StoryEditor
ŽivotČesta bolest

U doba širenja koronavirusa, obratite posebnu pažnju na prehlade! Stiže nam sezona dobro poznatog rinovirusa, pridržavajte se ovih savjeta

Piše Javorka Luetić
25. rujna 2020. - 19:53
Shutterstock

Na prijelazima godišnjih doba prehlade postaju sve učestalije. Da bismo izbjegli prehladu i druge 'zimske' viruse, moramo osigurati dobro funkcioniranje imunološkog sustava, što podrazumijeva dovoljnu količinu vitamina i minerala, vježbanje na svježem zraku, spavanje i odmor.

Prehlada je jedna od najčešćih bolesti na svijetu, pa je tako u prosjeku liječimo dva do tri puta godišnje, a djeca se prehlade ​​u prosjeku devet puta godišnje.

Stara izreka kaže da prehlada traje tjedan dana s lijekovima i sedam dana bez lijekova. Prehlada se ne bi trebala izliječiti brzo, ali možemo ublažiti simptome i podržati tijelo u borbi protiv virusa. Simptome prehlade možemo ublažiti određenim lijekovima i prirodnim pripravcima, ali ako pogriješimo što će prehladu pogoršati, bolest može preći u nešto opasnije. Prehlada znači da se tijelo bori protiv virusa, pa ga moramo podržati u ovoj borbi i ne onemogućavati.

Jedan od najučinkovitijih oblika zaštite od rinovirusa, najčešćih krivaca za prehladu, a istodobno i protiv mnogih drugih vrsta virusa je briga o jakom imunološkom sustavu. U naturapatiji koja se temelji na uvjerenju da je naše tijelo sposobno za uspješno samoliječenje ako mu pružimo odgovarajuću potporu, postoje prilično jednostavne, ali vrlo učinkovite metode osmišljene da bi smanjile rizik od prehlade.

Savjeti koji slijede nisu korisni samo kao preventivna mjera, već mogu pomoći i ako su se prvi simptomi već pojavili. Prehlada će proći brže i s manje neugodnosti.

1. Osigurajte dovoljno kvalitetnog sna

Kvalitetan san nesumnjivo je usko povezan s dobrim zdravljem. Svakako je posebno važno kada je u pitanju održavanje jakog imunološkog sustava sposobnog za borbu protiv uljeza. U hladnijem dijelu godine, kada je mogućnost zaraze virusima iznadprosječna, posebno je važno kvalitetno spavati.

Da bi to postigni možete si pomoći vrućim kupkama prije odlaska u postelju. Pad tjelesne temperature nakon kupke bit će signal vašem tijelu da je vrijeme za spavanje. Također je korisno nositi čarape u krevetu ili koristiti bocu s toplom vodom, jer je mnogim ljudima teško zaspati upravo zbog hladnih nogu. Međutim, ako već imate simptome prehlade i otežano spavate zbog začepljenja nosa, preporučuju se prirodne masti za opuštanje dišnih putova. Vrlo koristan sastojak takvih masti je, na primjer, kajenski papar (koji se može pomiješati s kokosovim uljem), ali pripazite da se stvarno radi o vrlo maloj količini.

2. Iskoristite izvanrednu snagu češnjaka

Redovita konzumacija češnjaka može pomoći u jačanju imunološkog sustava. Naravno, češnjak je također vrlo koristan i kada već možete primijetiti znakove prehlade. U takvim se slučajevima preporučuje pijenje čaja od češnjaka.

Češnjak se može koristiti i u domaćoj "masti protiv prehlade za stopala". Nasjeckajte češanj češnjaka na vrlo male komadiće i pomiješajte ga s kokosom ili bilo kojim drugim biljnim uljem. Pričekajte pola sata, a zatim namažite tabane smjesom i navucite čarape. Korisni sastojci češnjaka na taj će se način apsorbirati kroz kožu i pomoći vašem tijelu u borbi protiv virusa.

3. Opskrbite svoje tijelo dovoljnom količinom cinka

U usporedbi s nekim drugim hranjivim sastojcima koji su važni za jak imunološki sustav (npr. vitamini C i D), cinku se obično pridaje puno manje pažnje. Međutim, to je mineral koji je također bitan za uspješnu zaštitu od prehlade. Međutim, istraživanje je otkrilo da dodavanje cinka ima smisla čak i nakon moguće infekcije.

Primjena malo veće količine cinka na tijelo unutar otprilike 24 sata od pojave prvih simptoma (npr. uz pomoć dodatka prehrani) može pomoći u skraćivanju trajanja prehlade.

