StoryEditor
GastroIdeje za doručak

Radujete se odlasku na plažu za vikend? Što prije uključite ove namirnice na jelovnik, neke djeluju kao zaštitni faktor ‘iznutra‘ i jako su zdrave

Piše PSD
3. srpnja 2020. - 08:59
AFP

Slijedi nam pravi ljetni vikend, okupan, ipak kojom kapi kiše i zahlađenjem od nekoliko stupnjeva. No kako trenutno stvari stoje, prije nego se naoblači, a zajedno s tim i naše raspoloženje postane mrvicu tmurnije, uživat ćemo barem u nekoliko sati sunčana vremena. Ljeto je tu, više nema dvojbe.

Za odlazak na plažu već se možete početi pripremati. Nadamo se da zaštitni faktor nanosite u skladu s uputama i "podebljavate" sloj kreme i nakon izlaska iz mora, isto tako i da pazite da ste prekrili čitavo tijelo. Šešir i sunčane naočale vaši su najbolji prijatelji u ovim danima, kao i bočica (ne prehladne!) vode, ali postoje i neke namirnice koje možete uključiti na jelovnik. Djelovat će kao prijeko potrebni SPF - iznutra.

1. Voće i povrće

Hrana poput voća i povrća sadrži mješavinu antioksidansa i ima čitav niz protuupalnih svojstava. Slobodni radikali koje uzrokuju UV zrake napadaju naš DNA, kolagen i tkiva, a vode, u najgorem slučaju, do raka kože i njenog preuranjenog starenja. Nije važno koje ćete jutros voće uvrstiti u svoj doručak, ali bilo bi najbolje da se radi o onome sezonskome.

Ako vam pak ne pada na pamet kako ubaciti na jelovnik što veću količinu povrća, smoothie je uvijek dobra ideja. Izmiješajte šaku (obilatu) špinata i jednu bananu, dodajte smrznuti mango ili ananas i žlicu meda. Izmiješajte sa zobenim pahuljicama, a možete narezati uz to još neko voće po izboru te posuti sjemenkama. Pred vama je ukusna zdjela vitamina.

2. Rajčice

Rajčice imaju toliko likopena, koji iznutra djeluje kao zaštita od sunca, da zahtijevaju biti smještene u posebnu kategoriju. Brojna istraživanja pokazala su kako konzumiranje rajčica može pomoći u olakšanju crvenila nastalog nakon izlaganja UV zrakama. Savjetuje se ipak da rajčice jedete zagrijane ili u obliku umaka - apsorpcija likopena u tom će slučaju biti veća nego kad jedete svježe rajčice.

3. Čokolada

Još jedan odličan izvor je i čokolada. Osobito sirovi kakao od kojeg možete napraviti i osvježavajuće piće. Antioksidansi iz njegovih zrna štite kožu od oštećenja nastalih suncem - to ne znači da prije odlaska na plažu trebate pojesti mliječnu čokoladu punu šećera. Kupite sirovi kakao u trgovinama zdrave hrane i izmiksajte ga (štapnim mikserom) s hladnim mlijekom i medom. Ostavite još malo u hladnjaku i uživajte.

Ako ćete se pak okrenuti čokoladi, tražite onu sa 70% kakaa ili više.

4. Brusnice i orasi

Ako pak tražite zasitan i zdrav "snack" koji ćete ponijeti sa sobom na plažu, mješavina brusnica i oraha mogla bi biti pun pogodak. Antioksidansi iz ovih plodova blokiraju enzime koji utječu na "razbijanje" kolagena, a uz to su ove namirnice, pogotovo u kombinaciji, jako ukusne.

5. Riba

Omega-3 masne kiseline odlične su kad je u pitanju razvijanje prirodnog "štita" koje naše tijelo ima. Naročito su njima bogati losos, srdela, tuna, skuša i haringa, pa prije odlaska na plažu uvrstite barem jednu na jelovnik. U kombinaciji s kuhanim povrćem čini cjelovit obrok od kojeg nema puno zdravijih opcija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

17. listopad 2020 22:46