StoryEditor
Zdravljezdravi gušt

Ovo je odličan razlog da iziđete vani i dobro se isplešete

Piše PSD
9. ožujka 2016. - 18:41
dance00

Umjereno intenzivno plesanje poput umjereno intenzivnog pješačenja povezano je s nižim rizikom smrti od kardiovaskularnih bolesti, prema novom istraživanju.

"Nije iznenađujuće da umjerena tjelesna aktivnost štiti od kardiovaskularne smrti”, kaže voditeljica istraživanja Dafna Merom s australskog sveučilišta Western Sydney.

"Bila sam iznenađena da vrlo spori ples ne štiti. Koristi se pripisuju društvenom i emotivnom aspektu plesa pa sam očekivala da je i spori koristan”, kazala je Merom za Reuters.

Njezin tim je obradio rezultate 11 istraživanja provedenih u Velikoj Britaniji od 1995. do 2007. na više od 48.000 odraslih osoba starijih od 40 koji na početku istraživanja nisu imali nikakvu srčanu bolest.

Posebno se usmjerio na dio anketa u kojima su ispitanici odgovarali na pitanja o učestalosti i intenzitetu plesa i pješačenja tijekom prethodna četiri tjedna. Potom su te podatke povezali s nacionalnim registrom umrlih.

Oko 3100 od 48.000 ispitanika kazalo je da se bavi plesom, a dvije trećine da pješači.

Oni koji su plesali bili su mlađi, mršaviji i imali su manje izglede da pate od kroničnih bolesti te su sveukupno imali više sati tjelesnih aktivnosti od neplesača.

Od ukupnog broja ispitanika umrlo je njih 1714 od bolesti srca i krvnih žila.

Oni koji su se bavili umjereno intenzivnim plesom ili pješačenjem imali su manje izglede umrijeti od kardiovaskularnih bolesti u odnosu na one koji se nisu bavili plesom ili su vrlo malo hodali, navodi se u radu objavljenom u časopisu American Journal of Preventive Medicine.

Minimalno se preporučuje 150 minuta tjedno umjereno intenzivnih tjelesnih aktivnosti.

“Savjetovala bih one kojima je pješačenje dosadno da probaju ples. U tome možete postići veći intenzitet nego hodajući i u kraće vrijeme iste koristi. Ples je napor i za mozak jer se radi o aktivnosti u kojoj je potreban viši stupanj koordinacije, vještine i učenje”, dodaje ona.

Svi plesovi imaju brži ili sporiji tempo i što brži to bolje za zdravlje vašega srca, kaže Merom.

#PLES#SRCE

Izdvojeno