
Na nedavno održanoj međunarodnoj digitalnoj press-konferenciji, "Ikea" je predstavila novu kolekciju mirisa za kuću "Osynlig", koja je nastala u suradnji s Benom Gorhanom, osnivačem parfumerijske kuće "Byredo".
Gorham je jedan od najboljih u svijetu mirisa, a i sam je sudjelovao u videokonferenciji te objasnio što za njega znače mirisi kuće.
I Gorham i predstavnici "Ikee" objasnili su da riječ "osynlig" na švedskom jeziku znači "nevidljivo", te tako pratitelje uveli u svijet "nevidljivog dizajna".
Riječ je o činjenici, kazali su, da na naše osjećaje ne utječe samo izgled doma, nego i mirisi, svjetlost, zvukovi...
Upravo je kolekcija mirisa "Osynlig" rezultat toga zajedničkog istraživanja dviju poznatih kuća – "Byredo" i Ikee". Kolekcija sadrži 13 mirisnih svijeća koje prizivaju uspomene i pridonose ugodnijem boravku kod kuće.
Djetinjstvo s mirisom rublja
Mirisi su snažan pokretač sjećanja, a još jače utječu na raspoloženje i emocije ljudi. Miris cimeta može navesti da osjetite božićno uzbuđenje, miris borova i logorskih vatri podsjetiti na ljeto koje nikada nećete zaboraviti, a dašak netom opranoga rublja mogao bi vas vratiti u roditeljski dom i djetinjstvo.
Prema izvješću "Life at Home", koji "Ikea" redovito objavljuje, ljudi snažno povezuju svoju percepciju mirisa s osjećajem topline i sigurnosti doma.
Ova saznanja nadahnula su suradnju tvrtke "Ikea" s Benom Gorhamom, osnivačem švedske tvrtke "Byredo", poznate po luksuznim parfemima i modnim dodacima, a odnedavno i liniji dekorativne kozmetike.
– Način na koji vaš dom miriše vrlo je emotivan i igra veliku ulogu u tome kako se u njemu osjećate. Dom nije samo nakupina predmeta koji su funkcionalni i praktični, to je mjesto gdje dolazite zajedno s obitelji i prijateljima i stvarate uspomene.
Zato je miris vrlo važan dio doma, koji stvara osjećaje ugode i sigurnosti. Pokušavamo razviti brojne mirise, a vodeći se idejom da svatko ima drukčiji odnos prema njima. Kad su mirisi u pitanju, ništa nije sasvim ispravno, a ni pogrešno – kaže Ben Gorham.
Kako bi kolekciju učinili pristupačnijom što većem broju ljudi, njezinih 13 mirisa podijeljeno je prema trima osnovama: cvjetna, drvenasta i svježa.
Ovom kolekcijom želi se demokratizirati mirise i učiniti ih pristupačnim luksuzom po niskoj cijeni, pa se cijene pojedinih artikala kreću od 39,90 kuna do 199 za najveću svijeću u kolekciji.