StoryEditor
Kazalištebrodska ekskurzija

Bambina ‘isplovila‘ na palubi letećeg klipera; Šestan: Škverska novogradnja slika je hrvatske pameti i ljubavi prema poslu, kao i Bambina

Piše Jakov Kosanović
28. siječnja 2020. - 15:30
Pero Eranović,Tea Požgaj i Dora BogdanovićSaša Burić/HANZA MEDIA

U 90-ak godina postojanja, otkad je prvi put izgovoreno ime splitskog brodogradilišta, njegovi navozi vjerojatno pamte i pjesme i poleta, ali sumnjamo da su ikad bili tako orkestrirani kao prigodom prvog ambijentalnog predstavljanja predstojeće praizvedbe mjuzikla “Bambina”, splitskog HNK.

Cijela ekskurzija glumaca i zborista HNK Split, uključujući autore i intendanta, ukrcala se na famoznu škversku novogradnju 483. Flying Clipper vas doista zabljesne ljepotom već izdaleka, tim prije što sa svojih pet jarbola izvire iz mase okolne ruzine i mora boje olova.

Nitko od prisutnih nije vidio ljepši i skuplji brod s neizvjesnijom budućnošću. Stoga i nije čudno da je odmah po ulasku u salon broda netko spontano zapjevao glazbeni motiv iz Titanika.

Tu nas je dočekao kapetan Dean Knežević, poželjevši dobrodošlicu od 160 metara i sto milijuna eura.

Riječ je preuzeo poduzetni intendant Srećko Šestan, kazavši kako je ovo kultno mjesto grada Splita kroz koje su prošle tisuće i tisuće Splićana, i koje je othranilo pola Splita i okolice.

Šestan je istakao kako mu je drago da smo na remek-djelu hrvatske brodogradnje, “najvećem jedrenjaku na svijetu, koji je spreman za isplovljavanje, i koji će po svim svjetskim morima pronositi dobar glas hrvatske pameti, znanja, stručnosti i ljubavi prema svom poslu.” optimističan je Šestan i dodaje: “I ovaj mjuzikl je nastao iz ljubavi, vratit će nas u 80-e a svi kažu da su one najljepše. Naravno, kad smo 40 godina bili mlađi.”

Emotivan projekt

O tome kako je došlo do mjuzikla kaže kako mu se redatelj Krešo Dolenčić javio s ovim projektom odmah nakon što je bio potvrđen za intendanta. “Odmah mi je bilo jasno da sve to ima ima smisla i da se predivno uklapa u moju koncepciju o tome kako bi HNK u Splitu trebalo biti značajno najprije za sam Split, potom za Dalmaciju i Hrvatsku, a onda i izvan granica.”

Autorska ekipa se zdušno prihvatila posla i tu energiju prenijela na sve ansamble koji sudjeluju u produkciji, a rad je, kaže Šestan, “vrlo intenzivan, jer uz probe imamo i redovni program. Drago mi što se publika od ove sezone vratila u kazalište, ne samo na predstave koje smo napravili od ove godine, nego i na sve naše uspješnice iz prošlih sezona, koje smo zadržali na repertoaru.

I ovaj će projekt doprinijeti afirmaciji našeg kazališta, ali i afirmaciji Splita, splitskog mentaliteta, kulture, a kad je nešto u Splitu, onda je to i univerzalno.” zaključio je splitski intendant najavu valentinovske praizvedbe.

Ravnateljica drame Jelena Bosančić je rekla kako je ovo rijetka prilika jer poslije 30-ak godina ponovo imamo mjuzikl u našem teatru i gradu. “Bambina je jedan poseban, emotivan projekt. Ja sam odrasla na Neninim pjesmama... (I ja sam odrastao na njima, ubacuje se Neno Belan).

Beskrajno se zabavljam radeći na ovome projektu, u produkcijskom smislu kao ravnateljica drame, u kreativnom kao koreografkinja i Krešina suradnica, a on mi je dugogodišnji mentor i prijatelj suradnik. Izuzetno mi je zadovoljstvo što je baš on redatelj ove predstave, a njegova supruga autorica koja je napisala jedan predivan i zanimljiv tekst koji se uklopio u sve Belanove pjesme, baš kao da je Neno zamislio da nekad negdje treba pričati o Bambini kao tankeru u izgradnji.

