
Siječanj nikad nije bio nešto naročito kada je u pitanju tržište novih automobila u Hrvatskoj. Tijekom godine bi se uvijek pokazalo kako je siječanj „kaskao“ za ostalim mjesecima u godini po broju prodanih automobila, a to je potvrdio i početak ove godine. U ovogodišnjem siječnju, prema podacima agencije Promocija plus, zabilježeno je 2915 novih registracija, što je u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec pad od 19,7 posto. Naime, u siječnju 2020. godine prodano je 3631 novo vozilo, što je u odnosu na ovogodišnji prvi mjesec minus od 716 primjeraka.
S obzirom na to da je protekla godina završena s minusom od 42,7 posto, te da smo među 27 zemalja Europske unije imali najveći pad, onda možemo zaključiti kako je ovo lagano zaustavljanje propadanja u ponor. Pogotovo kad znamo kako je samo tijekom prosinca 2020. godine pad bio 48,3 posto. Razloga je više, primjerice poput onih koji su kupili vozilo tijekom prosinca, a registraciju odgodili za siječanj, kako bi im automobil bio "godinu mlađi". Ili onih koji su kalkulirali jer se nije znalo hoće li automobili tijekom ove godine poskupjeti ili pojeftiniti, s obzirom na promjene u načinu obračuna trošarina.
Siječanj 2021. donio je ponovnu dominaciju Volkswagena kada su u pitanju automobilske marke, pronašavši put do 649 novih kupaca, što je tržišni udio od 22,26 posto, dok je na drugome mjestu kao i lani Škoda s 372 nove registracije ili 12,76 posto tržišnog udjela. Iznenađujuće dobar rezultat u siječnju postigao je Fiat, koji je zauzeo treće mjesto prodavši 246 novih automobila, čime je osvojio 8,44 posto tržišta.
Četvrto mjesto dijele Dacia i Peugeot koji su imali po 128 novih registracija ili 4,39 posto tržišnog udjela. Drugi dio deset najbolje rangiranih marki u ovogodišnjem siječnju predvodi Suzuki na šestome mjestu sa 124 prodana nova primjerka (4,25 posto). Na izuzetno dobrom sedmom mjestu je BMW, kao najbolji predstavnik premium segmenta, koji je prodan u 119 primjeraka (4,08 posto), što može zahvaliti atraktivnoj akcijskoj ponudi. Deveto mjesto sa po 115 zabilježenih novih registracija dijele Opel i Seat, koji su time osigurali 3,95 posto tržišnog udjela.
Ovogodišnji siječanj donio je veliko iznenađenje po pitanju broja registriranih modela s obzirom da je Fiat 500 sa 152 zabilježena primjerka nadmašio Škodu Octaviju koja je već četiri godine zaredom najprodavaniji model na našem tržištu. Razlika nije velika, jer je Octavia našla put do 145 novih kupaca, što je samo sedam primjeraka manje od Fiata 500 koji je uzeo 5,21 posto tržišnog udjela. Octavia je uzela 4,97 posto tržišnog udjela.
Na trećem i četvrtom mjestu su dva Volkswagena – T-Cross i Golf koji su prodani u 131, odnosno 130 primjeraka, što je tržišni udio od 4,49, odnosno 4,46 posto. Fiat Panda je peta s 93 nove registracije (3,19 posto), dok je šesti još jedan Volkswagen – T-Roc koji je prodan u 84 primjerka (2,88 posto). Sedma je Dacia Duster s 68 primjeraka (2,33 posto), osmi je Volkswagen Up s 67 komada (2,30 posto, dok devetu poziciju dijele Volkswagen Tiguan i Seat Leon sa po 65 zabilježenih novih registracija (2,23 posto).
Kad su u pitanju regije i županije, te njihovi prodajni rezultati u ovogodišnjem siječnju, uvjerljivo najbolja je zagrebačka regija s 1253 zabilježene nove registracije ili čak 42,98 posto tržišnog udjela, što znači da su od 10 novih vozila čak četiri prodana u Zagrebu i okolici. Na drugom mjestu je Šibensko-kninska županija s 290 novih registracija, čemu je najviše pridonijela flotna prodaja, tako da ima 9,95 posto tržišnog udjela.
Na trećoj poziciji je Primorsko-goranska županija s 232 registrirana primjerka ili 7,96 posto, dok je četvrta Splitsko-dalmatinska županija, gdje je prodano samo 198 novih vozila, što čini 6,79 posto tržišnog udjela. Dvije najgore županije, kao i svih ovih prethodnih godina, jesu Virovitičko-podravska s 23 nove registracije (0,79 posto) i Ličko-senjska sa šest prodanih primjeraka (0,21 posto).