4. Oznojite se temeljito barem jednom tjedno

Posjet sauni koja pomaže uklanjanju štetnih tvari iz tijela vrlo je korisna podrška imunološkom sustavu. Ako to nije moguće, slične učinke možete postići intenzivnijim vježbanjem tijekom kojeg se jako znojite ili vrućim kupkama. Ako ste već bolesni, imajte na umu da je vrućica prirodna obrana našeg tijela od infekcije.

Dakle, metodama osmišljenima za blago povišenje tjelesne temperature - osim ako već nije povišena - možete pomoći tijelu u borbi protiv virusa koji su krivi za prehladu.

5. Pomozite si ehinacejom

Ehinaceja je izuzetno cijenjena biljka za jačanje imunološkog sustava. Ako želite da vaše tijelo bude što spremnije za hladnu sezonu, ima smisla razmisliti o upotrebi dodataka koji sadrže ekstrakte ove iznimno ljekovite biljke koja ima prilično dugu povijest. Koristila su je mnoga plemena sjevernoameričkih Indijanaca za liječenje svih vrsta rana, protiv raznih upala, ugriza insekata i ugriza zmija, kašlja, prehlade, zubobolje, grčeva u trbuhu, pa čak i gonoreje.

Danas se pripravci ehinaceje uglavnom koriste za jačanje imunološkog sustava te u liječenju gripe i prehlade. Inače, ona je među najprodavanijim i najcjenjenijim biljnim lijekovima u Europi i Sjedinjenim Državama i jedina je ljekovita biljka koja je dokazala imunostimulacijsko djelovanje u kliničkim studijama, što je službeno potvrdila i Europska agencija za lijekove.
okvir

Greške koje pogoršavaju prehladu

Zanemarivanje prehlade

Zanemarivanje prehlade jedna je od prvih pogrešaka koju ljuid najčešće rade kada suo prehlađeni. Živimo u vremenu u kojem je teško usporiti i zaustaviti se, a kamoli biti potpuno u miru. Ako se ne osjećamo dobro, moramo se što više odmarati i dati tijelu priliku da se lakše bori protiv virusa. Ako je moguće, nemojte zanemariti prehladu, već ojačajte imunološki sustav što je više moguće.

Širenje virusa

Obično prođu dva do tri dana od trenutka kada ste izloženi virusu prehlade prije nego što se zapravo počnete osjećati loše. Važno je svjesno se potruditi da se prehlada ne širi. Ako je ikako moguće, ostanite kod kuće i izbjegavajte gužve. Da se zarazna prehlada ne bi proširila, prilikom kašljanja i kihanja uvijek pokrivajte usta i nos te često perite ruke. Inače, virusi se mogu proširiti po kući ili poslu i vratiti vam se opet, dajući vam osjećaj da se nikada nećete oporaviti.

Nedovoljan unos tekućine

Možda vam se neće dati jesti ili piti tijekom prehlade, ali važno je piti puno tekućine pri čemu voda i nezaslađeni čajevi imaju prednost. Pa čak i dobra domaća juha od kostiju može pomoći. Vaša će se sluznica bolje boriti protiv virusa koji je napao vaše nosne šupljine ako je dovoljno vlažna. Pijenje tople tekućine pomaže u bržem uklanjanju virusa i toksina.

Ne obazirete se na umor

Kad ste prehlađeni, trebate mnogo više sna i odmora nego inače. Spavanje pomaže tijelu u borbi protiv infekcije. Spavajte više nego inače.

Premalo opuštanja i previše stresa

Osim sna, tijelu je potrebno i opuštanje da bi se obnovilo, jer stres može utjecati na vaš imunološki sustav. Što ste više pod stresom, to prehlada može duže trajati. Naučite se opustiti, duboko udahnite i vježbajte druge tehnike smirivanja. Pomoći će i kratka šetnja na svježem zraku.

Previše se oslanjate na lijekove protiv prehlade

Neki lijekovi mogu ublažiti simptome prehlade, ali ako pretjerate, mogu imati suprotan učinak, što pogoršava simptome prehlade. Nikada nemojte koristiti više od preporučene doze i ako imate pitanja, obratite se ljekarniku ili liječniku. Također, ne zaboravite na prirodne pripravke koje možete napraviti kod kuće.

Piti alkohol

Alkohol može ometati funkcioniranje imunološkog sustava i opteretiti tijelo, pa ga izbjegavajte jer uzrokuje i dehidraciju tijela.

Nezdrava prehrana

Pogrešnom, nezdravom i neuravnoteženom prehranom sprječavate regeneraciju tijela. Tijekom prehlade, a također i općenito, izbjegavajte šećer i nezdrave masnoće koje ne stimuliraju imunološki sustav i zasićuju tijelo toksinima. Mliječni proizvodi potiču stvaranje sluzi u tijelu, pa treba izbjegavati i mlijeko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

01. prosinac 2020 08:30