Stil Zdravlje

Pametnije u 'spizu'

Dalmatincima će se svidjeti ova vijest: znanstvenici proglasili pobjedničku 'dijetu' 2019.; Dosta je popularna i kod nas, ali mnogi ne znaju o kojim se točno namirnicama radi

 Pametnije u 'spizu'

Ako ste pristalica "mediteranskog načina prehrane", ili barem volite tako reći, možete biti zadovoljni - US News and World Report proglasio je upravo takvu vrstu "dijete" najboljom u 2019. godini, prenosi CNN.

Radi se o godišnjem istraživanju na temelju kojeg, temeljitim proučavanjem planova prehrane širom svijeta, znanstvenici proglase onu koja djeluje najblagotvornije na organizam. Ove godine to je osunčana, Hrvatima dostupna i vrlo draga, mediteranska "kužina".

Na prvu, ova prehrana nema minusa, no "kod nas" to i nije uvijek tako. Zašto? Sudeći prema komentarima na društvenim mrežama, kao i prema dosadašnjim istraživanjima provedenima u Hrvatskoj, velika većina lokalnog stanovništva ovu vrstu prehrane interpretira na svoj način - eto prvi problem.

To znači da se prethodno nisu informirali o kojim se točno namirnicama radi i kako one trebaju biti obrađene. Znaju, otprilike, da se radi o maslinovom ulju i ribi, ali tu svako znanje - prestaje. Pa im i pohani kolutići lignje s hrpom pomfrita i majoneze ulaze u tu, sasvim dopuštenu i cijenjenu "dijetu", a od toga ni "d".

Pa, koje su to namirnice koje "upadaju" u ovaj način prehrane, proglašen najboljom dijetom za zdravo življenje, najboljom dijetom baziranom na biljnoj prehrani, najboljom za prevenciju dijabetesa, a uz to i najlakšom za upratiti i držati se nje?

Popis "dozvoljenih"

Mediteranska dijeta se bazira na jednostavnom kuhanju od primarno biljnih namirnica, velika većina obroka sadrži voće i povrće, cjelovite žitaruce, mahunarke i sjemenke, orašaste plodove i ekstra djevičansko maslinovo ulje, prenosi CNN.

To bi značilo da se, ako se mislite pridržavati ovih smjernica, možete pozdraviti s prerađenom hranom, šećerom i bijelim brašnom, a i neke masti poput svinjske i maslaca, na žalost, ne "upadaju" u popis.

Meso se može pojaviti na tanjuru, s vremena na vrijeme, ali nikako svaki dan. Umjesto mesa, izvor proteina čine jaja, mliječni proizvodi i perad, a riba je, dakako, glavna u toj kategoriji.

"To je više način života nego dijeta", poručuje svima onima koji se planiraju pvakve prehrane "držati" u sljedećoj godini, u sklopu recikliranih novogodišnjih odluka od prethodne godine, Rahaf Al Bochi, nutricionist koji svojim klijentima savjetuje i ovo:

"Češće jedite obroke s prijateljima i obitelji, socijalizirajte se kroz hranu, jedite svoju omiljenu hranu i uključite vježbu u "režim"".

Napominje i kako čaša crnog vina tradicionalno "upada" na popis kao dozvoljena, te da ovakva prehrana uvijek ostavlja prostora za "zgriješiti".

Naslovnica Zdravlje