StoryEditorOCM
Dalmacijazlatni volan

Kamiondžija od formata: 'Kamioni su mi i posao i strast, još u djetinjstvu sam ih satima gledao sa zidića'

3. ožujka 2017. - 23:08
marijan_zec2-140217

Godinama radim, trudim se, tako da neko priznanje, Bože moj, svima godi – rekao nam je simpatični 36-godišnji Marijan Zec, Imoćanin sa splitskom adresom, kojega je Cemex proglasio najboljim vozačem u 2016. godini. I to u jakoj konkurenciji od 150 vozača kamiona za prijevoz cementa, betona i agregata ugovornih prijevoznika.

Vozeći na siguran način, lani je prešao oko 20.000 kilometara i pritom prevezao 5000 kubika betona.

– Nije isto kad godinama radiš, trudiš se da postigneš nešto, pa to niko ne primijeti. Čovjek jednostavno dobije osjećaj da ga se izrabljuje – obrazlaže i dodaje:

– Ovako, kad ti neko kaže "Okej, postiga si to", drukčiji je to, jednostavno lijep osjećaj. Nema tu koristi.
Zanima nas i što je zapravo nagrada, pa doznajemo: pehar, zimska zaštitna jakna na kojoj piše "najbolji vozač" i boca maslinova ulja Lintar, koje proizvode Cemexovi zadrugari.

Nešto za uspomenu, nešto za gušt, primjećujemo.

– Pehar ostaje u vitrini za uspomenu, jakna ostaje u ormaru da mogu reć svojoj djeci pa onda unucima: trudi se, radi, budi uporan, radi ono što voliš i vratit će ti se. Jel vidiš, da ne bi mislio da otac, da did laže, da priča gluposti, evo dođi vidit – s osmijehom će Marijan.

Marijan živi u Splitu sa suprugom Ivanom Rudež i roditelji su troje djece.

– Ponosna sam što je Marijan ostvario svoj cilj u životu – odgovara Ivana na naš upit dok strpljivo čeka da razgovor privedemo kraju.

A Marijan dodaje da mu je podrška u svemu, i kad je teško i kad se puno radi, kad je umoran i nervozan.

Naš sugovornik, zaposlenik tvrtke "Vedran Cigić", radi na prijevozu betona oko 17 godina. Ranije je vozio hladnjače. Prijevoz betona specifičan je u odnosu na druga vozila. Bubanj, naravno, nije fiksiran i brzina se prilagođava teretu.
Morate više paziti u vožnji od drugih sudionika u prometu? – pitamo.

– Svakako.

Teže je voziti mikser od drugih kamiona?

– Pa, kako se uzme – odgovara. – Ako to voliš radit, onda voliš i pazit na to, prilagođavat se.

Bude li, s obzirom na teret, opasnih situacija na cesti?

– U takve situacije ne dolazimo jer Cemex se svojom zaštitom na radu brine za naše zdravlje, za strojeve, za posa, za sve – veli zadovoljno naš sugovornik i potanko obrazlaže:

– Ako nešto ne mogu odradit na sto posto siguran način, ja kažem: "Mogu odradit, al to nije sigurno" i automatski se prekida cijeli proces. Cemex na tome inzistira. Može eventualno izić na teren neko iz zaštite na radu iz Cemexa i vidit, uvjerit se. Ali ako postoji iti malo opasnosti, prekida se cijeli proces i neće se odradit i to je završena priča. Ide se dalje s drugim poslovima koji su sigurni.

Stoga su riječi zahvale Cemexu na priznanju, prije svih, upućene službi zaštite na radu.

Slobodnog vremena je malo, jasno nam je, ali nas zanima kako ga Marijan provodi, izuzimajući druženje s obitelji, dakako.

– Druženjem s kaučem – s osmijehom će Marijan.

– Ko zna šta bi reka da Ivana nije tu. Kad je tu, moram reć istinu – šali se na svoj račun.

– Sportom se ne bavim, a što se tiče hobija, opet su to kamioni – odgovor je na naš upit o hobiju.

– Od malih nogu to volim – prisjeća se.

– Kad sam išao u osnovnu školu, svi bi išli iz škole na autobusnu stanicu, došla bi 60-ica, svi bi išli kući, a ja bi osta na zidiću i još satima gleda kako kamioni prolaze. Živim na Barutani i tada tamo nije bilo škole, već na Mertojaku.

Znalo mi se dogodit da mi i knjige ostanu. Dođu svi kući iz škole, onda bi mater poluđivala, a ja bi reka: "Pobiga mi autobus." "Jesi opet sidio na zidiću i gleda kamione?", govorila je, a ja bi odgovara: "Nisam." Šta ću – ispričao nam je svoje dogodovštine.

Lijepo je kad ostvariš snove i postigneš uspjeh u onome što radiš.

– Od malih sam nogu zna šta želim, to sam ostvario, jer kad radiš posa koji voliš, onda imaš velike predispozicije da budeš dobar u tome – poruka je našeg sugovornika.
 

'Vedran Cigić'

– Zadovoljan sam suradnjom s Cemexom, a i radom svojih zaposlenika – kaže nam Vedran Cigić iz Žrnovnice, vlasnik istoimenog obrta za prijevoz i usluge.

– Marijan je drugi moj vozač koji je nagrađen. Za 2014. najboljim je proglašen Stipo Marušić iz Solina – ističe s ponosom.

Sve za sigurnost: kamere, GPS...

– Svaki naš kamion u svojem prednjem dijelu ima retrovizor kako bi se pokrio mrtvi kut, koji vozač ne vidi iz kabine – podsjeća Fabjan Ruščić, voditelj odjela zaštite na radu u Cemexu Hrvatska. – Svi kamioni imaju i "rikverc sirenu". Uz to, na desnoj strani kamiona nalazi se tablica s natpisom "zabrana pretjecanja za bicikliste i motocikliste" jer pri pretjecanju ulaze u mrtvi kut kamionu.

Na mikserima je postavljeno i rotirajuće svjetlo. Na mikseru kakav vozi Marijan postavljene su i dvije kamere: jedna za vožnju unatrag, a na desnoj strani poviše vrata opet za pokrivanje mrtvog kuta. GPS uređajem prati se brzina vožnje. Ne radi eventualnog kažnjavanja zbog brze vožnje, nego želimo kod vozača stvoriti osjećaj "netko se brine o tome da ne vozim brzo" – kaže Ruščić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 09:09