StoryEditor
Biznisauto industrija

Ne rade samo IT-ovci iz Infinuma za Porsche, njemački div već godinama koristi usluge brojnih hrvatskih tvrtki, pogledajte o kojima je riječ

Piše Višnja Gotal/JL
15. rujna 2020. - 09:18
Porscheova tvornica u LeipziguJan Woitas

Zbog Porschea, Infinum će zaposliti 100 novih stručnjaka. Boxmark iz Trnovca Bartolovečkog za Porsche već godinama proizvodi kožne dijelove, navlake za sjedala i tapecirani interijer, a svi Porscheovi vozači koriste Amodov softver za sigurnu vožnju, piše Jutarnji list. CETITEC iz Čakovca izrađuje im softver koji pokreće taj automobil, a stručnost Mate Rimca prepoznata je u elektrifikaciji vozila, uključujući pogonske sklopove, baterije, motore i invertere...

Automobili Rimac

U ožujku 2019. godine iz Porschea su najavili suradnju s Matom Rimcem na dizajnu novog 918 Spidera, a u rujnu te godine Porsche je povećao svoj udio u Automobilima Rimac i u sestrinskom Greyp Bikesu s 10 na 15,5 posto. Time je dodatno ojačano, već ionako čvrsto partnerstvo dviju kompanija. Prvi je ugovor potpisan samo nešto više od godinu dana ranije, u lipnju 2018. godine. Budući da i legendarni Porsche povećava raspon svojih elektrificiranih modela, tu će koristiti stručnost Rimca u elektrifikaciji vozila, uključujući pogonske sklopove, baterije, motore i invertere.

Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i financijski direktor Porsche AG-a, rekao je da je im je “nakon godinu dana praćenja pozitivnog razvoja Automobila Rimac brzo postalo jasno da Porsche i Rimac mogu puno naučiti jedni od drugih”.
- Vjerujemo u Matu Rimca i njegovu tvrtku - istaknuo je Meschke. Rimčev tim od 600-tinjak ljudi danas surađuje s mnogim proizvođačima visokih performansi. Tvrtka je u međuvremenu otvorila i nove pogone izvan Svete Nedelje, a plan o otvaranju velikog tvorničkog kompleksa, još uvijek je na čekanju. Na spomen Porschea, Mate Rimac zaboravi takve nedaće.

- Jedna od najvažnijih prekretnica u povijesti tvrtke bila je osvojiti Porsche za partnera. Činjenica da Porsche povećava ulog, najbolja je potvrda kvalitetne suradnje - rekao je Mate Rimac za Jutarnji lani, nakon objave o povećanju uloga automobilskog diva u njegovoj kompaniji. Tehnologiju stvorenu u pogonima Automobila Rimac, uz Porsche, koriste i drugi najpoznatiji brendovi automobila na svijetu - Aston Martin i Jaguar.

Boxmark Leather

Za Porsche radi i tvrtka Boxmark Leather iz Trnovca Bartolovečkog, prve općine kad se iz Varaždina krene prema Podravini. Tvrtka se bavi proizvodnjom ekskluzivnih “highclass” kožnih dijelova, navlaka za sjedala i tapeciranih dijelova interijera osobnih vozila za premium marke u automobilskoj industriji. Uz Porsche, Boxmark radi i za BMW, Mercedes, Audi, VW i druge premium marke. Za Porsche je ranije za isporučivao kožne navlake, a trenutačno ga opskrbljuje kožama.

- Poslovni uspjeh temeljimo na izvanrednoj inovativnosti i fleksibilnosti, koje su ugrađene u same temelje društva, te kontinuiranoj brizi i ulaganju u svoje zaposlenike. Kupci prepoznaju Boxmark kao partnera koji neprekidno stvara nova i bolja poslovna rješenja te konkurentne proizvode koji kupcu donose visoku dodanu vrijednost, odnosno financijsku korist - kaže Tomislav Cesarec iz Uprave tvrtke.

U Hrvatskoj Boxmark posluje 20 godina, ima oko 2500 zaposlenih i ostvaruje godišnji prihod od 1,3 milijarde kuna. Tvrtka je isključivo izvozno orijentirana i ubraja se među najveće izvoznike u Republici Hrvatskoj.

- Nakon što smo uspješno savladali posljedice koronakrize, Boxark je danas u potrazi za kadrovima. Osim što namjerava podmladiti strukturu zaposlenika, tvrtka traži i iskusne kadrove s dugogodišnjim radnim iskustvom - pojašnjava Cesarec.
Novi su kadrovi - prije svega se to odnosi na šivače, krojače, tapetare, mehaničare, CNC-tehničare, mehatroničare, planere proizvodnje, ali i radnike u proizvodnji - potrebni za pogone u Trnovcu Bartolovečkom, gdje se nalazi i sjedište društva, te za tvornicu u Zlatar Bistrici.

Amodo

Tvrtka Amodo iz Zagreba na tržištu je kratkih sedam godina. Tijekom tog razdoblja razvila je jedinstveni sustav koji prikuplja podatke o navikama vozača i njihovom individualnom stilu vožnje. Prikupljeni se podaci potom koriste za analizu izloženosti riziku od nesreće i mogućim potrebama za novim osigurateljskim proizvodima. Aplikacija funkcionira tako da snima vožnju te vozaču daje uvid u brzinu, njegovu agresivnost u prometu, koči li naglo i ulazi li prebrzo u zavoje, prima li pozive i sl.

