StoryEditor
Auto motoPRVI TEST

Klasični hibridni pogon za manju potrošnju

22. ožujka 2022. - 06:20

Tiho i gotovo nenametljivo, Suzuki je na tržište plasirao novi pogonski sklop za megapopularnu Vitaru, a riječ je o 1,5-litrenom strong ili full hibridu (S1HEV) ukupne izlazne snage 115 KS koji dolazi s dva paketa opreme: Premium i Elegance+.

Do sada je Vitaru pokretao isključivo 1,4-litreni BoosterJet turbobenzinski motor s blagom 48-voltnom hibridnom tehnologijom snage 129 KS i 235 Nm, okretnog momenta između 2000 i 3000 “điri”, koji je japanskom SUV-u služio isključivo za bolji start i dodatno ubrzanje. Dakle, s blagom hibridnom tehnologijom Vitara nije mogla voziti na struju, nego isključivo uz pomoć benzinskog agregata.

Međutim, uvođenjem 1,5-litrenog klasičnog hibridnog sklopa Vitara će moći prelaziti nekih pet kilometara na struju u gradskoj vožnji pri brzini do 60 km/h, a uz pažljivije pritiskanje papučice gasa taj doseg u EV modu može biti još nekoliko kilometara više. Uglavnom, novi pogonski sklop sastoji se od 1,5-litrenog benzinca snage 102 pri 6000 “điri”, poznatog iz malog Suzukijeva terenca Jimnyja s okretnim momentom od 138 Nm pri 4400 “điri” i elektromotora snage 24,6 kW, odnosno 33 KS, koji raspolaže s 60 Nm okretnog momenta dobivajući energiju iz litij-ionske baterije od 0,84 kWh.

image
Boždar Vukičević/Cropix

Ukupna je izlazna snaga ovog klasičnog hibrida 85 kW/115 KS, čime je značajno smanjena emisija CO2. Verzija s pogonom na prednje kotače u kombiniranim uvjetima prema WLTP-u troši 5,3-5,4 l/100 km, dok SUV s pogonom na sve kotače u istim uvjetima troši 5,8 l/100 km, što je očito manje od blagog hibrida. Uz stroge propise Euro 6d, s kojima se treba boriti, emisija CO2 iznosi 121 g/km, odnosno 132 g/km. Zbog smještanja baterije u prtljažnik, zapremnina je smanjena s 375 litara/1120 litara na 289 litara/1046 litara.

Prednosti ovog hibridnog pogona su višestruke. SUV može raditi isključivo u EV načinu rada s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem pri malim gradskim brzinama ili parkiranju. Tijekom jakog ubrzanja, elektromotor svojim okretnim momentom pomaže benzinskom motoru. Sustav također rekuperira kinetičku energiju generiranu tijekom kočenja i pohranjuje je u bateriju kao električnu energiju. Automobil dolazi isključivo s automatiziranim 6-stupanjskim mjenjačem. Nema opcije ručnog, dok je Suzukijev Allgrip pogon u spomenuta dva paketa opreme nešto skuplji od prednjeg pogona.

Osnovni paket opreme je Premium (GL+) i uključuje audiosustav s vezom za pametni telefon, automatski klima-uređaj i LED prednja svjetla. Standardna sigurnosna oprema uključuje aktivnu pomoć pri kočenju s podrškom s dvostrukim senzorima, sustav upozorenja na napuštanje traka s intervencijom upravljanja, upozorenje na umor vozača i prepoznavanje prometnih znakova, sustav upozorenja na mrtvi kut, pomoć pri parkiranju i kameru za vožnju unatrag.

image
Boždar Vukičević/Cropix

Što se tiče cijene, Suzuki Vitara 1,5-litreni strong Hybrid skuplji je od inačice s blagim 48-voltnim hibridnim pogonom, čija je početna cijena nekih 150.000 kuna. Za Vitaru s klasičnim hibridnim sustavom, kombinaciju 4-cilindarskog 1,5-litrenog atmosferskog benzinca i elektromotora, ukupne izlazne snage od 115 “konja”, te s paketom opreme Premium, početna je cijena 192.548 kuna.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski + elektromotor
Obujam: 1462 ccm
Snaga: 102 KS pri 6000/min
Okretni moment: 138 Nm pri 4400/min
Snaga elektromotora: 33 KS
Okretni moment: 60 Nm
Ukupna snaga: 115 KS
Mjenjač: automatski, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4175 x 1775 x 1610 mm
Međuosovinski razmak: 2500 mm
Prtljažnik: 289/1046 l
Ubrzanje: 12,7 s
Najveća brzina: 180 km/h
Potrošnja: 4,7/4,8/5,3 l/100 km
Cijena: testni model 192.548 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. listopad 2022 16:52