Auto motoELEKTRIČNA AUTA

Je li razvoj litij-ionskih baterija dosegao vrhunac? Nije, ako pitate znanstvenike koji imaju sjajno otkriće

Piše Mozaik SD
11. ožujka 2024. - 13:29

Je li tehnologija električnih automobila s litij-ionskim baterijama dosegla vrhunac razvoja i treba li ‘kvantni skok‘ u tehnologiji kako bi potpuna automobilska elektrifikacija bila uspješna?

Jer, industrija električnih vozila trenutno stoji pred izazovima dok nastoji istražiti granice mogućeg unapređenja litij-ionskih baterija, čiji je razvoj trenutno u fokusu. Premda automobilska industrija skeptično gleda na znatne napretke u trenutnoj tehnologiji baterija, znanstvena zajednica uvjerena je u suprotno i želi dokazati svoje teze.

U ovom dinamičnom okruženju, proizvođači električnih vozila razmišljaju o budućnosti, razmatrajući koja će tehnologija biti vodeća. Iako su danas u širokoj upotrebi litij-ionske baterije s tekućim elektrolitom, sve su oči uprte u nove smjerove razvoja, uključujući natrij-ionske baterije i litij-ionske baterije s čvrstim elektrolitom (solid-state), koje obećavaju preokret u industriji.

U nedavnom istraživanju objavljenom u prestižnom časopisu Nature, istraživački tim predstavio je revolucionarni elektrolit koji demonstrira izuzetne rezultate u testiranjima. Prema istraživačima, novootkrivena otopina elektrolita mogla bi omogućiti brže punjenje baterija i zadržavanje kapaciteta čak i pri vrlo niskim temperaturama.

Studija je otkrila da upotreba organskih otapala može značajno unaprijediti mobilnost iona unutar baterije, čime se olakšava i ubrzava proces punjenja. Osim toga, ova otapala mogu pomoći u očuvanju kapaciteta baterije čak i u ekstremnim hladnoćama, gdje temperature padaju ispod -80°C.

Ključ ovog otkrića leži u upotrebi fluoroacetonitrila, otapala s relativno malim molekulama u usporedbi s onima koje se obično koriste. Ove molekule formiraju zaštitnu ljusku oko litijevih iona, stvarajući kanale koji omogućuju brzi prolazak iona, što rezultira izvanrednom ionskom vodljivošću četiri puta većom od standardnih baterija.

Ova inovacija nije samo teoretska; testiranja su pokazala da baterije održavaju svoje performanse čak i kada su izložene ekstremnim uvjetima zamrzavanja, obećavajući revoluciju u tehnologiji baterija koja može značajno unaprijediti elektromobilnost i otvoriti nove mogućnosti za industriju električnih vozila.

26. travanj 2024 17:48