Mozaik Zdravlje

steknite nove navike

U ove mitove vjerujete i to vas spriječava da izgubite na težini

steknite nove navike

Pokušavate li godinama izgubiti na težini i trudite se slijediti trendove koje čujete ili pročitate, ali to vam i dalje nikako ne polazi za rukom, razlog bi mogao biti u tome što se vodite za mitovima, koji nisu istiniti, piše Prevention

Stoga, pročitajte koje činjenice o metabolizmu nisu znanstveno dokazane, ali su u narodu ustaljene i ljudi ih slijede jer su ih shvatili 'zdravo za gotovo'.

1. Doručak ubrzava metabolizam.

Istina je da je najzdraviji obrok i da moramo doručkovati kako bismo normalnije funkcionirali tijekom dana, no nitko nije dokazao da ujedno i ubrzava te poboljšava naš metabolizam. No, nikako se ne silite, kada niste gladni, na obrok jer za to nema potrebe. Ako tijelo ne traži, ne silite ga na hranu jer je svačiji organizam i metabolizam drukčiji te tako i zahtijeva, prema načinu života kojeg vodite, drukčiji prehrambeniu tretman, kaže Mike Deibler, profesionalni trener iz San Diega. 

2. Višestruki mali obroci tijekom dana su bolji od tri 'poštena' obroka.

Nažalost, istina nije toliko bajna. Naime, događa se to da manji obroci mogu voditi prejedanju jer obično ljudi se ne mogu suzdržati od malih porcija te kada započnu jesti uzimaju više nego im treba. Tako da ukoliko uzimate više manjih obroka radi energije, samo nastavite tim tempom, ali ako se tako hranite u nadi da ćete ubrzati metabolizam, bilo bi vam bolje da odmah prestanete. 

3. Treninzi jakog intenziteta pojačavaju metabolizam. 

Nažalost, niti ovo nije istina. Kalorije ćete time spržiti, ali nećete nužno i podići rad metabolizma jer je metabolizam direktno povezan s mišićnom masom i kako ona raste metabolizam se ubrzava. Naime različite vrste treninga različito utječu na mišiće pa tako neki pojačavaju mišiće, spriječavajući nastanak sala, a neki treninzi samo spriječavaju nastanak naslaga, ali ne pojačavaju rast mišića pa tako niti metabolizma. 

4. Kofein i začinjena hrana ubrzavaju metabolizam. 

Kofein i začinjena hrana podići će vam nivo energije, ali ne i rad metabolizma, barem ne toliko značajno, kao što se učestalo vjeruje. Stoga, s tim ne pretjerujte jer ćete samo iziritirati želudac. 

5. Metabolizam se usporava kako starite. 

Sporiji metabolizam kako starite nije kod svih isti i to ne mora baš za vas biti istina. No, ukoliko, kako budete starili, zanemarite fizičku aktivnost i počnete se manje kretati i metabolizam će vam se shodno tome usporiti. Stoga, ne zanemarujte značaj kretanja za svoje zdravlje jer samo sat vremena kretanja na dan mnogo znači za organizam i metabolizam. 

6. Preskakanje obroka usporava metabolizam. 

Preskakanje jednog obroka na dan neće imati previše efekta na rad metabolizma. No, ukoliko tijekom duljeg perioda podredite tijelo strogoj i niskokaloričnoj prehrani, to će djelovati na metabolizam. Dok će preskakanje obroka prije rezultirati prejedanjem kod prvog idućeg obroka u danu. 

Naslovnica Zdravlje