StoryEditor
GastroKraljica nutrijenata

Na policama Tommyja potražite rajsko voće koje će vam podariti svu energiju potrebnu za treninge i dolazak u formu

Piše NATIVE STUDIO SD
4. svibnja 2020. - 13:15
POME TRENINGShutterstock

Jedna rajčica, veličine pola šake, u sebi sadrži 0,8 grama proteina, 1,1 gram vlakana, 3,5 grama ugljikohidrata, te 0,2 grama masti.

Uz to, ima i samo 22 kcal uz vodu koja čini 95 posto težine ploda, što će reći kako su rajčice ili pome jedno od najboljih jela za ljeto, ali i nakon treninga. Stoljetna tradicija ljetnog guštanja u rajčicama nije sama od sebe nastala. Naši stari odavno su znali za sve benefite koje ovo, kako mu samo ime kaže, rajsko voće (ne povrće!) pruža.

Znanstveno rečeno u njoj su vitamini K, B6, B3, B1, E, C, A, a od minerala u crvenoj nutritivnoj bombi nalaze se magnezij, željezo, cink, kalij… A što je najvažnije, možete li zamisliti ljeto bez sočne rajčice ili u salati ili u ukusnoj šalši. Rajčicu danas, pak, možete naći u svim Tommy trgovina tijekom cijele godine. A, domaće rajčice, pristigle svježe sa hrvatskih polja mogu se naći na policama od travnja do prosinca kada je ovo voće i prisutno u domaćoj proizvodnji.

Svježe rajčice zato se mogu kupiti kada god to poželite. Ipak, kada kažemo rajčica – pomislimo na ljeto. Vrlo često nam je ljeto upravo motiv za tjelovježbu, ali i zdravije prehrambene odabire.
Rajčica se savršeno uklapa u ovaj scenarij. Bilo da služi kao dizačica energije i gorivo neposredno prije samog treninga ili kao savršen način utaživanja gladi nakon napornog vježbanja, rajčica savršeno ispunjava obje zadaće. Postoji više od tisuću vrsta rajčica, koje se razlikuju bojom, oblikom i veličinom. Tu su posve male, okrugle rajčice, ali i jarko žute vrste talijanskih duguljastih rajčica, kao i zelene rajčice.

U Tommy trgovinama kupce, između ostalih vrsta rajčica, ali i ostalog svježeg voća i povrća, spremno čeka kraljica nutrijenata – slavonska rajčica Grapollo, voće na koje su generacije kupaca navikle. Slavonija je naime bogomdana za uzgoj i voća i povrća. I to zato što tamošnja plodna zemlja u kombinaciji sa suncem i modernim tehnikama sjetve i berbe predstavlja savršenu kombinaciju zdravlja zaključanu u ukusnoj crvenoj rajčici. Krenemo li dalje secirati našu Grapollo rajčicu jasno je i zašto.
Biotin je jedan vrlo zanimljiv vitamin, važan svima koji treniraju. Naročito u toplom vremenu kada se ljudsko tijelo i više znoji i više troši.

Naime, radi se o vitaminu B skupine koji je odgovoran za proizvodnju energije (naporni treninzi), zdravlje kože (izlaganje suncu u ljetnim mjesecima), kao i pravilno funkcioniranje živčanog sustava (lakše podnošenje vrućina). Vratimo li se opet na tjelovježbu valja spomenuti kako su pored mišića za učinkovit trening jednako važne tetive i kosti.

E, upravo rajčice spadaju u jedan od rijetkih značajnih i prehrambenih izvora vitamina K koji je važan za zdravlje kostiju. Radi se o tome da vitamin K1 aktivira jedan protein – osteokalcin – a upravo je on odgovoran za zadržavanje kalcija u kostima. Stoga nutricionisti preporučuju rajčicu kao idealan obrok za žene koje se bave intenzivnije tjelovježbom, ali i za one koje imaju problema s kostima.

Ljeti gubimo puno više nutrijenata nego zimi. Još ako vježbamo, zna se dogoditi i da nam naglo padne šećer u krvi. Rajčica i tu stupa na scenu.
Naime, ona obiluje i kromom, čiji je adekvatan unos itekako važan za dijabetičare i koji se pokazao vrlo djelotvornim u održavanju adekvatne razine šećera u krvi. A kada energija padne najbolje ju je nadomjestiti još jednim ljetnim klasikom – “manistrom na pome”. Bila al dente ili svježe spremljena, teško ćete poreći kako i ona zaziva topla vremena koja nam nailaze. A uz tjesteninu i šalšu od domaćih, hrvatskih poma, kakve se mogu naći na policama Tommyja, gastronomski gušti postat će i zdravi i uistinu – ljetni.

Izdvojeno

08. kolovoz 2020 19:19