
U vožnji automobilom u zimskim uvjetima, po snijegu i niskim temperaturama, po kiši koja se ledi u dodiru s tlom i poledici treba biti jako oprezan jer se svaka, pa i najmanja pogreška skupo plaća. Bez obzira na zimsku opremu koja, između ostalog, uključuje sve četiri zimske gume, te svu silu tehnoloških sustava koji podržavaju aktivnu sigurnost vozila, u vožnji po snijegu ili ledu treba biti vrlo oprezan.
Nogometnim žargonom rečeno, treba voziti defenzivno, ne forsirajući pretjecanja, nagla ubrzanja, snažna kočenja... Opasnost vreba iza svakog zavoja, na svakoj uzbrdici ili nizbrdici, a kada se jednom prekorače zakoni fizike, povratka nema. U tom slučaju nema tog elektroničkog sustava pomoći u vožnji, pogona na sve kotače, kao ni automobila koji će vas izvući iz opasnije situacije ako ste pretjerali sa zakonom fizike.
U zimskim uvjetima treba zaboraviti na sva pravila koja vrijede ljeti, stoga treba povećati razmak iza drugog vozila da bi se dobilo više vremena za reakciju. Opreza na snijegu i ledu nikad dosta, tako da je potrebno višestruko povećati razmak od automobila ispred, pogotovo u magli i uvjetima loše vidljivosti. Važno je ostaviti dovoljno prostora za vlastitu percepciju potencijalno opasne situacije, jer česti smo svjedoci lančanih sudara upravo u zimskim mjesecima zbog nepridržavanja potrebnog razmaka.
U vožnji na snježnoj podlozi treba izbjegavati nagle pokrete volanom jer se time remeti stabilnost auta. Zakretanjem kotača na gumu djeluju bočne sile pa je nužno volan okretati smireno, postupno povećavajući opterećenje kako se ne bi izgubilo prianjanje i pojavilo podupravljanje (bježanje prednjeg dijela auta). Vrlo je bitno i doziranje gasa te izbjegavanje naglog kretanja.
Na snijegu i ledu treba kretati lagano, jer svako pretjerivanje s papučicom gasa pri kretanju rezultira gubitkom prianjanja pogonskih kotača. Najbolje je koristiti četvrtinu do trećinu raspoložive snage, te ubaciti u drugi stupanj prijenosa već nakon nekoliko metara. Time se smanjuje vučna sila na kotačima, što pridonosi boljem držanju podloge. Na poledici je bolje kretati u drugoj brzini.
Na snijegom ili ledom pokrivenim prometnicama kod automobila sa stražnjim pogonom, svaki gubitak držanja podloge pogonskih kotača, osim kod pravocrtnog gibanja, rezultirat će preupravljanjem (bježanjem stražnjeg dijela vozila prema unutrašnjem rubu zavoja). Stoga je važno ne dodavati naglo gas tijekom prolaska kroz zavoj, a ako ipak dođe do preupravljanja, potrebno je blagim zakretanjem volana suprotno od smjera zavoja ponovno uspostaviti kontrolu nad vozilom.
Pri kočenju treba voditi računa da se to čini nježno i dovoljno rano. Ne smije se čekati posljednji trenutak za kočenje. Aktivacija ABS-a rezultirat će blagim pulsiranjem papučice kočnice, ali ne treba se plašiti. Treba zadržati jednako snažan pritisak, sve do trenutka zaustavljanja, dok se automobil usmjerava korekcijom volana. Također, koči se motorom ubacivanjem u niži stupanj prijenosa, ali bez naglog otpuštanja kvačila.
Isključivanje ABS-a u modernim automobilima nije moguće, ali uvijek se nađe neki pametnjaković koji će izvaditi osigurač i tako ga neutralizirati. ABS na snijegu produžava zaustavni put i to nekome može zasmetati, ali u konačnici prilikom kočenja omogućava promjenu smjera vožnje, a to je najvažnije. Isto tako, vrlo je važan ESP (elektronička kontrola stabilnosti), jer u lošim uvjetima prianjanja ovaj će sustav kočenjem pojedinih kotača spriječiti da dođe do nekontroliranog zanošenja. Prosječan vozač svojom vještinom ne može nadmašiti suvremenu elektroniku, koja će u svim uvjetima izvući maksimum iz automobila.
Kad se kreće na put, najvažnije je da je automobil ispravan. Koncentracija antifriza u rashladnoj tekućini motora mora biti minimalno 33 posto, čime je zajamčena zaštita od zamrzavanja do minus 18 stupnjeva, odnosno od vrenja do 104 stupnja. Preporuka je koncentracija od 50 posto, koja štiti motor sve do minus 36 stupnjeva. Također treba provjeriti ispravnost akumulatora.
Treba napomenuti da je vrlo važna obuća i odjeća u kojoj se vozi. Naime, umjesto da se vozi u jakni ili kaputu, koji su za to neudobni, najbolje je ugrijati unutrašnjost automobila. Isto tako, na nogama treba imati lakšu obuću radi boljeg osjećaja za papučice.