StoryEditor
StilPOČELA PRODAJA SUZUKI VITARE

Crossover povoljne cijene i velikih mogućnosti

Piše PSD.
7. travnja 2015. - 15:00
Prije početka dugo najavljivane i s nestrpljenjem iščekivane prodaje nove Suzuki Vitare imali smo priliku, zahvaljujući tvrtki ATT iz Splita, ekskluzivno obaviti prvi test spomenutog modela koji je bio opremljen 1.6-litrenim dizelskim agregatom sa 120 KS. Sada je nova Vitara napokon stigla na hrvatsko tržište, i to s vrlo privlačnom cijenom od 111.250 kuna, koliko košta osnovni, ali već bogato opremljen model s prednjim pogonom i 1.6-litrenim benzincem snage 120 KS.

U odnosu na staru Vitaru, koja je bila klasični terenac robusna izgleda, nova se priklonila SUV trendu, ali i dalje klasičnih i vrlo dopadljivih linija. Kupci mogu birati vozilo samo s prednjim pogonom, ali i s novim Suzukijevim pogonom AllGrip, koji je moderna zamjena za klasični 4x4 pogon. Buduće će kupce najviše razveseliti činjenica da je nova Vitara puno jeftinija od svojih prethodnika, ali i od konkurencije.

Kad je u pitanju dizajn, nova Vitara neusporedivo je privlačnija od starog modela, s kojim, doduše, nema nikakvih dodirnih točaka. Od starog modela ostalo je samo ime i tek poneki dizajnerski detalj, kao što je poklopac motora. Ravne i čiste linije ne samo da znatno smanjuju ozljede pješaka, nego i jamče privlačan i dugovječan dizajn, te osiguravaju iznimno nizak otpor zraka. Samo 0,33 Cw nedostižna je brojka čak i nekim osobnim automobilima, a kamoli SUV-ovima, što izravno utječe na dobra vozna svojstva i iznimno nisku potrošnju.

Nova Vitara većinu tehnoloških postignuća dijeli sa svojim većim “bratom”, S-Crossom, čime jamči udobnost, prostranost i sigurnost, a od konkurencije ju izdvaja podrijetlo, jer nije nastala na osnovi malih gradskih kompaktnih automobila, kao većina konkurenata, nego na osnovi većeg “brata”, s kojim dijeli zajedničku platformu. Ipak, dimenzijski nova Vitara čak je 12,5 cm kraća, ali i 3 cm viša od svojeg starijeg “brata” (417,5 x 177,5 x 161 cm). Vanjskim dimenzijama treba pridodati i razmjerno velik međuosovinski razmak od čak 250 centimetara, koji, osim udobnosti, pruža i dovoljno prostora za sve putnike, te osigurava dovoljno prostora čak i putnicima na stražnjim sjedalima. Pritom je više nego zadovoljavajuća i veličina prtljažnika, koji je obujmom od 375 litara spreman prihvatiti stvari svih putnika.

Nova Vitara odskače od konkurencije i popisom opreme, te već u osnovnom paketu nudi čak sedam zračnih jastuka, klima-uređaj, ABS i ESP, servoupravljač, električni paket s daljinskim središnjim zaključavanjem, kao i MP3 CD radiouređaj s Bluetoothom i USB-om te mogućnost podešavanja visine sjedenja za vozača i suvozača. U bogatijim paketima opreme dolaze i aktivna pomoć pri kočenju, koja upozorava, a u kritičnim situacijama na kraju i koči umjesto vozača, jednako kao i aktivni tempomat, te sustav pomoći pri kretanju uz brdo, kao i sustav samostalnog spuštanja niz brdo, čime se nova Vitara miljama odmiče od konkurencije.

Nova Vitara u AllGrip izvedbi tipičan je SUV s pet vrata s prednjim pogonom, koji po potrebi uključuje i stražnje kotače, kao i većina konkurencije. Ističe ga, pak, mogućnost odabira između više različitih programa djelovanja ovog pogona, u kojem možete birati sportski način rada (Sport), zimski način rada (Snow), kao i zaključavanje prijenosnih omjera u elektronički kontroliranom diferencijalu (Lock). Tako su izleti izvan asfalta ili sigurnija vožnja po makadamu i skliskim površinama pokrivenima ledom i snijegom prirodno okruženje ovog modela.

Premda je mnogi “guraju” u nižu klasu SUV-ova ili crossovera, nova Vitara može ići ukorak s automobilima iz višeg segmenta, i u pogledu prostranosti i u pogledu mogućnosti, te snage i sigurnosti, dok se u pogledu potrošnje, nabavne cijene i niskih troškova održavanja svrstava u razred iznimno ekonomičnih vozila. Nova Vitara neusporedivo je privlačnija od starog modela, jer osim oku privlačnije vanjštine, od starog modela s trojim vratima jeftinija je gotovo 70.000 kuna, a potrošnja joj se kreće od tek 4,0 l/100 km.

zdravko juričko
snimio božo vukičević/cropix


Kvalitetna unutrašnjost

U pogledu uređenja unutrašnjosti Vitara odskače ergonomijom, kao i kvalitetom, kojom je učinjen veliki iskorak u odnosu na stari model. Sjedala su puno udobnija, materijali su kvalitetniji, a plastika je manje tvrda i na strateškim mjestima podstavljena, dok je završna obrada vrlo precizna, tako da bi se moglo reći kako Vitara polako ide prema premium segmentu.

Na središnjoj instrument-ploči ističu se pregledni instrumenti, te analogni sat smješten između brojnih i učinkovitih otvora ventilacija, koji cijeloj unutrašnjosti daje dozu klasične sportske elegancije. Istodobno, vozilo je opremljeno i 7-inčnim info-ekranom osjetljivim na dodir, te opcijskim panoramskim krovom.


Izdvojeno