StoryEditor
ObalaCRNO PRED OČIMA

Nakon izgradnje spoja s magistralom, makarska Zrinsko-frankopanska ulica postala je opasna za stanare: Grad će reagirati tek onda kada netko od nas pogine na cesti!

28. lipnja 2022. - 22:24

Sredinom veljače ove godine započeli su radovi na izgradnji spoja Zrinsko-frankopanske ulice na makarskom Dugišu s magistralom s time da su Hrvatske ceste bile investitor, a vrijednost radova na rekonstrukciji križanja iznosila je 3,1 milijun kuna, dok je izvođač bio splitski "Lavčević".

I tako je prije otprilike dva tjedna sagrađen spoj ceste na Dugišu s magistralom, međutim, tek tada su nastali problemi jer stanari šest zgrada na Dugišu na kojem je promet pojačan, sada iz svojih zgrada direktno izlaze na prometnu cestu, a da im nije sagrađen nogostup i na cestu nisu postavljeni uspornici, te nema nikakvih prometnih znakova kojima bi se ukazalo na ograničenje brzine vožnje.

image

Nogostup na spoju Zrinsko-frankopanske i magistrale koji vodi u ništa

Ivo Ravlić/Cropix
image

Slika dovoljno govori

Ivo Ravlić/Cropix

Strah od poplava

Osim toga, na magistrali je sagrađen nogostup koji vodi direktno u provaliju, čiji je dio izbetoniran prema zgradama tako da se za vrijeme kiša sva oborinska voda direktno slijeva do zgrada i na automobile. Stanari su ljuti i uplašeni jer je ​​Zrinsko-frankopanska ​dvosmjerna ulica​ postala toliko prometna da njome voze i kamioni i autobusi i automobili, pa strahuju za svoje i živote svoje djece jer, opet ponavljamo, čim iziđu iz zgrada, ne kroče na nogostup, već ih dočeka – cesta. Tako su se stanari okupili i ispričali nam svoje jade koje svakodnevno proživljavaju na Dugišu, te vele da su se zbog ovog problema u par navrata obraćali Gradu i makarskom gradonačelniku Zoranu Paunoviću, ali nikakvog odgovora nisu dobili.

Kako nam kaže Saška Božić, predstavnica stanara jedne od zgrada, ulica je uvijek bila dvosmjerna, ali tada promet nije bio ovako frenkventan jer nije bilo izlaza na magistralu.

image

Predstavnica stanara Saška Božić na kraju nogostupa gdje se slijevaju oborinske vode

Ivo Ravlić/Cropix

– Problem su nam i oborinske vode koje se slijevaju s magistrale pored zgrada, i to u slapovima. U cijeloj ulici doslovno bude poplava čim padne malo kiše.

Najveći problem nam je što ulica nije rekonstruirana, nemamo nogostupa niti uspornike i to je ono što mi stanovnici Zrinsko-frankopanske i Breljanske ulice tražimo, te da se ispred naših zgrada na cesti smanji brzina vožnje, jer kada izlazimo iz zgrada uopće ne vidimo automobil koji dolazi s magistrale.

Naša djeca se nemaju gdje igrati niti mogu mirno izići iz zgrade i očito je da će Grad nešto poduzeti kada se, ne daj Bože, dogodi tragedija – govori Božić, te dodaje da je obećanje bivšega gradonačelnika Jure Brkana, za čijeg je mandata i izrađen projekt izlaza na magistralu, bilo rekonstrukcija Zrinsko-frankopanske i Breljanske ulice.

Kako Božić ističe, sadašnji gradonačelnik Paunović ih ignorira i ne želi uopće doći i vidjeti kakvo je stanje u njihovoj ulici, mada su mu se obraćali u više navrata.

Nepropisno skretanje

– Paunoviću smo svi mi predstavnici zgrada slali mailove, ali nikada nismo dobili odgovor ni na jedan. Mailovi su poslani na Hrvatske ceste i građevinsku inspekciju – navodi Božić.

Prema riječima Alena Radomiljca, najveći krivac je nadzor radova koji nije smio pustiti cestu s magistrale u promet. Isto nam je rekao i stanar Predrag Pletikapa.