Svi prikupljeni podaci uparuju se s drugim podacima, kao što su dopuštene brzine na cestama i vremenski uvjeti. Tako aplikacija nakon odrađene vožnje javlja vozaču koliko je bio oprezan u prometu, što bi mogao napraviti da to poboljša te kakve je sve bonuse i nagrade osvojio ako je dovoljno dobro vozio. Usluge zagrebačke tvrtke, koju je osnovao Gorjan Agačević, danas koristi više od 1,4 milijuna vozača.

- Jednostavno unapređujemo odnos između korisnika i osiguravatelja, uz individualni pristup - rekao je izvršni direktor Amoda Marijan Mumdžiev za portal Mreža, namijenjen IT profesionalcima. Osim suradnje s osiguravajućim kućama, Amodo surađuje i s autoindustrijom, između kojih je i Porsche.

Zahvaljujući softveru Amoda, vozači Porschea prakticiraju sigurniju vožnju. Jedan od prvih klijenata tvrtke Amodo bio je slovenski Triglav, a njihovim se uslugama, između ostalih, koriste i AIG Singapur, jedno od najvećih svjetskih osiguranja, te AIG Hong Kong. Tvrtka danas ima 40 zaposlenih u četiri zemlje na svijetu. Amodo sustav koristi oko 30 zemalja, a iako tvrtka iz Zagreba posluje u cijelom svijetu, u Hrvatskoj se njihov sustav ne koristi.

- Hrvatska osiguranja presporo donose odluke da bi uspjeli prihvatiti takvu inovaciju - kažu u Amodu.

Infinum

Infinum, jedna od vodećih hrvatskih tvrtki, koja se od 2005. godine bavi dizajnom i razvojem softvera, jednakopravni je partner s Porscheom u tvrtki Porsche Digital Croatia. Zagrebačka je tvrtka specijalizirana za razvoj mobilnih aplikacija, mobilnih igara i web aplikacija. Uprava međunarodno prepoznate hrvatske tvrtke u IT sektoru, u partnerstvu s Porsche Digitalom vidi priliku za kreiranje digitalne budućnosti.

- U sljedeće tri godine zaposlit ćemo 100 stručnjaka koji će razvijati i dizajnirati softver, umjetnu inteligenciju odnosno proizvode i usluge koji unapređuju digitalni ekosustav - istaknuo je Tomislav Car, predsjednik Uprave i jedan od osnivača Infinuma. Tvrtka sa sjedištem u Zagrebu ima 250 zaposlenih, prosječne dobi 28 godina. Infinum dobru atmosferu u tvrtki smatra iznimno važnim dijelom korporativne kulture. Njeguje se balans poslovnog i privatnog života, humor i timski rad iznimno se cijene.

Infinum ima politiku “otvorenih vrata”, što znači da svatko od zaposlenih ima pristup manageru kad mu treba iz bilo kojeg razloga. Plaće se revidiraju na kvartalnoj razini.Timovi imaju mjesečni budžet za zabavu, koji mogu potrošiti kako žele.
Tomislav Car s prijateljem Matejem Špolerom Infinum je osnovao kad mu je bilo 19 godina. Tvrtku su gradili paralelno sa studijem na FER-u.

Od dvoje zaposlenih, u pet godina naraslisu do njih 65, a danas ih je više od 100. Sve to bez kredita i vanjskih investicija. Danas nam je 75% prihoda od izvoza”, napisao je o sebi i tvrtki Tomislav Car. Ponude za prodaju tvrtke svakodnevne su. No dečki kažu da im je tvrtka važnija od novca.

CETITEC

Jedan od partnera Porschea u Hrvatskoj je i međimurska podružnica njemačke tvrtke CETITEC. To je prva investicija Porschea u dijelu ugradbenog softvera za automobilsku industriju u Hrvatskoj. Tvrtka CETITEC GmbH, sa sjedištem u Pforzheimu kod Stuttgarta, podružnicu u Čakovcu osnovala je 2014. godine. Bila je to ideja tehničkog direktora Bojana Kolmanića, rođenog Čakovčana, koji je zajedno s malim, ali vrlo talentiranim timom, i pokrenuo rad podružnice u TICM inkubatoru. Danas tvrtka ima 20 vrhunskih softverskih razvojnih inženjera.

- Organizirali smo ured i u Zagrebu jer želimo privući više ljudi. Rastom tvrtke proširio se menadžment tim te trenutačno urede u Čakovcu i Zagrebu vode Franjo Kovačić i Stjepan Gornik, koji su jedni od prvih zaposlenika tvrtke - rekao je za Jutarnji Bojan Kolmanić, direktor hrvatske podružnice CETITEC-a. Kao jedan od motivatora koji ih tjera naprijed, Kolmanić je istaknuo činjenicu da softver koji se proizvodi i razvija u Hrvatskoj pokreće aute koji se voze diljem svijeta.

- Kako su naša znanja i vještine specifični, ulažemo i u razvijanje lokalne zajednice. Želimo mladim ljudima pokazati veliki potencijal koji leži u STEM područjima, i želimo ih zainteresirati za ta područja - ističe direktor. CETITEC je 2018. godine bio nominiran za Zlatnu kunu u kategoriji post-startup. Ipak, biti akvizicija Porschea, najveće je priznanje CETITEC grupi.

- Biti prepoznat od diva automobilske industrije kao temeljni dio svoje buduće platforme za razvoj automobila, ogromno je priznanje - kaže Bojan Kolmanić. CETITEC razvija svoj ugradbeni softver za BMW, Daimler, General Motors, Honda, Hyundai...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

15. rujan 2020 09:18