StoryEditorOCM
ZagoraPOBUNILI SE REBIĆI

Skandal u Imotskom, mještani su na rubu živaca: ‘Pogledajte nam cestu, auti su nam uništeni, a djeca nam stradavaju!?‘

Piše Josipa Rimac Vlajčić
9. kolovoza 2023. - 11:23

Imotska krajina tijekom proteklih godinu i pol blista sjajem i prašinom velikoga gradilišta.

I niti jednom Imoćaninu nije strana ne baš ugodna činjenica da će se zbog projekta odvodnog i vodoopskrbnog sustava, poznatijeg pod nazivom Aglomeracija, morati naučiti strpljenju i laganom “šaltanju prva-druga” na izrovanoj cesti, ali što je previše, previše je, ako pitate stanovnike prigradskog naselja Rebići.

Mještani su ogorčeni činjenicom da su njihovi putovi odavno raskopani, a da se ni centimetar asfalta nakon godinu i pol nije stavio na dio ceste koji vodi do njihovih kuća. Oluja koja je prije nekoliko dana pogodila i Imotski i napravila dodatni kaos na spornoj prometnici bila je kap koja je prelila čašu tolerancije na obećanja kako će se uskoro sve vratiti u prvobitno stanje.

Projekt Aglomeracije, ukupne vrijednosti od gotovo 40 milijuna eura, koji je počeo u travnju 2022. godine, među građanima je dočekan prilično pozitivno. Znalo se kako će iziskivati vrijeme i nepopularna čekanja, alternativne pravce kretanja, puno prašine i živciranja, pa su stanovnici to strpljivo odrađivali, ali situacije koje su mogle i trebale biti riješene, a nisu, a tiču se, kažu mještani, normalnog svakodnevnog funkcioniranja, pobudile su bunt.

image

Razrovana i nepopravljena prometnica posebno je riskantna za djecu i mlade

Josipa Rimac Vlajčić

Stanovnici Rebića najavili su angažiranje odvjetnika, prosvjed i blokiranje jedne od glavnih prometnica koja iz grada vodi prema Hercegovini, a ujedno i njihovu zaselku, ako se do blagdana Velike Gospe ne sanira put kojim svakodnevno prometuju do svojih domova. Mještanin Željko Rebić posebno je revoltiran činjenicom da se u mjestu nije sanirala cesta, iako se na drugim mjestima, gdje su radovi počeli puno kasnije, kočoperi novi asfalt:

- Na našoj cesti su započeli prvi radovi, projekt je krenuo u Rebićima, na nama su se učili. I postavili su cijevi i završili sve što treba vezano uz grube radove i onda pokupili strojeve i ljude i - otišli.

Nama su ostavili potpuno nefunkcionalnu cestu i nemogućnost normalne vožnje. Razbili smo auta, a jedno dijete je upalo u duboku razrovanu rupu na mjestu gdje bi trebala biti cesta i slomilo ruku. Imali smo strpljenja, ali sada su neki dijelovi grada na kojima su radovi počeli kasnije od naših već vraćeni u prvobitno stanje, a u nas i dalje katastrofa. Angažirali smo odvjetnika i nećemo popustiti.

Nije ovo prvi put da se Rebići žale. Osjećaju se, kako kažu, kao građani drugog reda, a ne stanovnici Imotskog:

- Da je ovakva situacija u bilo kojem drugom gradu, na terenu bi bile sve moguće inspekcije i situacija bi se pod pritiskom građana i službi odmah riješila. Prošle godine su nam, nakon radova, asfaltirali drugu cestu u mjestu, koja nam je isto bitna i tu su nas zakinuli za širinu puta, dio asfalta.

Iako je prvotna cesta bila široka pet metara, nakon novog asfaltiranja jedva je dosegla tri i pol metra širine. Gradonačelnik Ivan Budalić je obećao kako će se taj ostatak nadomjestiti i platiti iz proračuna, ali od tada opet nitko ništa! - navode naši sugovornici.

image
Josipa Rimac Vlajčić

A spona koja bi trebala štititi investitora, u ovom slučaju, neizravno građane, jest građevinski nadzor. Kontaktirali smo splitsku tvrtku koja je nadležna za nadgledanje radova na ovom području, konkretno, inženjera Stipu Lovrića:

