StoryEditor
ŽivotPROLAZI VRIJEME ‘VEZAŠA‘?!

Pothvat Emanuela Stojanova iz Biograda na Moru: Skupljam novac da sam sebe zaposlim. I ide mi dobro! ‘Siguran poslić‘ u županiji ili ministarstvu ne želim ni pod razno!

1. ožujka 2021. - 12:13
'Da vam se ponudi kakav siguran poslić u županiji, agenciji za ovo i ono, ministarstvu?', pitamo. 'Nikako! Ni pod razno!' - prelomio je u svojoj glavi poletni 26-godišnjakLuka Gerlanc/Cropix

Prije točno godinu dana 26-godišnji Emanuel Stojanov iz mjesta Drage kod Biograda na Moru ostao je bez posla u jednom poznatom zagrebačkom hotelu.

Radio je, nakon što je završio studij u Austriji i iskustvo stjecao u Kini i Londonu, kao menadžer za goste ("concierge"), ali je izbila epidemija koronavirusa i prvi sektor koji je stradao bila je industrija putovanja.

Tada je Emanuel samom sebi dao rok – ili će za godinu dana naći novi posao, ili će pokrenuti vlastiti biznis.

Javljao se uredno na natječaje, njih skoro 15-ak, često ulazio u prvi, drugi, treći krug i razgovore jedan na jedan s poslodavcima, ali nigdje nije otišao do samog kraja.

I onda je odlučio aktivirati plan "B", po mnogo čemu jedinstven ne samo unutar Hrvatske, već i šire, počevši od posla kojim će se baviti pa do načina na koji pokreće vlastitu firmu.

- Znam da - kaže nam - "employer branding", hrvatski brendiranje poslodavca, u očima svojih zaposlenika i privlačenju novih zvuči strano, ali ja sam u svojoj potrazi za poslom shvatio koliko je baš to neophodno na ovim našim prostorima.

Diljem svijeta taj je segment otišao vrlo daleko, jer podiže vrijednost tvrtke, privlači klijente i, što je najvažnije, objašnjava potencijalnim kandidatima zašto trebaju odabrati baš tebe, tvoju tvrtku, kompaniju...

U sedam dana skupio petinu

Da bi ostvario svoj plan i zaposlio samog sebe, Stojanovu će, izračunao je, trebati 8600 eura. Taj novac trenutačno nema, ali je zato na platformi "GoGetFunding" pokrenuo crowdfunding kampanju, globalno sve popularniji način da se za dobru poslovnu ideju osigura kapital.

U kratko vrijeme našli su se ljudi spremni ga financijski podržati.

- Tih 8600 eura planiram uložiti u vlastitu dodatnu edukaciju na području "employer brandinga", održat ću nacionalni event gdje ću upoznati sve zainteresirane, podignuti interaktivnu i korisnu web-platformu, kao i održati određeni broj besplatnih radionica.

U planu mi je kada se posao zahukta, zaposliti i jednog psihologa ili sličan profil pogodan za posao s ljudskim potencijalima. Ciljam na nekoga tko i sam već dugo traži posao – otkriva nam svoj poslovni plan.

U sedam dana kampanje već je prikupio oko 1800 eura ili više od petine željenog iznosa.

- Od toga što sam do sada dobio, 800 eura stiglo je kroz kampanju, a 1000 eura preko privatne donacije jedne osobe koja ma je zapazila na mreži Linkedin, gdje sam dosta aktivan.

image
'Employer branding' ili 'brendiranje poslodavca' neophodno je na ovim našim prostorima. Diljem svijeta taj je segment otišao vrlo daleko, podiže vrijednost tvrtke, privlači klijente i radnike
Luka Gerlanc/Cropix


Bila je isto tako i jedna veća privatna donacija od 500 eura, dok se ostale kreću od 15 do 30 eura. Javilo se i puno ljudi koji su ponudili neke druge usluge, poput grafičkog dizajna, pravnog savjetovanja, web-podrške...

Ja sam prezadovoljan kako se stvari razvijaju jer, iskreno, nikad nisam mislio da ću biti dovoljno spreman na ovaj korak. Cijeli svoj život sam sanjao o svom vlastitom poslu, ali okolina me uvijek odvraćala od toga – reći će ovaj mladi čovjek o svom novom početku.

