StoryEditor
Auto motoSUZUKI JIMNY

Testirali smo: prolazi gdje ni divokoza ne može

27. listopada 2020. - 06:26
Vojko Bašić/Cropix

Kada bi se laički definicija terenca mogla objasniti kao vozilo s "dva mjenjača", onda je to upravo Suzuki Jimny koji je u najnovijem izdanju zadržao sve off-road karakteristike. Uz to je ostala i kruta šasija kao glavno obilježje klasičnih terenaca.

S četvrtom generacijom Jimnyja nastavljena je tradicija duga gotovo pola stoljeća, pošto se prvi model pojavio tamo davne 1970. godine. Treća generacija Jimnyja zadržala se na tržištu puna dva desetljeća. Kruta šasija, pogon 4x4 s redukcijom omjera mjenjača i mali gabariti kutijastog oblika karoserije ostali su konstanta koju je zadržao i novi model.

Klasični terenac sa svojim karakteristikama jedinstven je s obzirom na to da tako nešto nitko nema u ponudi. Posebno je omiljen među lovcima, ali i u javnim tvrtkama s čestim terenskim poslovima pošto za njega nema prepreka jer prolazi tamo gdje ni divokoza ne može. Uz podnicu koja je odignuta od tla 21 centimetar, te osjetno veći prilazni i silazni kutovi na novom modelu (37 i 49 stupnjeva), kao i mala masa vozila omogućavaju mu svladavanje i najtežih prepreka.

Podvozje Jimnyja je klasičan oblik gradnje ozbiljnog vozila s pogonom 4x4. Uzdužne i poprečne grede daju čvrstoću i otpornost na jače udare, a šasija novog modela ima i dodatna pojačanja. Time se samo naglašava njegovo "radničko" podrijetlo i namjena za svladavanje teških i gotovo nepristupačnih terena.

Ono što najviše privlači pozornost je kutijast oblik koji podsjeća na Mercedesovu skupocjenu G-klasu u malom. Karoserija mu je 4,5 centimetra kraća (3645 mm), ali je istodobno toliko i šira (1645 cm) i dva centimetra viša (1720 mm). Međuosovinski razmak je ostao isti – 2250 mm, a zanimljivo je da se taj razmak nije uopće mijenjao i da je identičan onom preuzetom od vojnog Jeepa Willisa koji se koristio u Drugom svjetskom ratu.

Ploča s instrumentima i okolni dijelovi u unutrašnjosti otporni su na ogrebotine i mrlje, a držač i prekidači su jednostavni za rukovanje, tako da se mogu nositi u off-road uvjetima. Osnovni prostor za prtljagu obujma 85 litara može se proširiti preklapanjem stražnjeg sjedala, stvarajući 377 litara prtljažnog prostora, što je 53 litre više nego kod prethodnika. Nasloni stražnjih sjedala i prtljažnika na podu su obloženi plastikom radi lakšeg uklanjanja prljavštine.

Novi Jimny sada je još funkcionalniji i praktičniji po izgledu i performansama, a još uvijek u potpunosti utjelovljuje duh prethodnika i temeljni koncept – jedan i jedini mali, lagani terenac s pogonom na sve kotače. Četvrta generacija Jimnyja zadržala je poznatu robusnost, a istodobno objedinjuje jednostavnost, funkcionalnost i 4WD tehnologiju koja omogućava sjajne off-road karakteristike, kao i upotrebljivost u gradu.

Pokreće ga 4-cilindarski atmosferski benzinac od 102 KS koji raspolaže maksimalnim okretnim momentom od 130 Nm pri 4000 "điri". Testni model bio je opremljen ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, pogonom 4x4 s redukcijom omjera prijenosa i osnovnim paketom opreme GL. S ovim motorom Jimny ubrzava do "stotke" za 14,0 sekundi i postiže najveću brzinu od 145 km/h.

Jimny je zadržao sustav s pogonom na sve kotače s niskim rasponom prijenosa. U usporedbi s 4H načinom, način rada 4L može prenijeti veći okretni moment na gume dok je u nižim zupčanicima, kako bi se postigla bolja vuča na strmim padinama i grubim terenima. Zanimljivo je da je kod pogona na sve kotače došlo do značajnih promjena što se tiče prebacivanja pogona sa stražnjih na prednje kotače i blokadu diferencijala.

U prethodnoj generaciji prebacivanje i izmjena pogona se obavljalo električnim putem, ali zbog mogućnosti kidanja žice na teškim terenima koja vodi do reduktora, nova generacija Jimnyja se vratila na mehaničku izmjenu prijenosa pogona. Sada je to opet pravi mjenjač gdje ručica ide direktno na birač brzina na getribu tako da nema poluga, žica ni elektronike. Stoga su i stupnjevi izmjene brzina nešto krući i tvrđi nego prije.

Ovako opremljen Jimny s pogonom 4x4, reduktorom omjera prijenosa, ručnim mjenjačem i osnovnim paketom GL košta 26.250 eura.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski, 16V

Obujam: 1462 ccm

Snaga: 102 KS pri 6000/min

Okretni moment: 130 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: 4x4

Dimenzije: 3645 x 1645 x 1720 mm

Međuosovinski razmak: 2250 mm

Prtljažnik: 85/377 l

Ubrzanje: 14,0 s

Najveća brzina: 145 km/h

Potrošnja: 6,2/6,8/7,7 l/100 km

Cijena: testni model 26.250 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

05. prosinac 2020 10:32