- Ne mogu vam reći kada će se asfaltirati sporna cesta jer to ovisi o izvođaču radova, njih zovite. Pritisci su veliki, svakodnevni, a mi se stvarno trudimo maksimalno odraditi svoj posao. Ali, roka za asfaltiranje ustvari nema, to ide po dionicima, ali krenulo je, bit će…

Što se tiče tvrdnje mještana da su radovi prvi započeli baš kod njih, nije baš tako, prvi su bili negdje oko crkve svetog Josipa, ali Rebići su prvi dobili asfalt na drugoj cesti oko koje su se isto bunili da nije širina asfalta kakva je bila. A mi iz objektivnih razloga nekad ne možemo sve vratiti identično, ovdje konkretno zbog plitko položenih telefonskih kabela, ali vjerujte da nam je u interesu napraviti sve korektno. A tu im je i Grad obećao nešto pomoći, nadoknaditi, nije do nas…

Glavni inženjer na gradilištu Stipe Topić, predstavnik zajednice triju tvrtki, u telefonskom razgovoru rekao nam je kako situacija nije baš jednostavna:

- Da bismo napravili posao, u ovom slučaju konkretno asfalt, moramo imati osigurana sredstva. E sad, iz projekta su osigurana sredstva samo za dio koji je iskopan i na koji su postavljene cijevi, za drugi dio ceste na kojem nisu obavljani građevinski radovi nema osiguranog novca, a iz Rebića od nas traže da asfaltiramo sve, cijelom širinom.

Na teren su trebali izići predstavnici Grada jer je to lokalna cesta, kao i predstavnici “Vodovoda Imotske krajine” pa ako će se naći dodatni novac, mi ćemo asfaltirati. To se čeka. Ovako ne možemo ništa, osim asfaltirati dio iskopa na kojem su bili radovi, ali mještani kažu da to ne žele na taj način.

Premda lokalna vlast nije investitor Aglomeracije, ipak je nadležna za sporne ceste i uključena je u projekt. Gradonačelnik Budalić (HDZ) ne vidi odgovornost Grada u kašnjenju radova u Rebićima:

image
Josipa Rimac Vlajčić

- Grad je potpisao ugovor kojim se obvezao platiti razliku novca kojim će se ceste urediti i postati funkcionalne, a za što nije osiguran novac iz projekta. I pri tome stojimo. Nama je u interesu da imamo kvalitetnu infrastrukturu i ceste, financije su riješene, pravni okvir je napravljen i na Gradu je da osigura tu razliku novca koju EU ne daje i tu nema ništa sporno.

Na raspolaganju smo i pratimo projekt koliko je moguće u našim okvirima, ali do izvođača je dinamika radova. Što se tiče naše pozicije, tu nema problema. Prošli tjedan sam s izvođačem obišao sporno gradilište i istina je, radovi su završeni, asfalt može biti postavljen, Grad će platiti razliku, ne znam što se čeka?

“Vodovod” je potpisnik ugovora s izvođačem, na njima je da prate i rješavaju, a novac za dodatnu sanaciju i asfalt koji nije u sklopu Aglomeracije smo osigurali i financirat ćemo, tu nema problema - ponavlja Budalić.

I za kraj, razgovarali smo i s Mirelom Jukić, novom direktoricom “Vodovoda Imotske krajine”.

- Cesta će biti asfaltirana, riješena, radi se na tome. Upravo smo obišli gradilište i situacija je stvarno ozbiljna, pogotovo nakon posljednjeg nevremena, cesta je u užasnom stanju. Odmah smo prionuli na posao i sanira se dio koji je u ovom trenutku najpotrebniji, rješava se jalovina i naneseni pijesak te će se tamponirati put.

Što se tiče ceste i širine asfalta, s gradonačelnikom je sve dogovoreno – tri metra su osigurana iz projekta, ostatak plaća Grad. Po dinamičkom planu, asfaltiranje će ići u rujnu - tvrdi Jukić.

A Rebići, strpljenje i obećanja odavno nisu na istim relacijama. Nije im, kako ističu, važno tko je kriv i zašto su telefoni glavnih aktera ove građevinske priče do sada bili pokvareni. Neka se oni dogovore između sebe što će, tko će i kako će, njima je samo važno da do svoje kuće mogu asfaltiranim putem “ko sav normalan svit”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 13:18