A koji je interes donatora i ulagača da ga podrže? Vlasnički udio koji će sutra dobiti ili...

- Ja planiram otvoriti paušalni obrt, tako da udjela neće biti. Imao sam već ponude nekih investitora koji su nudili veći iznos u zamjenu za udio u firmi.

Nisam prihvatio, jer je ovo posve nova vrsta posla u nas i želim ići polako. Trebat će vremena da se za "employer branding" uopće pročuje.

Svima koji me podrže s iznosom od 15 eura, ja ću u znak zahvalnosti darovati posebnu dizajniranu majicu na kojoj će stajati da su sudjelovali u pokretanju tvrtke. Za one s većim uplatama predviđene su VIP ulaznice na event koji ću organizirati, dok oni s najvećim dobivaju nagradu u vidu konzultacija jedan na jedan za njihove tvrtke.

Čovjek koji me podržao s tisuću eura vlasnik je jedne privatne tvrtke, koju je sam osonovao prije dvije godine, zna kroz što prolazim i odabrao je individuane konzultacije – navodi Stojanov.

Kampanja će Stojanovu trajati do konca ožujka. Uvjeren je da će doći do željenih 8,6 tisuća eura, ali ako se to i izjalovi, siguran je da ide u vlastiti biznis i više neće raditi za nekoga drugoga.

Sjedište njegove agencije bit će u Biogradu na Moru, a glavno tržište, barem za početak, Zagreb i zahuktala IT industrija.

Veza ili uhljeb? Nikad!

- Da skupim i 2 tisuće eura početnog kapitala, više nema odustanka. Sigurno da u tom slučaju neću moći, recimo, dignuti web-stranicu ili organizirati evente kakve sam želio, ali pronaći ću mjeru i uštedu gdje se može.

Neću se pokolebati, jer se u ovoj fazi ništa ne može smatrati uspjehom ili neuspjehom. Crowdfunding kampanje u nas još nisu zaživjele i svaka novčana podrška svodi se na potres, operacije, nabavu pomagala...

Svega dvoje ili troje ljudi u cijeloj Hrvatskoj do sada je tražilo podršku za očuvanje posla ili pokretanje novog. Mi smo neka vrsta pionira.

- Nemojte misliti da ja nisam svjestan okolnosti kakve vladaju na našem tržištu rada, tih famoznih veza koje su potrebne za sve i svašta.

image
Dolaskom novih generacija, milenijalaca ili generacije Z, počinje odumirati taj 'faktor veze'
Luka Gerlanc/Cropix


Zato će moja agencija u počecima biti primarno usmjerena na IT sektor, koji jedini tržišno funkcionira i jedino su tu bitni znanje i rezultati. Uvjeren sam da dolaskom novih generacija, milenijalaca ili generacije Z počinje odumirati taj faktor veze.

Njima nisu na prvome mjestu novac i zarada, već gdje rade i kako im je na radnome mjestu. Oni su ti koji istražuju poslodavce preko društvenih mreža i drugih kanala. Poslodavci se trebaju spremiti za to vrijeme i zato im posao kojim ću se baviti i savjeti koji ću davati mogu biti od velike koriste. Što prije shvate, to bolje i za mene i za njih – reći će.

Za Emanula Stojanova već se pročulo preko svim mogućih mreža. I poslodavcima je zapeo za oko, pa smo ga pitali što ako do pokretanja vlastitog biznisa dobije ponudu kakve kompanije ili možda ministarstva, agencije..., koje se ne odbijaju. Hoće li se predomisliti?

- Ne znam smijem li vam ovo reći... (smijeh, op. Z.Š.). Još puno prije kampanje javio sam se na natječaj jedne velike kompanije u Austriji i prije par dana su mi javili da sam ušao u najužu selekciju. Ali i da me izaberu, neću prihvatiti, jer idem svojim putem.

A kakav siguran poslić u županiji, agenciji za ovo i ono, ministarstvu?

- Nikako! Ni pod razno! - prelomio je u svojoj glavi ovaj poletni 26-godišnjak.

Sretno!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. lipanj 2021 19:37