GastroSalata puna zdravih sastojaka

Salata koja u hladnim danima brine o vašem zdravlju: važno je kako ćete ju začiniti, a obilje vitamina i kontrola debljine samo su dio njenih prednosti; Donosimo par prijedloga za obroke

Piše Javorka Luetić
12. prosinac 2019. - 20:54
shutterstock_1581791107
rgx time: 0.00028896331787109

Matovilac je popularna jesensko-zimska salata. U hladnim mjesecima, kada svježeg povrća nema u našim vrtovima, matovilac je taj koji se brine o našem zdravlju. Zdraviji je čak i od obične salate.

Sadrži mnogo vitamina i minerala koji podupiru naš imunološki sustav, zbog sadržaja baldrijanskih esencijalnih ulja (rođak je baldrijana), smiruje nas i djeluje protustresno te poboljšava koncentraciju.

Matovilac sadrži puno željeza, kalija, fosfora i magnezija. Što je u njemu više tamnozelenog pigmenta, sadrži više magnezija. Osim toga, sadrži obilje vitamina A i C i vitamina B6.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Poupeehomecooked (@poupeehomecooked) on

Zbog ovih dragocjenih tvari uklanja umor, štiti od kardiovaskularnih bolesti i anemije, potiče metabolizam, ima umirujući učinak na probavu te pojačava rad imunološkog sustava i detoksificira tijelo. Kao niskoenergetska namirnica, ima prednost kao salata za kontrolu pretilosti.

Kako pripremiti matovilac?

Matovilac na vrhu ima stabljike sitne rozete, zbog kojih ga treba dobro oprati jer se u njima može naći zemlje. Najbolje ga je pripremiti tako da mu odrežemo korjenčiće. Rozete se mogu ostaviti cijele, ali se mogu i odrezati ili podijeliti na pojedinačne listiće. Ne preporuča se namakanje u vodi nego samo prelijevanje tekućom vodom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Szymon Chabior (@facet_w_kuchni_pl) on

Za lakšu apsorpciju željeza, tijelu je potreban vitamin C, tako da salatu možete začiniti limunovim sokom. Ako mu još dodate neko od hladno prešanih ulja, na primjer maslinovo ili bučino, ona će pomoći pretvoriti beta-karoten u vitamin A. Ako želimo pripremiti stvarno hranjiv obrok, u salatu možemo dodati neke namirnice i tako uz obilje vitamina i minerala osigurati bjelančevine i zdrave masti.

Zbog karakteristične arome i okusa, matovilac je ukusan sam po sebi. No, možete ga obogatiti raznim sjemenkama, orasima, začinima i češnjakom. Najčešće mu se dodaju grah ili tvrdo kuhana jaja, ali inače je izvrstan za pripremu mnogih jela.

I voćne salate mogu se pripremiti i od matovilca, jer se odlično kombinira s kruškom. Možemo mu dodati i cherry rajčicu i mozzarellu, a ukusan je i u kombinaciji s krumpirom, kao i s gljivama, a može se obogatiti i lišćem špinata i rikule.

Kod nas su najpopularnije tri vrste matovilca: obični, nizozemski i ljubljanski. Potonji je poznat po sjajnim dugim tamnozelenim listovima, dok nizozemski ima malo dlakave, velike i široke listove svjetlije boje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Food Photographers Worldwide (@weshootfoodtogether) on

#ZDRAVA PREHRANA#MATOVILAC