
Liječnica obiteljske medicine na Korčuli je 0 do 24 dostupna svim pacijentima - putem aplikacije. U pitanju je nedavno lansirani i unikatni projekt preko kojeg liječnici i pacijentom mogu komunicirati videopozivom uz minimalnu naknadu. Ovim načinom tehnologija uskače tamo gdje fali ljudstva, ali i infrastrukture.
"Zovu pacijenti za neke dermatološke promjene. Bile su vodene kozice, tu smo isto gledali promjene na djetetu. Majka je snimila dijete i htjela je saznati je li riječ o vodenim kozicama ili ne. Imali smo i jednog pacijenta koji je jako želio znati u kakvom je stanju grlo", objasnila je za RTL voditeljica medicinskog tima DOCT aplikacije Lea Bošnjak. "Ako primimo neki poziv, za koji procijenimo da je hitan i zahtjeva Hitnu medicinsku pomoć, za takvog pacijenta i mi ćemo sami nazvati Hitnu pomoć ili njega samoga uputiti istome."
Pacijenti putem mobitela mogu upisati svoje osnovne podatke i tako dobiju svoj karton. Tim sačinjava 50-ak liječnika obiteljske medicine, a krajem mjeseca bi se taj broj trebao povećati; i to prvo pedijatrima.
Pretplata "po glavi" je šest eura mjesečno, a ona obiteljska 12.
"Vidjeli smo da zbog velikog pritiska na Hitne pomoći i na liječnike obiteljske medicine, da se jako dugo čeka na hitnim prijemima, pa i po šest sati. Zato smo odlučili svima u potrebi donirati jedan besplatan poziv", rekao je direktor tvrtke i autor aplikacije Alen Pecirep.
"Zgodno, zgodno. U današnje vrijeme treba prihvatiti sve nove tehnologije i mogućnosti koje su nam na raspolaganju", govori Lidija iz Zagreba, dok njena sugrađanka Barbara upozorava: "Ne javljaju se, ali ako ste jako uporni konačno nakon šest ili sedam puta će te ih dobiti."
Liječnica s kojom je RTL popričao je istaknula da je važno dobro poznavati svog pacijenta.
"To je sigurno na neki način pomoć u dislociranim uvjetima, tamo gdje nije toliko dostupna zdravstvena zaštita, pogotovo na otocima i ruralnim sredinama. Međutim, ništa ne može zamijeniti direktan kontakt sa svojim izabranim liječnikom", kazala je liječnica obiteljske medicine Davorka Došen Mrak.
Inače, zbog nejavljanja ne telefon u jeku korone pokrenut je mail zovem.doktora@hzzo.hr. Od kraja studenog 2020. godine do kraja prošle godine pristiglo je skoro 4.000 pritužbi. No samo 36 posto njih je bilo valjano tj. sadržavali su podatke.
"Javljamo se koliko je to moguće. Podsjetiti ću da smo ugovornom obvezom s HZZO-om obavezni javljati se 60 minuta na telefon, iako se javljamo tijekom cijelog radnog vremena pa i izvan radnog vremena", potvrdila je Došen Mrak.