Poslije dugo vremena Drama i Opera surađuju na jedan predivan način, isprepliću se talenti sa svih strana i predstava će isploviti na najbolji mogući način. Mislim da ćemo svi s predstave otići plešući i pjevajući. S velikim osmjehom na licu, toga nam jako nedostaje.” drži Bosančić.

“Nije ovo predstava koja se sa nostalgijom sjeća nekog drugog vremena, jer će se itekako prepoznati mnoge današnje stvari, koje nas muče, zabavljaju i nasmijavaju.” kaže redatelj Dolenčić. “Mi u Zagrebu pola stoljeća odrastamo na 'Jalti' i mjuziklima Alfija Kabilja, ili na 'Gubec-begu'. Split dugo nije imao mjuzikl, a naravno da je Tijardović stalno na repertoaru.”

Dolenčić objašnjava smisao mjuzikla činjenicom da su 80-e u Splitu izrodile nevjerojatnu količinu senzacionalne glazbe, dodavši kako je Srećko Šestan 5. intendant s kojim je pričao o tome i 1. koji je shvatio da se treba maknuti od 20-ih, jer je došlo neko drugo vrijeme.

“Srećko je pristao gotovo iste sekunde, i tako smo razvili priču oko Đavola, Nene Belana, škvera, Splita, nekog vremena bez kojeg - da ja nisam tu stasao, od svojih prvih velikih opera, mjuzikla, drama, sve sam prvo napravio u Splitu – ne bih zapravo ni znao raditi ovu Bambinu. Neki od ovih divnih ljudi s kojima sad radim nisu se ni rodili kad sam napravio prvi Akvarel, a sa nekima radim stalno, kao sa maestrom Joškom Banovom, recimo.”

Ostvarenje Belanovog sna

Neno Belan kaže kako je ovaj proces ostvarenja njegovog sna započeo Dolenčićevim telefonskim pozivom prošle godine. “Neizmjerno sam sretan jer moj je višedesetljetni san bio da imam mjuzikl na svoju glazbu.

Ovi ljudi će mi to omogućiti a mi vam obećavamo vrhunsku zabavu, punu smijeha i puno odlične glazbe.” obećava Belan i dodaje kako mora spomenuti još jedino kolegu iz benda Olju Dešića, koji radi aranžmane i koji je pjesmama dao sasvim novu dimenziju. “Dok smo se Krešo i ja dogovarali oko mjuzikla – s obzirom da su Đavoli bend koji je 80-ih rekonstruirao muziku i zvuk 50-ih i 60-ih, predložio sam mu da radnja bude u Splitu 60-ih, međutim, on me glatko odbio.

Rekao je da su 80-e bile jače, kad je puno toga lijepoga izašlo. U pravu je, i publika koja će doći u kazalište će biti ona koja je proživila svoju mladost u tim godinama, pa će ih nostalgija vratiti u to vrijeme, a njihova djeca će vidjeti kako su njihovi roditelji provodili svoju mladost.” objašnava Belan.

Na temu mladosti u 80-ima, glumica Andrijana Vicković, koja glumi Marinu, mamu glavne junakinje, rekla je kako je prije 26 godina slomila nogu na probi i nije bila dio Krešinog “Akvarela”, te joj se tek sad ostvarila želja sudjelovati u mjuziklu kojega Dolenčić režira.

“Glumim majku sa Meja koja je izuzetno protiv veze koju njena kćer Marijana započinje s mladim perspektivnim inženjerom brodogradnje, Tončem Šetkom (Pere Eranović) ali koji je s Ravnih njiva. Odrasla sam u Splitu i bila sam srednjoškolka baš u 80-ima, tako da je meni ovo dvostruko ispunjenje. Vraća me u godine kad se na Rivi točno znalo gdje tko stoji, tko ide kojim autobusom i iz koje je škole.”

Dora Bogdanović, studentica 3. godine glume i Tea Požgaj, diplomirana solo pjevačica, koje naizmjence tumače Marijanu Bonačić, maturanticu jezične gimnazije i Pere Eranović za kraj su vrlo uspješno izveli par hitova Đavola - “Bambinu”, “Dok tebe ljubim”, “Ja volim je” - a u pratnji Bambina banda (Neno Belan na gitari i Jelena Bosančić na udaraljkama). Flying Clipper ostao je na svojem vezu, a mjuzikl “Bambina” autobusom je otišao s mjesta radnje. Vratit će se na Valentinovo u splitkom HNK.

#BAMBINA#MJUZIKL BAMBINA

Izdvojeno