StoryEditorOCM
Auto motoeu sud

Situacija nije jednostavna: Veliki su izgledi da se od dizelaša i benzinaca nećemo oprostiti 2035. godine

Piše MOZAIK SD
26. lipnja 2023. - 19:29

Guranje električne mobilnosti čini se kao jasan put Europske unije. Naravno, otvorena je magistrala i drugim tehnologijama s nultim emisijama u prometu, ali zasada ih, osim vodika, nema na vidiku, piše HAK.

No niti s električnim automobilima situacija nije odveć jednostavna. Naime, izvještaj Europskog revizorskog suda jasno zaključuje da zasad postoje uska grla u opskrbnom lancu sirovina koja bi mogla ugroziti cijelu tranziciju.

Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Stoga napori EU-a da se poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni za zadovoljenje rastuće potražnje.

Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne budu rasli prema planu. Moglo bi se dogoditi da EU ipak neće zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine. U drugom scenariju trebalo bi se oslanjati na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU-a.

To ide na štetu europske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo cijelog kontinenta. Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila trebala bi biti zabranjena od 2035. godine. Baterije su stoga od velike strateške važnosti za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izvješću Revizorskog suda, piše HAK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 19:53