– Ulica nema trotoara, žene s kolicima hodaju preko ceste jer su u jednoj traci uglavnom uvijek parkirani automobili, i samo je pitanje dana kada će nekoga pregaziti automobil, kombi, kamion ili autobus – upozorava Pletikapa.

image

Predrag Pletikapa: Pitanje je dana kada će se dogoditi nesreća

Ivo Ravlić/Cropix
image

Alen Radomiljac: Najveći krivac je nadzor radova

Ivo Ravlić/Cropix

– Ovo je postala luda kuća. Pred zgradom nam se u oba smjera voze i kamioni i autobusi i automobili i doista je stanje jako opasno. Onoga tko je to dozvolio, treba ovdje zavezati nek' dežura non-stop. Krivine su opasne i djeca se nekada znaju zaletjeti biciklom, nemaju je kada savladati i eto ti tragedije – ističe Stanko Rašić.

Stanara Darka Vlatkovića umalo nije pregazio automobil, što nam je i sam potvrdio.

– Nepropisno se skreće iz smjera Dugiša prema Splitu, kao i iz smjera Dubrovnika prema Dugišu, i tu nastane problem jer ne očekujete auto, i zato treba napraviti barijeru da se fizički ne može skrenuti, a ne da se ostavlja na volju svakome raditi prekršaje. Mene umalo nije pregazio automobil koji je nepropisno skrenuo iz smjera Dubrovnika prema Dugišu, a tu se ne smije skrenuti – rekao nam je Vlatković.

'Mi lijepo planirali'

Je li u proračunu bila planirana gradnja nogostupa u Zrinsko-frankopanskoj kao i postavljanje uspornika, prometnih znakova kao i sređivanje oborinskih voda, upitali smo bivšega gradonačelnika Juru Brkana.

Kako kaže, za vrijeme njegove vlasti, za susjednu Baškovošku ulicu bilo je planirano pola milijuna kuna, izgradnja obostranog nogostupa i rješavanje oborinskih voda, a tri milijuna kuna su bila planirana za kompletnu rekonstrukciju Zrinsko-frankopanske ulice koja bi također uključivala nogostup, uspornike i odvod oborinskih voda.

– Sve smo mi to lijepo planirali, ali sadašnji gradonačelnik sve je stavke izbacio iz proračuna – kazao je Brkan.

Je li obišao Zrinsko-frankopansku i je li upoznat s problemima nastalima nakon izgradnje spoja s magistralom, upitali smo gradonačelnika Zorana Paunovića koji navodi da su mu novinari prvi glas o ikakvim problemima na Dugišu.

– Ovo mi je prva vijest o problemima stanara Zrinsko-frankopanske, mogli su se javiti meni, a ne novinarima – kazao je Paunović, kojem smo rekli kako su mu stanari slali mailove, ali, kako kažu, nikada na njih nije odgovorio.

– Nisam zaprimio nijedan mail vezan za Zrinsko-frankopansku, ali o svemu ću obavijestiti Odbor za promet čiji će članovi izići na teren i izvidjeti situaciju, pa ćemo što prije pokušati otkloniti sve nedostatke – kazao je Paunović.

 

BROJKE SAMO NA PAPIRU?

Izgradnja križanja koštala 3,1 milijun kuna, Grad nije dao ni lipe

Za vrijeme mandata gradonačelnika Jure Brkana, Grad je osmislio projekt spoja Zrinsko-frankopanske ulice na Dugišu s magistralom preko puta "Kingtradea" i "Apfela" za koji je izradio projektnu dokumentaciju i ishodio lokacijsku dozvolu te dobio suglasnosti svih javnopravnih tijela i punomoć Hrvatskih cesta, a kojim bi se trebao rasteretiti promet na raskrižju Volicija, gradskoj rivi i prema Autobusnom kolodvoru.

U proračunu za 2020. godinu za izgradnju križanja Zrinsko-frankopanske ulice sa D8 planirano je 2,5 milijuna kuna, za izgradnju i rekonstrukciju ulica na predjelu Dugiš planirano je 200 tisuća kuna, a za ulice na Dugišu planirano je izdvojiti 150 tisuća kuna.

U proračun za 2022. godinu za vrijeme mandata aktualnoga gradonačelnika Zorana Paunovića, za izgradnju križanja Zrinsko-frankopanske sa D8, planirano je 450 tisuća kuna, za izgradnja nastavka Zrinsko-frankopanske do Ulice Stjepana Ivičevića planirano je 150 tisuća kuna, a za izgradnju i rekonstrukciju ulica na Dugišu 200 tisuća kuna.

Međutim, Grad, prema riječima gradonačelnika Paunovića, za gradnju spoja na D8 nije izdvojio ni lipe, novac su dale Hrvatske ceste i to 3,1 milijun kuna.

– Investitor su bile Hrvatske ceste, a Grad je samo izlobirao za gradnju i tako nismo potrošili ništa – kazao je Paunović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. kolovoz 2022 14:51