StoryEditorOCM
DalmacijaJoš bliže gradu

Omiška vlast odgovara na gradska šuškanja: Izgradit ćemo novi kolodvor i još dobro zaraditi

Piše PSD.
1. veljače 2016. - 17:35

Ima tri godine i pet natječaja, na koje se nitko nije javio, da Grad Omiš, i bivša i aktualna vlast, prodaje gradski autobusni kolodvor na području Ribnjaka, pa je nova konstelacija snaga u Gradu odlučila – izmjestiti ga i prodati zemljište bez postojeće zgrade.

Odluka je donesena na zadnjoj, 13. sjednici Gradskog vijeća (28. siječnja), na kojoj je devet vijećnika bilo za prodaju, četvero protiv te dvoje suzdržano (od 17 vijećnika, 15 je bilo prisutnih). No, ni najnovijom odlukom nije se smirila bura podno kule Mirabela.

Nije zabonacalo na ušću Cetine, jer građanima i nadalje nije jasno zašto se sada prodaje "čisto" zemljište, bez poprilično derutne zgrade kolodvora, i znači li to da će Omiš, kao turistička destinacija, grad s tridesetak mjesnih odbora u svojem zaleđu, ostati bez – kolodvora.

'Grad je samo gubio...'

– Ni slučajno! Novi kolodvor gradimo tridesetak metara istočnije od postojećeg, znači bliže centru grada. Osim nove zgrade, jer postojeća je u poprilično lošem stanju, i nadalje ćemo imati četiri perona za autobuse, sa svim popratnim sadržajima: dio za prodaju karata, sanitarni čvor, ugostiteljski prostor... – iznio nam je dr. Zvonko Močić, predsjednik Gradskog vijeća koje je na sjednici izglasalo prodaju zemljišta na kojemu se danas nalazi autobusni kolodvor, objašnjavajući:

– Radi se o č.z. 3018/40 k.o. Duće, označene brojem 2 u UPU-u Ribnjak. Na pet natječaja kojima se prodavala čestica i kolodvor koji ima 170,89 četvornih metara poslovnih prostora, te 530 kvadrata natkrivenog prostora, sve na površini od 4000 kvadrata, nitko se nije ni javio. Spuštali smo cijenu i zadnja je bila 11,5 milijuna kuna, na natječaju od prije godinu dana.

Zemljište je bilo bez svrhe, kolodvor nije imao smisla, jer ne možemo vezati prijevoznike da se njime i koriste. Iskrcaj i ukrcaj putnika obavljali su na autobusnim stajalištima na glavnoj cesti, a Grad, kao vlasnik i zemlje i kolodvora, imao je samo trošak održavanja.

Ni najamnina od prostora nije pokrivala troškove, a autobusni kolodvor pretvorio se u besplatno parkiralište za sva vozila, osim autobusa. Naravno, ne možemo ni naplaćivati parkiranje jer po zakonu to nije parkirna zona. I tako imamo gradsku nekretninu koja nema svrhe, nego samo donosi trošak.

U nastojanju aktiviranja vrijedne nekretnine izmijenjen je Prostorni plan i odlučeno je da će se čestica od 4000 kvadrata prodati bez kolodvora. Naravno, po višoj cijeni, i to početnoj od 15.180.000 kuna!

Odmah je dobiveno pismo namjere od tvrtke "Studenac", a navodi se zainteresiranost i drugih trgovačkih lanaca, kao što su "Tommy", "Lidl"...

Juričić skeptičan

– A mi ćemo ostati bez kolodvora i vrijednoga gradskog zemljišta. Vjerujte mi, novi kolodvor se neće izgraditi – sa sumnjom nam iznosi gradski vijećnik HSS-a Milivoj Juričić, koji je među onima koji su glasali protiv prodaje ove čestice.

– Prvo, Omiš nije samo uže područje grada, treba misliti i na građane koji putuju iz zaleđa i koji ovise o kolodvoru. Dobro je što će novi kolodvor biti tridesetak metara bliže centru, no tko nam garantira da će se i izgraditi? Je li novac za to osiguran i zašto rušimo stari, zar ga ne možemo sanirati? – zatrpao je i nas pitanjima vijećnik Juričić, sve ono što je već pitao i na Gradskom vijeću, pa nam je opet odgovorio predsjednik Vijeća dr. Močić.

– U natječaju, koji će u najskorijem roku biti i objavljen, stoji kako prodajemo praznu česticu od 4000 kvadrata kojoj je Prostornim planom dopuštena gradnja prizemlja plus četiri kata, znači maksimalne visine 20 metara, i to poslovno-stambena zgrada.

