StoryEditorOCM
ArhivaTEST SD

Provozali smo novi, tehnički napucani Volkswagen Touran

Piše PSD.
15. prosinca 2015. - 18:58
Monovolumen Touran u novom generacijskom izdanju izgleda puno svježije od prethodnika, ali po ustaljenoj Volkswagenovoj tradiciji momčad koja pobjeđuje, ne mijenja se. Naime, novi Touran ne djeluje kao potpuno novi model, tako da se čovjek može lako prevariti i pomisliti da se radi o malo jačem redizajnu. Doduše, to nije ni čudno jer je možda najveća vizualna razlika u odnosu na prethodnika vidi na svjetlima, tako da su Nijemci još jednom zaigrali na sigurnu, dobitnu kombinaciju.

Međutim, nije sve isto jer je Touran u novom izdanju napravljen na univerzalnoj platformi MQB koja se u zadnje tri godine koristi u velikom dijelu modela VW koncerna. Zahvaljujući u dobroj mjeri univerzalnoj platformi Monovolumen je porastao po pitanju dimenzija, ali je istovremeno i izgubio nešto na kilaži. Manjak kilograma vjerojatno dolazi više do izražaja kod modela sa slabijom opremom i agregatima, što nije bio slučaj kod našeg testnog primjerka koji je bio opremljen snažnijim od dva ponuđena turbodizelaša i podužom listom serijske opreme pojačane sa doplatnim opcijama.



Međuosovinski razmak koji je sada duži 11 centimetara i te kako se osjeti u unutrašnjosti ovog MPV-a, naročito u drugom redu sjedala. Touran u drugom redu nudi tri zasebna sjedala s prostorom koji će zadovoljiti potrebe putnika i na dužim putovanjima. Treći red dolazi uz doplatu i nudi dva zasebna sjedala. Premda se njihova udobnost ne može mjeriti s ostatkom ponude prostora u unutrašnjosti, činjenica je da je pristup do njih, zahvaljujući većim vratima, ipak nešto lakši nego prije. S obzirom da će se stražnji dio ovog Monovolumena više koristiti kao prtljažnik, u konfiguraciji s pet sjedala prtljažni prostor ima obujam od 743 litre. Preklapanjem drugog reda sjedala, koji se uklapaju u ravnu podnicu i čije je obaranje vrlo jednostavno, dobiva se 1980 litara prtljažnika.



Preglednost na sve strane je vrlo dobra zahvaljujući velikim staklenim površinama, dok bi dimenzije vanjskih retrovizora možda trebale biti malo veće. Međutim, retrovizori su veličinom i oblikom prilagođeni zahtjevima aerodinamike. Pri parkiranju dobro dođu senzori, kao i kamera za vožnju unatrag čija se slika projicira na središnjem zaslonu odlične preglednosti. Općenito, materijali korišteni u unutrašnjosti i na pogled i na dodir djeluju vrlo ugodno, a u praksi pokazuju da su istodobno i vrlo robusni, te imuni na svaku škripu i cvrčke.

Testni model bio je opremljen 2.0-litrenim TDI turbodizelašem sa 150 KS i s okretnim momentom od 340 Nm raspoloživim između 1750 i 4000 „điri“. Radi se o vrlo tihom i uglađenom turbodizelašu koji je i prilično štedljiv, bez obziru na 150 konjskih snaga. Uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem koji je precizan i dobro odmjeren. Poseban naglasak stavljen je na zvučnu izolaciju tako da Touran učinkovito neutralizira buku, bilo onu od vjetra ili kotrljanja guma. S ovim agregatom Touran težak 1,6 tonu ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde, te postiže maksimalnu brzinu od 208 km/h. Prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima mu je 4,4 l/100 km, ali mi smo se zadržali na 6,2 l/100 km.

Touran je prema očekivanju ziheraški osvježen po pitanju izgleda, tehnički dotjeran do krajnjih granica, vrlo solidne izvedbe i nadasve udoban i bogato opremljen. S paketom opreme Highline košta 32.605 eura, ali kako je doslovno bio natrpan dodatnim opcijama, cijena mu je otišla na čak 43.230 eura. Previše u svakom slučaju, tako da je puno realnija opcija s osnovnim modelom i 1.2-litrenim TSI benzincem od 110 KS koji zapada 22.795 eura.

ZDRAVKO JURIČKO
SNIMIO: DUJE KLARIĆ / CROPIX

Tehničke karakteristike



Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V; Obujam: 1968 ccm; Snaga: 150 KS pri 3500-4000/min; Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min; Mjenjač: ručni, 6 brzina; Pogon: prednji; Dimenzije: 4527 x 1829 x 1659 mm; Međuosovinski razmak: 2791 mm; Ubrzanje: 9,3 s; Najveća brzina: 208 km/h; Potrošnja: 6,2 l/100 km; Prtljažnik: 743/1980 l; Cijena: 43.230 eura (32.605 eura)


HVALIMO: udobnost, prostranost, izgled, varijabilnost, motor,
KUDIMO: visoka cijena, skupe doplate


22.795 eura
košta osnovni model s turbobenzincem od 110 KS













Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 22:01