godine, Micra je stigla i na europsko tržište, dok se treća generacija prodavala od 2003. godine pa do danas. Inače, u Europi je prodano oko tri milijuna Micri druge i treće generacije.

#NISSANMICRA

Izdvojeno

31. svibanj 2020 05:39