Najniža je cijena 15,18 milijuna kuna, a prodaja će biti usmenim putem, tko da više, pa ne sumnjamo i u veći prihod za Grad. Zainteresirani moraju položiti jamčevinu od 1,5 milijuna kuna, te kupac mora cijeli iznos od prodaje nekretnine u roku od 15 dana uplatiti na račun Grada – iznosi brojčane podatke dr. Močić, objašnjavajući kako je novac od prodaje gradskog zemljišta uvijek strogo namjenski, pa će po sadašnjoj kalkulaciji od minimalno zarađenih 15 milijuna kuna pokrenuti brojne druge gradske projekte.

– Prvo, riješila bi se vodovodna mreža u zaleđu, pa bi se okončali radovi na sportskoj dvorani, cesta u Priku, završila bi se dva vrtića – u Ribnjaku i u Kučićima, nasula bi se plaža uoči sezone... Mnogo toga ćemo moći realizirati dobivenim novcem od prodaje zemljišta koje, moramo svi priznati, sada leži neiskorišteno.

Odustali od kampa

A što će biti s kolodvorom, za koji je prva priča bila kako će biti izgrađen na području kampa, gdje su odmah reagirali i predsjednici mjesnih odbora iz omiškog zaleđa?

– Odustalo se od te lokacije jer je dalje od sadašnjeg i novoplaniranog kolodvora. Pazili smo na sve, pa imamo i privremeno rješenje ako kolodvor ne bude gotov, i to na dijelu velikog parkirališta uz most – govori nadalje dr. Močić, te objašnjava:

– Znači, kolodvor se neće graditi u kampu, nego istočno od sadašnjega, na zemljištu točno preko puta policijske zgrade. To je gradska parcela od 1500 kvadrata s potrebnom dokumentacijom i infrastrukturom, a prema prvim procjenama, cijena gradnje je oko 700.000 kuna, a dovoljno je oko 700 kvadrata za potrebe kolodvora.

Ostaje nam još prostora i za dodatne gradske sadržaje. Gradnja kolodvora predviđena je u roku od dva mjeseca. Imat ćemo i novi kolodvor, te dovoljno novca za daljnja ulaganje u grad.

Dr. Močić navodi kako je važna i izgrađenost na gradskim parcelama, što osigurava komunalni doprinos, a zatim i redovitu komunalnu naknadu, te nova zapošljavanja, pa poreze, prireze i ina davanja važna za opstojnost grada i potrebnog novca za ulaganje.

U sve to i nadalje ne vjeruje vijećnik Juričić, te tu odluku ne prihvaća, jer, tvrdi, "nije opravdana ni financijski, ni tehnički ni urbano".

– Ruše jedno, da bi tridesetak metara dalje, preko potoka, gradili isto! Strah me je da će Omiš ostati bez autobusnoga kolodvora – ne miri se Juričić, smatrajući da je rekonstrukcija postojećega kolodvora bolje i jeftinije rješenje za gradsku blagajnu, a da na lokaciji na kojoj bi se gradio novi kolodvor izgrade dom zdravlja, koji je također potreban Omišanima.

Hoće li prodaja i aktivacija jednoga gradskog zemljišta na kraju zadovoljiti sve strane, vidjet ćemo...

SANDRA BARČOT
Foto: Nikola Vilić / EPH

Stipe Bilić: Ovo je dobro za sve nas

Od omiških 37 mjesnih odbora većina je u zaleđu, te su stanovnici osuđeni na javni prijevoz i autobusni kolodvor, pa su, nakon prve informacije kako će se kolodvor graditi u kampu, kilometar dalje od centra grada, predsjednici mjesnih odbora uputili Gradu peticiju protiv takvog rješenja. Nakon nove odluke da kolodvor ipak bude čak bliže od sadašnjega tridesetak metara, mjesni čelnici koje smo kontaktirali ne kriju zadovoljstvo.

– Lokacija u kampu bila je daleko, pogotovo za starije sugrađane. Ovo je puno bolje, još samo da se novi kolodvor i izgradi – kaže nam Anđelko Roguljić, predsjednik Mjesnoga odbora Putišići, što potvrđuje i Stipe Bilić, čelnik Mjesnoga odbora Dolac Donji:

– Nismo željeli kolodvor u kampu, no ova nova lokacija dobra je za sve nas.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. travanj 2024 17:35