StoryEditor
Auto motoFIAT 500 HYBRID

Testirali smo: ni ikona nije što je bila

19. studenog 2020. - 06:26
Joško Šupić/Cropix

Popularni Cinquecento, koji je svoju reinkarnaciju doživio 2007. godine na spektakularnoj svečanosti na rijeci Po u Torinu, nakon 13 godina prelazi u novu, elektrifikacijsku eru s midl hibridnim pogonom. Tako je Fiat 500 postao prvi hibridni automobil talijansko-američkog koncerna Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Radi se o blagom hibridu, gdje je naglasak kod ove benzinsko-strujne kombinacije upravo na "blagom". Fiat 500 Hybrid automobil je koji se ne može voziti isključivo na struju.

Cinquecento pokreće novi 1,0-litreni 3-cilindarski atmosferski benzinac kojem u odlučujućim trenucima uskače 12-voltni elektropokretač od 5 KS, koji struju crpi iz male litij-ionske baterije kapaciteta 11 Ah koja je smještena ispod vozačeva sjedala. Baterija se, kao što je uobičajeno kod blagih hibrida, puni pri usporavanju i kočenju, a prazni se prilikom odlučnijih ubrzavanja ili kad treba pokretati klima-uređaj i svjetla prilikom stajanja na semaforu s ugašenim motorom (Start/Stop).

Iz ponude je nestao zastarjeli, ali kod nas zbog cijene najtraženiji 1,2-litreni 4-cilindarski benzinac sa 69 KS i 108 g/km CO2. Novi je prijavljen na svega 90 g/km CO2, zbog čega sada trošarina iznosi tek 620 kuna u usporedbi s prijašnjih 3500 kuna. Hibridni Cinquecento nije zbog toga jeftiniji, nego malo skuplji nego dosad. S novim 3-cilindarskim mild hibridom Fait 500 ubrzava od 0 do 100 km/h za 13,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 167 km/h. Pritom je i znatno štedljiviji zahvaljujući ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa, za razliku od prethodnika koji je imao pet brzina.

Osim po kromiranom natpisu Hybrid, 500 s pogonom na struju i benzin izvana se baš ničim ne razlikuje od ostalih verzija. Unutrašnjost Fiata 500 najljepše je uređeni interijer među gradskim automobilima. Tu su trokraki kožom presvučeni upravljač, plastika u boji karoserije s kraja na kraj unutrašnjosti, kromirana ručica mjenjača smještena nadohvat ruke, ali i visoko sjedalo, samo po visini podesiv upravljač, jeftina plastika na vratima i gornjem dijelu instrumentne ploče te skroman prtljažnik (185 litara).

Osnovni Fiat 500 s paketom Lounge košta 13.245 eura, a testirani 500 Sport 13.750 eura. Najtraženiji će i dalje na hrvatskom tržištu biti posebno pripremljeni Dolce paket, s automatskom klimom, panoramskim krovom, parkirnim senzorima straga i detaljima od kroma na karoseriji i u unutrašnjosti, za 13.730 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, atmosferski benzinac, + elektropokretač/generator (3,6 kW)

Obujam: 999 ccm

Snaga: 70 KS pri 6000/min

Okretni moment: 92 Nm pri 3500/min

Mjenjač: ručni, šest brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3571 x 1627 x 1488 mm

Međuosovinski razmak: 2300 mm

Prtljažnik: 185 l

Ubrzanje: 13,8 s

Najveća brzina: 167 km/h

Potrošnja: 3,5/4,2/5,5 l/100 km

Cijena: testni model 13.750 eura, s doplatama 14.530 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

15. siječanj 2021 10:14